رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بیمارستان‌ رامسر از بابت زباله‌های عفونی مشکلی ندارد

 

بیمارستان‌ رامسر از بابت زباله‌های عفونی مشکلی ندارد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
بیمارستان‌های مازندران از بابت زباله‌های عفونی مشکلی ندارند

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمارستان‌های مازندران از بابت زباله‌های عفونی مشکلی ندارند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرزاد بزرگی گفت: با ارتقای بخش‌های اورژانس بیمارستان‌ها و حذف زیرمیزی‌ها می‌توانیم شاهد موفقیت‌های دانشگاه در افزایش رضایت‌مندی مردم در این زمینه باشیم.
وی مشکلات پیش‌روی اورژانس‌های بیمارستان را یک موضوع کشوری دانست و افزود: اورژانس بیمارستان‌ها از گذشته به‌عنوان یک بخش مستقل دیده نشد و راه حل و برنامه‌ای برای آن تدوین نشده است در واقع اورژانس بیمارستان یک بخش کوچک از کل بیمارستان است که امکانات، تجهیزات و نیروهای آن نمایانگر کل بیمارستان است.
بزرگی افزود: برنامه‌ای برای ارتقای خدمات اورژانس طراحی که در راستای برنامه‌های وزارت بهداشت و درمان است و جزئیات این برنامه شامل تاکید بر فرایندها، تفکیک عملکرد و وظایف، تریاژ، تعیین واحدهای خدمات دهنده به بیمار، ساماندهی نظام ثبت و ضبط، اصلاح فضای فیزیکی با هماهنگی معاونت توسعه، آموزش نیروی انسانی و افزایش انگیزه است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون برخی از اورژانس‌ها مثل بیمارستان شهید رجایی تنکابن، امام خمینی ساری و بوعلی سینا ساری در این مسیر تغییراتی را شروع کردند که در آینده نتایج آن را خواهیم دید.
وی گفت: با توجه به تاکید مسئولان وزارت بهداشت و درمان و در دانشگاه نسبت به پدیده شوم زیرمیزی برای کنترل این پدیده در بعضی از رشته‌های تخصصی، پزشکان تمام وقت را در منطقه شرق و غرب و مرکز استان جذب مراکز درمانی شده تا به این طریق تمام بیماران به آن سمت ارجاع شوند و 59 پزشک متخصص را هم با برقراری یک سری مزایای ویژه در بیمارستان‌ها به صورت تمام وقت به کار گرفته و سعی شد با نظارت‌های ویژه و برخوردهای جدی با پزشکان متخلف بتوانیم زیرمیزی را حذف کنیم و اگر تاکنون این نظارت و کنترل دقیق نشده، پشتوانه‌ای برای انجام آن نداشته‌ایم.
بزرگی خاطرنشان کرد: ما توانایی پذیرش بیماران و ارائه خدمات درمانی و حل مشکل بیماران را داریم برای انجام موفق این طرح مردم باید به ما اعتماد کنند و موارد تخلف را گزارش داده و در صورت حل نشدن مشکل به معاونت درمان مراجعه کنند تا مشکل پذیرش بیماران در داخل استان حل شده و در صورت عدم وجود امکانات در استان هماهنگی‌های لازم برای اعزام بیماران به خارج استان مهیا می‌شود.
وی درباره کمبود نیروی پرستاری و پزشکی متخصص در مراکز درمانی گفت: در بخش غیر پزشکی حدود 25 الی 30 درصد کمبود نیرو داریم که در حال پیگیری و رفع آن بوده و در گروه پزشکی هم براساس استانداردهایی که تعریف شد با کمبود نیر مواجه‌ایم که با جذب پزشکان متخصص این مشکل نیز برطرف می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در نظر است برای حداکثر بازدهی و ارتقای خدمات، مدیریت اورژانس‌ها را به متخصصان و ترجیحا متخصصان اورژانس واگذار کنیم، افزود: با این اقدام مسئولان فنی اورژانس‌ها را در فرایند درمان و اصلاح نقاط ضعف بیشتر آشنا کنیم.
بزرگی گفت: در حال حاضر تنها اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ساری با اجرای این طرح دارای متخصص اورژانس بوده و فرایند ارتقای خدمات اورژانس را طی می‌کند.
این مقام مسئول یکی دیگر از مشکلات پیش روی بیمارستان‌ها را حل مشکل زباله‌سوزها دانست و افزود: راه‌اندازی زباله سوزها در بیمارستان‌ها از برنامه کشوری در گذشته بوده و قبل از آنکه انجام شود برنامه کشوری به سمت خریداری و راه اندازی دستگاهی مدرنتر به‌نام "هیدرو کلاو ایجاد کننده " تغییر کرد و در حال حاضر این دستگاه‌ها در برنامه کاری ما قرار دارد و هم اکنون تمام بیمارستان‌ها از بابت مدیریت زباله‌های عفونی مشکلی ندارند و تنها در روش از بین بردن زباله‌ها اختلاف است.
وی افزود: در 50 درصد بیمارستان‌ها، زباله سوز تبدیل به دستگاه استریل کننده شد و بقیه سال بعد انجام می‌شود که در بیمارستان امام خمینی (ره) دستگاه‌ها را خریداری و فضا آماده شد و تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود این در حالی است که بیمارستان‌ها جدیدالتاسیس زباله‌ها خود را به بیمارستان‌ها مجهز برای امحاء می‌فرستند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به وضعیت مراکز درمانی استان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای 22 بیمارستان تابعه است که از این تعداد 5 مرکز آموزشی درمانی و در مجموع 3 هزار و 18 تخت وجود دارد که 535 تخت ویژه و 168 تخت است و از مجموع بیمارستان‌های استان به جز سه بیمارستان آموزشی امام خمینی، بوعلی ساری و رازی قائمشهر، سایر بیمارستان‌ها به صورت منطقه‌ای زیر پوشش بیمارستان مرجع است که به این ترتیب با توجه به توزیع نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات، خدمات ویژه‌ای در بیمارستان‌های مرجع منطقه ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: مثلا در شرق استان بیمارستان امام بهشهر، غرب استان بیمارستان تنکابن و رامسر و مرکز استان بیمارستان 17 شهریور مرجع تروما، امام رضا مرجع داخلی و امام علی (ع) مرجع زنان است.
وی یادآور شد: بر اساس مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه بیمارستان‌های تنکابن و رامسر آموزشی هستند و همانند بیمارستان‌های ساری و قائمشهر باید از نظر تجهیزات و امکانات ارتقا یابند و در حال طی مراحل قانونی کار هستند و در دو سال آینده این دو بیمارستان، دانشجویان واحد دانشگاهی بین المللی رامسر را آموزش خواهند داد.
بزرگی با اشاره به استقبال گسترده مردم از کلینیک طوبی در ساری افزود: در نظر است مرکز دیگری به عنوان پشتیبان کلینیک طوبی راه اندازی کرده و نیاز‌های مردم مثل جراحی‌های سرپایی در آن مرکز انجام شود و این طرح هم با تصویب در سفر رئیس جمهور عملیاتی می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما این است که تا آخر سال 50 تخت icu در استان راه اندازی شود همچنان که در 6 ماه گذشته 40 تخت اضافه شد و مجموع تخت‌ها به 220 رسیده است.
انتهای پیام/خ30/ع

نظرات 1 + ارسال نظر
hamed یکشنبه 7 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 12:25 http://www.download.royalpardaz.com

ba salam mikhastam 2 site baraton marefi konam:
1:site www.download.royalpardaz.com archive serial,film,amozesh,shabakeh
dar zemn khosh hal misham bahaton tabadol link konam
2:forosh vpn mahianeh 2 toman be khater eyde gorban dar site www.bestsecurevpn.info
movafag bashin.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد