رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

100 درصد خانوار شهری رامسر گازدار هستند

 

100 درصد خانوار شهری رامسر گازدار هستند

مدیرعامل شرکت گاز مازندران:
67 درصد روستاهای مازندران دارای گاز طبیعی است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: 67 درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت گاز در غرب استان مازندران با اشاره به برخورداری 46 روستای تنکابن از نعمت گاز، افزود: با افتتاح پروژه گازرسانی به دو روستای جدید تعداد روستاهای گازدار تنکابن به 48 روستا افزایش یافت.
وی ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به این دو روستا، 79 خانوار روستایی کندسرک و 32 خانوار روستایی چرخچی محله از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.
عرب مقصودی کل شبکه اجرا شده در این دو روستا را 3 هزار و 940 متر عنوان و خاطرنشان کرد: برای گازرسانی به این دو روستا 100 علمک روی شبکه نصب می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به روستاهای چرخچی محله و کندسرک تنکابن را یک میلیارد و 234 میلیون ریال عنوان کرد.
پروژه گازرسانی به روستای چالکش عظیمی شهرستان تنکابن نیز با حضور استاندار و مدیران شرکت گاز مازندران کلنگ‌زنی شد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران در این مراسم نیز اظهار داشت: گازرسانی به این روستا در مرحله فراخوان پیمانکار قرار دارد و به محض انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی این روستا و 9 روستای اطراف آن آغاز خواهد شد.
وی متوسط برخورداری روستاهای کشور از نعمت گاز طبیعی را 30 درصد عنوان کرد و گفت: 67 درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند البته هنوز جا برای پیشرفت و رشد وجود دارد.
عرب مقصودی با اشاره به بهره‌مندی 100 درصد خانوار شهری تنکابن از نعمت گاز طبیعی، افزود: 46 روستای ناحیه در حال حاضر گازدار هستند، گازرسانی به 21 روستا در حال انجام است و 43 روستا کلنگ‌زنی شده است که با احتساب 10 روستایی که کلنگ زنی می‌شوند 74 روستای دیگر منطقه نیز از نعمت گاز بهره مند خواهند شد و درصد برخورداری روستاهای تنکابن از نعمت گاز به 85 درصد خواهد رسید.
وی ارزش ریالی این پروژه را 19 میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت: به جز روستای چالکش (عظیمیه)، مردم روستاهای هاله کله، توکله، شعیب کلایه، کارکوه، درویش سرا، صالح آباد، آهک چال، پس چال و تودارک نیز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.
عرب مقصودی خاطرنشان کرد: با افتتاح 10 روستای کلنگ زنی شده امروز، 734 خانوار با جمعیت 2 هزار و 509 نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران همچنین در مراسم افتتاح پروژه گازرسانی به روستاهای گوهرسرا و حسن سرای رامسر با تأکید بر رعایت مسائل ایمنی در استفاده از گاز طبیعی، مصرف بهینه و استفاده صحیح از این نعمت الهی را خواستار شد.
عرب مقصودی همچنین با بیان اینکه 100 درصد خانوار شهری رامسر گازدار هستند، افزود: با اضافه شدن روستاهای گوهرسرا و حسن سرا تعداد روستاهای گازدار شهرستان رامسر به 22 روستا رسید.
وی خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه برای گازرسانی به 32 روستای دیگر منطقه نیز انجام شده است.
عرب مقصودی با بیان اینکه پروژه گازرسانی به دو روستای فوق الذکر در مسیری کوهستانی و بسیار صعب العبور انجام شد، اظهار داشت: 2 هزار و 510 متر لوله‌گذاری در این دو روستا در حال انجام است و 53 علمک روی شبکه‌ها نصب خواهدشد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به این مطلب که با گازرسانی به روستاهای گوهرسرا و حسن سرا 59 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد، اعتبار هزینه شده برای پروژه‌ها را بیش از 720 میلیون ریال عنوان کرد.
عرب مقصودی یادآور شد: پروژه گازرسانی به این دو روستا در کمتر از یک سال به ثمر رسید.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران همچنین در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره گاز ناحیه تنکابن بیان داشت: ساختمان اداری جدید تنکابن چهار طبقه است که هر طبقه 640 متر مربع زیربنا دارد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این ساختمان کانونی برای خدمت به مردم منطقه باشد.
رئیس اداره گاز ناحیه تنکابن نیز در این مراسم گفت: مرکز ناحیه تنکابن 9 شهر را در قالب سه شهرستان زیر پوشش دارد که 100 درصد این شهرها گازدار هستند.
هژبر جوادی با اشاره به 81 هزار مشترک در ناحیه تنکابن افزود: تاکنون 55 هزار انشعاب گاز در منازل ناحیه نصب شده است.
وی همچنین از زیر پوشش داشتن شش 6 ایستگاه CNG و وجود 26 ایستگاه تقلیل فشار در ناحیه تنکابن خبر داد.
انتهای پیام/خ30/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد