رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آستان مقدس آقاپلاسید سادات‌شهر رامسر غبارروبی شد

 

آستان مقدس آقاپلاسید سادات‌شهر رامسر غبارروبی شد

همزمان با هفته دفاع مقدس؛
آستان مقدس آقاپلاسید سادات‌شهر غبارروبی شد

خبرگزاری فارس: آستان مقدس آقاپلاسید سادات‌شهر پیش از ظهر امروز همزمان با هفته دفاع مقدس شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در این مراسم که رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حضور داشتند گروهی از بزرگان حاضر با سلام و صلوات وارد ضریح شدند و نذورات طی چهار ماه امامزاده پلاسید را جمع آوری کرده و با گلاب ناب داخل ضریح را شستشو و عطرافشانی کردند.
حجت الاسلام و المسلمین حسین قبادی رئیس اوقاف و امور خیریه رامسر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای حفظ و تثبیت معنویتی که در ماه مبارک رمضان بدست آمده غبارروبی آستان مقدس آقا پلاسید سادات‌شهر را در هفته دفاع مقدس داشتیم که یکی از امامزاده‌های شاخص شهرستان بوده و در سال 81 نوسازی شده است.
وی با تأکید به برگزاری کلاس‌های قرآنی در کنار بقاع متبرکه افزود: در حال حاضر در کنار 14 باب از بقاع متبرکه شهرستان کلاس‌های مختلف قرآنی از قبیل تجوید، قرائت، مفاهیم و... دایر کرده‌ایم.
قبادی خاطرنشان کرد: در شهرستان رامسر 63 باب بقاع متبرکه داریم که از این تعداد بالغ بر 12 باب توسعه یافته و نوسازی شدند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 11 باب دیگر از بقاع متبرکه شهرستان در دست توسعه و نوسازی است که از پیشرفت فیزیکی خوبی نیز برخوردارند به طوری که کمترین پیشرفت فیزیکی 20 درصد و بالاترین آن 98 درصد بوده که مربوط به پروژه امامزاده سید قاسم خشکا است.
رئیس اوقاف و امور خیریه رامسر ادامه داد: این پروژه که در جاده‌ای صعب‌العبور واقع در دهستان جنت رودبار قرار دارد از اواسط مرداد ماه توسط یکی از خیرین محلی آغاز شد به طوری که تمامی امور ساخت و ساز و هزینه‌های ساخت با وی بوده است و بالغ بر80 میلیون ریال در این پروژه هزینه شده است.
قبادی در ادامه به حمل مصالح با چارپایان اشاره کرد و گفت: مسیر دسترسی به این بقعه متبرکه آنچنان صعب العبور است که تمامی مصالح و ابزار مورد نیاز برای توسعه و نوسازی به وسیله چارپایان حمل شده است.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به ارزش‌های دفاع مقدس و رمز ماندگاری شهدا بیان داشت: رمز ماندگاری شهدا، ایثارگران و جانبازان و هر کسی که در راه خدا از بهترین نعمت‌های خود گذشته است، خداوند باری تعالی است.
قبادی با تأکید بر آیات سوره صافات در قرآن کریم بیان داشت: همان طوری‌که خداوند در سوره صافات ماندگاری برای حضرت ابراهیم را بیان داشته است و قربانی کردن را راهی برای ماندگاری قرار داده است امروزه نیز یادواره‌های شده، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و... راهی برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگ مردانی است که از جان و مال خود برای حفظ قرآن، انقلاب و میهن اسلامی گذشته‌اند.
وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران خواست خداوند است و ما وسیله‌ای برای این اجابت این خواسته خداوند هستیم.
قبادی گفت: امروزه مهم‌ترین رسالت ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره این عزیزان و شناختن اهداف بزرگ‌مردانی است که دلاورانه آنچه را که داشته‌اند در تقدیم کردند تا اسلام زنده بماند، ما باید اهداف و راه شهدا را برای نسل آینده تشریح کنیم و آنان را به خواندن وصیت نامه‌ها و زندگی‌نامه‌های شهدا تشویق کرده تا با سرمشق گرفتن از آنها ادامه دهنده راه آنها باشیم.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد