رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تغییرات اساسی در نحوه انتخابات شهرداران !!!!!!؟؟؟؟؟؟

تغییرات اساسی در نحوه انتخابات شهرداران!!!!!!؟؟؟؟؟؟

تغییرات اساسی در نحوه انتخابات شهرداران

الف: عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور با اشاره به بررسی طرح تغییر قانون انتخاب شهرداران در این کمیسیون از تصویب ماده‌ای خبر داد که بر مبنای آن از این پس شهردار تهران و مراکز استان‌ها با پیشنهاد وزیر کشور و رای اعتماد اعضای شورای شهر انتخاب می‌شوند.

به گزارش اخبار چند رسانه ای واحد مرکزی خبر به نقل از خانه ملت ، "ولی اسماعیلی" عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: بعد از رد پیشنهاد انتخاب شهرداران با رای مستقیم مردم، کمیسیون شوراها تصمیم گرفت تا انتخاب شهرداران را به پیشنهاد وزیر کشور و رای اعتماد اعضای شورای شهر واگذار کند که البته این موضوع تنها در تهران و مراکز استان‌ها خواهد بود.

نماینده مردم گرمی و دشت مغان در مورد نحوه انتخاب شهرداران شهرستان‌ها نیز گفت: در مصوبه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور که در طرح "تغییر قانون انتخاب شهرداران" گنجانده شده است از این پس شهردار شهرستان ها با معرفی استاندار و رای اعتماد اعضای شورای شهر صورت خواهد گرفت.

اسماعیلی با بیان این مطلب که تدوین طرح "تغییر قانون انتخاب شهرداران" در مراحل پایانی به سر می‌برد، افزود: با تصمیم گیری کمیسیون در مورد نحوه انتخاب، استیضاح و استعفای شهرداران و با توجه به اینکه کلیات این طرح در کمیسیون رای آورده، کار این طرح تقریبا در کمیسیون شوراها تمام شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان، گفت: این طرح به احتمال زیاد هفته آینده به هیات رییسه مجلس تقدیم خواهد شد تا در اولین فرصت مورد بررسی و اعلام نظر همکاران در مجلس قرار گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد