رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امضای 3 تفاهمنامه شهردار رامسر و شهردار الوکره قطر

 

امضای 3 تفاهمنامه شهردار رامسر و شهردار الوکره قطر

ظهر امروز انجام گرفت؛
امضای 3 تفاهمنامه شهردار رامسر و شهردار الوکره قطر

خبرگزاری فارس: سه تفاهمنامه بین شهردار رامسر و شهردار الوکره قطر امضا شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، در نشستی که ظهر امروز با حضور شهردار الوکره قطر، معاونانش، شهردار رامسر و جمعی از مسئولان رامسر برگزار شد سه تفاهمنامه در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برای ایجاد تعاملات بیشتر کشورهای اسلامی به‌ویژه ایران و قطر بین شهرداران رامسر و الوکره امضا شد
اسماعیل گوهررستمی رئیس شورای اسلامی شهر در این اظهار داشت: فرهنگ دو کشور ایران و قطر ریشه در اسلام داشته و همین امر در تعاملات بین دو کشور تاثیر بسزایی داشته و باعث تسهیل در این مورد خواهد شد.
وی افزود: رامسر به‌دلیل زیبایی‌های منحصر به فردش به‌عنوان عروس شهرهای ایران و بهشت زمینی خدا و... نامگذاری شده است و در حقیقت خداوند نعماتش را برای ایرانیان در رامسر تمام کرده است و ما باید در عمران و آبادی بیشتر این شهرستان زیبا بکوشیم.
گوهر رستمی با تشریح موقعیت جغرافیایی رامسر و برشمردن زیبایی‌های خدادادیش گفت: پروژه‌های بزرگی چون فرودگاه، پارک آبی و تله کابین و... در بخش‌های ملی و خصوصی در حال انجام است که با کامل شدن این پروژه‌ها به رامسر نگاه دیگری خواهد شد.
در ادامه حجت‌الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امام جمعه رامسر نیز بیان داشت: ما مسلمانان در بخشی از کره زمین زندگی می‌کنیم که از منابع و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و این خود عاملی برای ارتباط بیشتر و نزدیک شدن قلب‌ها به هم است.
وی تصریح کرد: از دیرباز کشورهای سلطه‌گر با حضور در منطقه سعی در ایجاد اختلاف بین کشورهای منطقه داشتند، اما کشورهای منطقه بخوبی واقفند که انعقاد پیمان‌های دوستی، اقتصاد مشترک و.. نقش مهمی را در انسجام مشترک دارد.
باقرزاده خاطرنشان کرد: همگرایی بین ملت‌های منطقه باعث نزدیکی قلوب و دل‌های مردم مسلمان منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به تمدن 5 هزار ساله کشور ایران تصریح کرد: ما با این قدمت و تمدن از ظرفیت بسیار بالایی برای نزدیک کردن دل‌ها، مهمان نوازی و اشتراکات مذهبی برخورداریم.
وی در ادامه به موهبت‌های خدادادی رامسر و لقب عروس شهرهای ایران به رامسر اشاره کرد و افزود: عروس در فرهنگ ما نماد زیبایی است و رامسر به این لقب شهرت دارد و یادمان نمی‌رود که امیر قطر در سفر خود به رامسر اینجا را قطعه‌ای از بهشت دانستند.
امام جمعه رامسر اظهار امیدواری کرد که با دوستی‌های به‌وجود آمده شاهد پیشرفت بیشتر رامسر باشیم.
در ادامه محسن مرادی به بیان اهداف این جلسه پرداخت و اظهار داشت: همانطور که مطلع هستید پروتکل‌های جهانی متعددی وجود دارد که خواهرخواندگی یکی از آنها است و بین شهرهایی که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی باهم نزدیک باشند بسته می‌شود که این امر با تلاش سفیر محترم ایران در قطر و استاندار مازندران بین شهرهای رامسر و الوکره قطر منعقد شده بود و اکنون برای اجرایی کردن آن و امضا سه تفاهمنامه اجتماعی، فرهنگی و تخصصی تشکیل جلسه دادیم و امیدواریم در آینده شاهد ثمرات مثبت آن باشیم.
وی برپایی نمایشگاه‌ها و صدور گل و گیاه را از جمله اقدامات آینده اعلام کرد.
در پایان شهردار الوکره قطر نیز با تقدیر و تشکر از مهمانوازی رامسر مهم‌ترین هدف این سفر را نزدیک شدن دو شهر به لحاظ فرهنگی عنوان و اظهار امیدواری کرد؛ که از این پس شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در هردو شهر باشیم.
در این مراسم که در سالن اجتماعات شهرداری رامسر تشکیل شد حجت‌الاسلام باقرزاده امام جمعه، صفرنژاد فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی و مرادی شهردار رامسر و اعضای شورای اسلامی حضور داشتند.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد