رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر در زمستان مشکل گاز ندارد

 

رامسر در زمستان مشکل گاز ندارد

مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز اعلام کرد:
تمهیدات اندیشیده شده برای تامین گاز زمستانی استانهای شمالی

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز گفت: ظرفیت انتقال گاز در این منطقه حدود 1500 میلیون متر مکعب به طور ماهیانه است که البته قابلیت افزایش ظرفیت به میزان 1.5 برابر ظرفیت کنونی را نیز دارد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، صفر علی جمال لیوانی در جمع خبرنگاران گفت: منطقه 9 عملیات انتقال گاز یکی از مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز است.
وی ادامه داد: این منطقه در سال 1386 به منظور کارآیی و اثر بخشی و بهره برداری بالا در سه استان گلستان ، مازندران و گیلان آغاز به کار نمود و وظیفه انتقال گاز را از مبادی ورودی سرخس ، ترکمنستان و قزوین به مبادی خروجی که شهر ها و روستا ها و صنایع عمده این سه استان شمالی کشور است را دارا است.
مدیر انتقال گاز منطقه 9 با اشاره به 5 ایستگاه تقویت فشار گاز که در این منطقه وجود دارد تصریح کرد: این پنج ایستگاه تقویت فشار گاز عبارتند از قلعه جیق، نکا، نور، رامسر و رشت که البته در این منطقه 3 مرکز بهره بردای در مناطق گرگان و نور و رشت نیز وجود دارد.
جمال دیوانی با بیان اینکه طول خطوط انتقال گاز در این منطقه در حدود یک هزار و 157 کیلومتر است ادامه داد:‌ این میزان خطوط لوله شامل خطوط وارداتی گاز از ترکمنستان ، خط سرخس نکا، خط کردکوی نکا و رامسر رشت است که البته خطوط لوشان آستارا ، علی آباد شاهرود، گنبد ، تونکابون دیلمان را نیز باید به آنها افزود.
وی تصریح کرد: طول خطوط 30 ،40 و 16 اینچ در این منطقه به ترتیب 717 ،314، 96 کیلومتر است که در حدود 30 کیلومتر را نیز دیگر خطوط تشکیل می دهند.
مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز همچنین از وجود 45 ایستگاه حفاظت کاتدیک و 52 ایستگاه شیر بین راهی و 14 ایستگاه توپک رانی در این منطقه خبر داد و اظهار کرد: ظرفیت انتقال گاز این منطقه در حدود 1500 میلیون متر مکعب به طور ماهیانه است و قابلیت افزایش ظرفیت به میزان 1.5 برابر ظرفیت کنونی را نیز دارد.
وی گفت: این منطقه آمادگی دارد در صورت افزایش مصرف و یا افت فشار گاز احتمالی در زمستان گاز را از سمت رشت به مازندران وبلعکس انتقال دهد.
جمال دیوانی با اشاره به اینکه برای انتقال گاز ایمن و مستمر تمهیدات خاصی در منطقه اندیشیده شده است خاطرنشان کرد: یکی از این تمهیدات اجرای توپک رانی هوشمند است که سال گذشته این توپک رانی از لوشان آغاز وبه آستارا ختم شد که امسال نیز قصد داریم از رشت آغاز و به آستارا ختم کنیم.
وی همچنین در خصوص توپک رانی تمیز کننده گفت: سال گذشته این نوع توپک رانی انجام شد و برای سال جاری نیز طبق برنامه ریزی صورت گرفته از ابتدای مهر ماه آغاز خواهد شد.
مدیر منطقه 9 عملیات انتقال گاز ادامه داد:‌در شش ماه اول سال جاری 60 در صد از خطوط انتقال نشت یابی شده است و تا قبل از پایان سال نیز این عملیات نشت یابی به پایان خواهد رسید.
وی یکی از مشکلات مهم منطقه 9 را حریم خطوط لوله دانست و اذعان داشت: متاسفانه هموطنانی که در این خطه سکونت دارند حریم خطوط انتقال گاز را در هنگام ساخت و ساز رعایت نمی کنند.
جمال دیوانی گفت: حریم خطوط لوله انتقال گاز با توجه به سایز و کلاس لوله متفاوت است که همین جا از تمام شهروندان عزیز خواستارم برای آنکه خطری خود وخانوده شان را تهدید نکند حتما حریم ایمنی را در ساخت و سازها رعایت کنند.
مدیر منطقه 9 انتقال گاز با اشاره به برنامه های آتی این منطقه خاطرنشان کرد: از برنامه های آتی این منطقه پیگیری مصوبه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور مبنی بر تغییر کلاس خطوط لوله و پیگیری اجرای خط 56 اینچ سراسری لوشان رشت است.
وی همچنین تصریح کرد: از برنامه های آتی این منطقه تعویض پوشش قسمتی از خطوط و پیگیری اجرای پروژه های خطوط انتقال جدید است.
انتهای پیام/ص

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد