رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیکنام:نظارت مجلس پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود

 

نیکنام:
نظارت مجلس پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود
نماینده تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس:
نظارت مجلس پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها اعمال می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از آغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بلافاصله جنبه نظارتی مجلس اعمال می‌شود.


ابوالفتح نیکنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عباس‌آباد افزود: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پس از گذشت سه دهه از انقلاب بهترین مصوبه مجلس بود و طرحی ملی است که می‌تواند موجبات تحول اساسی و بنیادین در ایران را فراهم کند.
وی اظهار داشت: امیدواریم مردم ایران اسلامی به اهمیت این فرصت تاریخی بیاندیشند و با تمام قدرت از اجرای آن حمایت کنند.
نیکنام ادامه داد: در حوزه عملکردی طرح هدفمندی یارانه‌ها اگر این طرح به صورت صحیح و با حمایت همه‌جانبه به اجرا درآید خیلی سریع شاهد آثار مثبت این طرح خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اتخاذ شود تا این طرح وفق قانون و با نظارت صحیح اجرا شده چون قانون حدود و حقوق را مشخص می‌کند.
نیکنام با تاکید براینکه پس ازآغاز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بلافاصله جنبه نظارتی مجلس اعمال می‌شود، بیان داشت: اگر روند اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها صحیح باشد با حمایت همه‌جانبه مجلس دنبال می‌شود و در غیر اینصورت جنبه نظارتی و کار کارشناسی مجلس موانع را مورد بررسی قرار داده و جلوی انحراف آن از نحوه اجرای صحیح را گرفته و آن را اصلاح می‌کند.
وی با تأکید بر اهمیت این طرح که بیشترین اهرم حمایتی از قشر آسیب‌پذیر جامعه در آن لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: آحاد ملت باید به این امر مهم توجه کنند و بهترین حمایت مردم از این قانون اصلاح ساختار مصرف انرژی، کالا و غذاست.
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مردم باید بدانند دیگر جنس بی‌کیفیت گران نخواهیم خرید زیرا در صورت اجرای این طرح ارائه جنس بی‌کیفیت گران با عکس‌العمل مواجه خواهد شد.
وی تاکید کرد: به عنوان یک نماینده مجلس این اطمینان را به مردم می‌دهم که مجلس بعد حمایتی خود را با جدیت در این طرح پیگیری می‌کند.
نیکنام در ادامه یا یادآوری اینکه دشمنان نظام همواره با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های کلان و پراهمیت این کشور با انواع هجمه‌ها، تهمت‌ها و شبهه‌افکنی‌ها به مقابله منفی پرداخته‌اند، بیان داشت: دشمنان این کشور با هیچ طرح و لایحه‌ای به اندازه طرح هدفمندی یارانه‌ها برخورد و تقابل منفی نداشته‌اند و همه آنها با اتفاق به شدت در حال ایجاد شبهه و نگران کردن مردم از اجرای این طرح بزرگ هستند اما مردم ما می‌دانند که آنها هیچگاه دلشان برای ما نسوخته است بلکه در پی منافع خود دست به این اعمال می‌زنند.
وی با اشاره به اینکه منکر سختی‌های اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نیستیم، افزود: این کار با مشارکت همه‌جانبه مردم به طور حتم با بهترین شکل و کمترین زمان با موفقیت اجرا شده و ساختار کشور در همه حوزه‌ها اصلاح و موجبات توسعه همه جانبه کشور را فراهم خواهد کرد.
نیکنام در ادامه گفت: مردم معترض هیچگاه مطلوب دولت‌ها نبوده و نیستند و هیچ دولتی راضی به داشتن مردم ناراضی نیست.
وی افزود: در پی اجرای این طرح فضای آرامش خوبی برای مردم ایجاد می‌شود به‌طوریکه مردم رشد و تعالی را احساس می‌کنند و دولت هیچگاه در پی اجرای طرحی که پیامد منفی و اعتراض مردم را به دنبال داشته باشد نیست.
این نماینده مجلس در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به بحث پراهمیت صنایع و تولیدات و جایگاه آنها در اجرای این طرح گفت: با مقایسه سطح بین صنایع ایران و همسایه نزدیکمان ترکیه در می‌یابیم پایین بودن هزینه‌های انرژی موجب آن شده که صنایع ما برای پائین‌آوردن قیمت تمام شده محصول و بالا بردن کیفیت اهمیتی قائل نشوند و هدر رفت انرژی در آنها بسیار بالاست و این مسئله برعکس در ترکیه به دلیل بالا بودن قیمت انرژی موجب صرفه‌جویی و بالارفتن کیفیت شد به‌طوریکه اجناس تولیدی این کشور به صورت رقابتی وارد بازار جهانی می‌شود اما کالاهای ما به‌دلیل بالابودن هزینه‌های تولید نمی‌توانند با کالاهای سایر کشورها در بازارهای بین‌المللی رقابت کنند به گونه‌ای که در داخل کشور هم به لحاظ رقابتی در اکثر موارد در سطح پایین‌تر کیفی و به لحاظ قیمت گران‌تر هستند.
وی با انتقاد از عدم رویکرد سرمایه‌گذاری به صورت سهامی در کشور و اعتقاد سرمایه‌گذاران به‌ جای ایجاد بسترهای مشارکت عمومی به تشکیل امپراتوری شخصی تولیدی و انحصار مالکیت گفت: در جهان امروزی صنایع با جمع‌آوری سرمایه‌های اندک افراد بدون وارد آمدن فشار ناشی از تحولات اقتصادی جهان به آن صنایع و بدهکار شدن به بانک‌ها با اشاعه فرهنگ سهامداری به‌جای بدهکار کردن خود مردم به بانک‌ها و دولت آنها را با سهامدار کردن همواره طلبکار می‌کند.
وی در پایان لزوم اشاعه فرهنگ سهامداری را برای اصلاح ساختار اقتصادی بازار و صنعت از ضروریات امروز کشور عنوان کرد.
انتهای پیام/خ10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد