رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نخستین اسکله هوشمند شناور جهان در رامسر

 

نخستین اسکله هوشمند شناور جهان در رامسر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سازنده اسکله بتنی در ایران با اشاره به طراحی نخستین پارکینگ شناور توسط متخصصان داخلی، گفت: اسکله هوشمند با کمترین نیاز به نیروی انسانی می‌تواند در جهت کاهش هزینه‌ها، بالا بردن دقت آمار‌ و کنترل ترافیک مسافری، بار و شناورها، به بهره‌بردار خدمت‌رسانی کند.‌


مهرداد گلشن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس ‌«توانا»، در معرفی نوآوری‌ها و دستاوردهای طراحی و ساخت اسکله‌های بتنی شناور در توسعه صنعت دریایی، مسافری و گردشگری
که چندی پیش در کشور بومی شده بود، با اشاره به صرفه‌جویی ارزی پنج میلیون دلاری با تولید اسکله‌های بتنی در داخل کشور، گفت: قیمت تمام شده تولید یک اسکله شناور بتنی در داخل ایران کمتر از 70 درصد قیمت تولید آن در خارج کشور است.

* احداث اسکله بتنی شناور تجسس و نجات در بندر پتروشیمی پارس

گلشن با اشاره به ارائه طرح ساماندهی اسکله بتنی شناور تجسس و نجات بندر پتروشیمی پارس، شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی، تصریح کرد: بنا‌ به درخواست شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و به دنبال بازدید به عمل آمده از محل سایت بندر پتروشیمی پارس واقع در عسلویه، طرح ساماندهی اسکله بتنی شناور تجسس و امداد (SAR) در این بندر مهم و استراتژیک، طی ماه گذشته توسط این گروه ارائه شد.
وی ادامه داد: در واقع می‌توان گفت برای نخستین بار در ایران، شرکتی ایرانی نسبت به طراحی، ساخت و راه‌اندازی اسکله بتنی شناور در پایانه‌ها و بنادر حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اقدام نموده است که این امر بیش از نیم میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی به دنبال خواهد داشت.
گلشن اظهار داشت: هم‌اکنون طرح پیشنهادی ارائه شده از سویسازنده ایرانی، توسط کارفرمای پروژه در حال مطالعه و بررسی ست.

* طراحی نخستین پارکینگ شناور توسط متخصصان داخلی در جزیره کیش

‌مدیرعامل شرکت سازنده اسکله بتنی در ایران، تصریح کرد: این شرکت برای اولین بار در ایران، اقدام به طراحی نخستین مارینا (پارکینگ شناور) به منظور ساماندهی بیش از 90 فروند قایق‌های تفریحی 20 تا 50 فوتی کرده است که در مقام مقایسه می‌توان این پروژه را از نظر کیفی با دیگر پارکینگ‌های شناور ساخته شده توسط شرکت‌های اروپایی در منطقه خلیج فارس سنجید.
گلشن توضیح داد: در حال حاضر، این نوع طراحی توسط شرکت‌های مشاور و طراحان اروپایی و با صرف هزینه‌های بالا در کشورهای همجوار انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی از طراحان خارجی برای ارائه طرح اجرای پارکینگ شناور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: اجرای این پروژه توسط متخصصان اخلی با حداقل قیمت و با صرفه‌جویی ارزی حداقل 6/1 میلیون دلاری صورت می‌گیرد.
گلشنی خاطرنشان کرد: اهمیت ساخت و راه‌اندازی پارکینگ شناور، در جذب سرمایه‌گزاران داخلی و خارجی، جذب گردشگران و توسعه صنعت گردشگری بسیار مؤثر است.

* احداث سازه‌های بتنی شناور در مازندران در راستای توسعه صنعت گردشگری در شمال کشور

گلشن اظهار داشت: با توجه به انبوه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش گردشگری استان‌های شمالی کشور، ‌برای اولین بار در ایران، طرح احداث سازه‌های بتنی شناور با کاربردهای متنوع و بدیع، مانند ویلای شناور، رستوران و کافی‌شاپ شناور توسط متخصصان داخلی در استان مازندران معرفی و ارائه شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات خاص اقلیمی و وسیعی که مناطق رامسر تا بابلسر را پوشش داده است، احداث سازه‌های بتنی شناور، سیمای جدیدی در صنعت گردشگری شمال کشور به‌وجود می‌آورد و صرفه‌جویی ارزی 5/7 میلیون دلاری به‌همراه دارد.

* طراحی نخستین اسکله هوشمند شناور جهان

گلشن با اشاره به طراحی نخستین اسکله هوشمند شناور جهان توسط متخصصان داخلی، توضیح داد: اسکله‌های هوشمند شناور برای نخستین بار در جهان و توسط متخصصان داخلی طراحی شده و هدف آن ارتقای کیفی در بهره‌برداری و نگهداری از تجهیزات بندری و ساحلی است.
وی ادامه داد: این اسکله‌ها با کمترین نیاز به نیروی انسانی و با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات (فاوا) می‌تواند در جهت کاهش هزینه‌ها، غنی‌سازی و بالا بردن دقت آمار و گزارش‌های سازمان‌های ذیربط، کنترل ترافیک مسافری، بار و شناورها، به بهره‌بردار خدمت‌رسانی کند.
گلشن خاطرنشان کرد: قطعأ با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی امکان نصب و راه‌اندازی نخستین اسکله هوشمند شناور بتنی جهان را در ایران محقق خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد