رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رشد 74 درصدی بازدید توریست خارجی از کاخ موزه رامسر

 

رشد 74 درصدی بازدید توریست خارجی از کاخ موزه رامسر

مدیر موزه کاخ رامسر خبر داد:
رشد 74 درصدی بازدید توریست خارجی از موزه کاخ رامسر

خبرگزاری فارس: مدیر موزه کاخ رامسر از رشد 74 درصدی بازدید توریست خارجی از این موزه در سالجاری خبر داد.


مهرداد افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: در هفت ماهه سال جاری بالغ بر 210 هزار و 600 نفر بازدید کننده در موزه کاخ رامسر داشته‌ایم که از این تعداد بالغ بر6 هزار و 180نفر از بازدید کنندگان توریست‌های خارجی بوده‌اند.
وی اظهار داشت: با این محاسبه انجام شده در سال جاری 74 درصد افزایش بازدیدکنندگان خارجی را داشته‌ایم.
افتخاری در ادامه با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان مهر ماه سال جاری اظهار داشت: بازدید از موزه به دلیل جذابیت‌های خاص موجود در موزه و همچنین معرفی موزه کاخ رامسر در رسانه‌ها و سایت‌ها بسیار خوب بوده و ما در مهر ماه سال جاری بالغ بر 27 هزار و 440 نفر بازدیدکننده داشته‌ایم و بیشترین حجم بازدیدکننده سال جاری این موزه مربوط به فروردین ماه بوده است که بالغ بر 55 هزار نفر بوده است.
مدیر موزه کاخ رامسر در ادامه بخشی از جاذبه‌های این موزه را بیان کرده و خاطرنشان کرد: این موزه دارای گچبری‌های شاخص و زیبایی است که از گذشته باقی مانده و توجه بیشتر بازدید کنندگان را به خود جلب می‌کند.
وی تصریح کرد: از دیگر دیدنی‌های در این موزه علاوه بر بخش موزه مردم‌شناسی می‌توان به تابلوهای نفیس نقاشان بزرگ دنیا، مجسمه‌های سنگی و برنزی، فرش‌های زیبای بافته شده توسط دستان هنرمند ایرانی، حجم‌هایی از کریستال، آثاری از تمدن و یافته‌های باستان‌شناسی و همچنین آثار منحصر به فرد دیگر از هنرمندان به نام جهان اشاره کرد.
افتخاری در ادامه به اهمیت موزه و بازدید افراد اشاره کرد و بیان داشت: موزه‌ها تاریخ طبیعی هر استان یا کشوری است که بازدیدکنندگان به ویژه بازدیدکنندگان خارجی را با پیشینه و هنرهای آن کشور آشنا می‌کند.
وی گفت: مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌ها همچون شناسنامه، نشانگر هویت تاریخی و ملی ماست که فقدان آنها غیرقابل جبران است.
افتخاری افزود: موزه‌ها و آثار فرهنگی و تاریخی تنها برای بازدید و گذران اوقات فراغت و آموزش کاربرد ندارند بلکه اینگونه اماکن، محل مناسبی هستند برای حفاظت و حراست علمی از نفایس‌ بی‌بدیل هنری که نشان از وجود هنرمندان بسیار خوب دارند و ما باید آنان را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد