رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بهره‌مندی 35 درصدی جمعیت رامسر از بیمه خدمات درمانی

 

بهره‌مندی 35 درصدی جمعیت رامسر از بیمه خدمات درمانی

رئیس بیمه خدمات درمانی رامسر خبر داد:
بهره‌مندی 35 درصدی جمعیت رامسر از بیمه خدمات درمانی

خبرگزاری فارس: رئیس بیمه خدمات درمانی رامسر از بهره‌مندی بیش از 35 درصد از جمعیت این شهرستان از خدمات بیمه درمانی خبر داد.


حسین حدادی مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: رامسر با داشتن جمعیت 70 هزار نفری از پوشش بسیار بالای بیمه خدمات درمانی برخوردار است و با احتساب بیمه‌های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و دیگر بیمه‌ها تنها حدود 10 درصد مردم از خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند.
وی اظهار داشت: در بیمه خدمات درمانی بالغ بر 10 هزار بیمه کارمندی، 19 هزار بیمه روستائی و شهرهای زیر 20 هزار نفر داریم.
حدادی مقدم از دیگر بیمه‌ها این اداره را بیمه ایرانیان و خویش فرما با حدود یک‌هزار نفر، بیمه حمایتی با بالغ بر 3 هزار و 500 نفر و سایر اقشار بالغ بر 4 هزار نفر عنوان کرد.
وی ادامه داد: این اداره علاوه بر بیمه افراد، مسئولیت خرید خدمات درمانی را نیز به عهده دارد که در این راستا با تمام مؤسسات درمانی قرارداد بسته و درقبال خدماتی که به بیمه شدگان ارائه می‌کنند مبالغی را پرداخت می‌کنند.
رئیس بیمه خدمات درمانی رامسر همچنین درباره بیمه روستایی بیان داشت: به ازای تعداد جمعیت روستاییانی که زیر پوشش سایر بیمه‌ها نیستند سرانه‌ای را به شبکه بهداشت پرداخت کرده تا کلیه خدمات درمانی که در چارچوب قانون تعیین شده برای روستائیان فراهم شود.
وی تصریح کرد: در این خصوص باید اطلاع‌رسانی و آموزش بیشتری برنامه‌ریزی شود زیرا مردم به دلیل ناآشنا بودن با این بیمه هنوز با سیستم ارجاع مشکل دارند.
حداد مقدم خاطرنشان کرد: در بیمه روستایی مورادی را که منجر به بستری اورژانسی در بیمارستان می‌شود نیازمند ارجاع نیست و اینکه اگر پزشک خانواده بیماری را به متخصصی ارجاع کرد و آن متخصص نیازمند آندوسکوپی، رادیولوژی و ... بود برای تشخیص قطعی خود نیاز به ارجاع مجدد نبوده و فقط کافی است که ارجاع و شماره نظام پزشکی پزشک خانواده را در برگه بعدی نوشته و بالا و پایین برگه را ممهور کند.
وی بیان داشت: در رامسر کمتر با این مشکلات مواجه‌ایم زیرا آموزش‌های لازم به پزشکان و عموم مردم داده شده است.
حداد مقئم در پایان از رسانه‌ها خواستار شد در بحث پزشک خانواده تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/خ20/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد