رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

استاندار مازندران: فرودگاه رامسر در حال بین المللی شدن است

 

استاندار مازندران: 

فرودگاه رامسر در حال بین المللی شدن است

استاندار مازندران مطرح کرد:
تولید کالا با برند مشترک مازندران و آستراخان روسیه

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران تأکید کرد: برای افزایش مناسبات اقتصادی بین مازندران و آستراخان لازم است کالاهای مشترکی با برند مشترک تولید شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در نشست با استاندار آستراخان روسیه و جمعی از وزیران ایالتی این استان از کشور ایران و روسیه به عنوان دو کشور دوست و همسایه یاد کرد و افزود: روابط مازندران و آستراخان یک روابط تاریخی است.
نماینده عالی دولت در مازندران با تأکید براینکه بعد از پیروزی انقلاب و استقرار نظام اسلامی مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و روسیه محکم‌تر شده است، خاطرنشان کرد: دریای خزر و یا دریای مازندران که در بین دو کشور واقع شده است دریای صلح و دوستی است.
طاهایی تأکید کرد: خوشحالیم در اجلاس اخیر که در باکو برگزار شده است بر موضوع دریای مازندران به نام دریای صلح و دوستی تأکید شد.
استاندار مازندران گفت: رئیس جمهور دو کشور بزرگ ایران و روسیه بر عدم حضور نیروهای بیگانه در دریای مازندران تأکید کردند.
وی بر توسعه همکاری تجار و بازرگانان استان مازندران و آستراخان روسیه تأکید کرد و بیان داشت: تمام کشتی‌های اروپایی، آمریکایی، آسیایی و آفریقا می‌توانند در دریای مازندران برای تجارت و بازرگانی تردد کنند.
وی با اعلام اینکه دریای مازندران متعلق به چند کشور همسایه است، اضافه کرد: این دریا از نظر بستر تجارت متعلق به جامعه جهانی است.
نماینده عالی دولت در مازندران یادآور شد‌: ولی اگر کشتی نظامی دیگر کشورها وارد دریای مازندران شود به نوعی اعلام تصرف در کشورهای همسایه تلقی می‌شود.
طاهایی اضافه کرد: این سخن، سخن فقط مدیران دولتی کشورهای همسایه نیست بلکه سخن تمام ملت‌های برخوردار از جغرافیایی دریای مازندران است.
استاندار مازندران با اعلام اینکه بر این اعتقادیم که تجار و بازرگانان دو استان باید مستقیم با هم در ارتباط باشند بیان داشت: صاحبان کارخانجات و تجار دو استان نیازمندی‌های خود را بدون واسطه ردوبدل کنند.
طاهایی اظهار داشت: کیوی و نارنگی مازندران باید مستقیم به بازار روسیه برسد.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه رئیس اتاق بازرگانی آستراخان روسیه یک تولیدکننده و تجار حرفه‌ای است‌،افزود: قابلیت‌های اتاق بازرگانی مازندران نیز همین‌گونه است.
استاندار مازندران مساحت استان را 24 هزار کیلومتر بیان کرد و افزود: نیمی از مساحت مازندران را جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.
وی به 500 هزار هکتار اراضی حاصلخیز و درجه‌ یک کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت:‌ جنگل‌های مازندران بیش از 2 میلیون سال قدمت دارند.
وی از استان مازندران به عنوان قطب مهم کشاورزی یاد کرد و اظهار داشت:‌مازندران به سمت صنعتی شدن نیز پیش می‌رود.
طاهایی با اعلام اینکه بزرگ‌ترین صنعت وابسته به صنعت چوب و کاغذ کشور در مازندران مستقر است تصریح کرد: صنایع چوب و کاغذ مازندران اخیراً یک خط تولیدی را افتتاح کرد که پوست چوب کود آلی و عاری از کود شیمیایی تولید می‌کند.
وی با تأکید براینکه باید بین مجتمع چوب و کاغذ مازندران و آستراخان روسیه همکاری مشترکی انجام شود، گفت: بزرگترین کارخانه تولید لبنیات شیر کشور به کاله در این استان فعالیت می‌کند.
استاندار مازندران بااعلام اینکه کارخانه تولید خودرو در مازندران آغاز به کار کرد: کارخانه خودروی دیگری قرار است در شهرستان ساری عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی با تأکید براینکه ساخت دو پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در مازندران در دست پیگیری است اضافه کرد: پالایشگاه ساری و بندر امیرآباد از جمله‌ پالایشگاهی است که مورد تأکید دولت و کارگزاران در مازندران است.
استاندار مازندران با تأکید براینکه مازندران ظرفیت‌های صنعتی و معدنی بی‌شماری دارد، گفت: 30 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در این استان فعالیت می‌کنند.
طاهایی یادآور شد: مازندران در سنگ گرانیت، فلورین و زغال‌سنگ رتبه اول و دوم کشوری را در اختیار دارد.
وی از بین‌المللی شدن فرودگاه بین‌المللی ساری خبر داد و گفت: رامسر و نوشهر نیز در حال بین‌المللی شدن برای خدمات فرودگاهی هستند.
طاهایی با تأکید براینکه دو بندر در بعد از انقلاب و بنادر استان اضافه شده است، اظهار داشت: بندر امیرآباد شهرستان بهشهر بر سر کریدور شمال و جنوب قرار دارد.
وی درباره ظرفیت‌های بندری استان مازندران و جابه‌جایی یک میلیون تنی بندر فریدون‌کنار اشاره کرد و گفت:‌ بندر امیرآباد نیز با توجه ویژه دولت به قطب بزرگ بندری شمال ایران تبدیل می‌شود.
نماینده عالی دولت در مازندران به برخی قابلیت‌های طبیعی و دریایی در استان اشاره کرد و گفت: 350 کیلومتر طول سواحل شنی و ماسه‌ای استان است که همه این سواحل برای پذیرش سرمایه‌گذار آماده است.
استاندار مازندران حجم تولید مرکبات مازندران را 2 میلیون تن اعلام کرد وافزود: میزان تولید مرکبات مازندران فراتر از نیازهای استان است.
طاهایی با تأکید براینکه رئیس دانشگاه مازندران از با تجربه‌های بورس کشور محسوب می‌شود، دکتر احمدپور آمادگی دارد در دانشگاه دولتی آستراخان کنفرانس بورس برگزار کند.
وی از تصویب قوانین محکم برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور خبر داد و بر توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری بین ایران و روسیه تأکید کرد.
استاندار مازندران در پایان گفت: برای توسعه مناسبات باید مرکز نمایندگی تبادل کالا در مازندران راه‌اندازی شود و برای این کار تولید کالا با برند مشترک مازندران و آستراخان ضروری است.
هیئت اقتصادی آستراخان روسیه به ریاست استاندار آستراخان عصر روز گذشته وارد مازندران شد و در ادامه برنامه‌های بازدیدی قرار است عصر امروز از بندر امیرآباد در بهشهر بازدید کنند.
انتهای پیام/خ10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد