رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:فیش‌های سرسام‌آور برق در مازندران قابل تحمل نیست

 

امام جمعه رامسر:
فیش‌های سرسام‌آور برق در مازندران قابل تحمل نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: فیش‌های سرسام آور برق در مازندران قابل تحمل نیست. 

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرحمن باقرزاده در خطبه‌های نماز جمعه امروز رامسر گفت: گرمای طاقت فرسای تابستان امسال امری الهی است اما ما باید تلاش کنیم تا که از فشار گرمای تابستان فشار جدیدی بر مردم وارد نشود، اینکه استان مازندران در این شرایط سخت یک استان معتدل به حساب می‌آید، یک حرف جدی است که از هر شوخی شوخی‌تر است.
‌وی افزود: البته این مصوبه مربوط به وزرای دوران قبل است اما باید بدانند که در این شرایط گرمای طاقت فرسا مصرف انرژی امری لازم است و این فیش‌های سرسام‌آور برق برای مردم ما قابل تحمل نیست، چگونه فیش‌های برق در استان گیلان به صورت گرم محاسبه می‌شود اما در استان مازندران که همجوار آن است، به صورت استان غیرگرم و از آن گذشته بخش خنده‌دار آن این است که مبالغ بر اساس استان غیر‌گرم محاسبه شده است و‌ روی فیش‌ها ذکر کردند که به دلیل گرمای بالای هوا لطفا صرفه‌جویی ‌کنید.
‌وی تصریح کرد: این دو مبحث چه سنخیتی با هم دارند.
امام جمعه رامسر در ادامه خطبه‌های خود دو چیز را از استاندار مازندران خواستار شد، اول اینکه استاندار با بررسی این موضوع ترتیبی اتخاذ کند تا مشترکان فعلا این هزینه‌های سرسام‌آور و گزاف را پرداخت نکنند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود و تعدیل مبالغ انجام پذیرد و دیگر اینکه استاندار از وزیر مربوطه دعوت کند و در همین استان بدون وسایل سرمایشی و خنک‌کننده جلسه‌ای پیرامون این موضوع برگزار کنند تا وزیر نیز متوجه این گرمای طاقت‌فرسا شوند.
‌وی در پایان افزود: ما بحث صرفه‌جویی را نیز در جایگاه خود داریم اما در این گرمای طاقت‌فرسا نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم که از سیستم سرمایشی استفاده نکنند.
باقرزاده شناسنامه ماه مبارک رمضان را نزول قرآن دانست و گفت: خداوند در معرفی این ماه مبارک تکیه بر نزول قرآن می‌کند و در روایات نیز این ماه بهار قرآن نامیده شده است.
وی افزود: کتاب‌های علمی دوران و زمان خاصی دارند و پس از طی کردن دوران و زمان خود کهنه می‌شوند و به طور کل خاصیت زمان این است که هر چیز را کهنه می‌کند اما قرآن کتابی است که نه تنها در دوران‌های مختلف کهنه نشده است بلکه بر تازگیش نیز افزوده شده است.
باقرزاده بیان داشت: در هر دوران هر کس به اندازه زمانش چیزهایی از قرآن خارج می‌کند و در احادیث آمده است که زمان قرآن را تفسیر می‌کند.
امام جمعه رامسر در ادام سخنان خود گفت: حجاب‌هایی بر قرآن است که پیشرفت‌های علمی در دوران‌های مختلف آن را کنار می‌زند زیرا قرآن معجزه جاویدان است و ابدی فرستاده شده است.
وی افزود: ما باید در ماه مبارک رمضان در قرآن تدبر کرده و در خواندن آن همت مضاعف داشته باشیم.
خطیب جمعه رامسر پس از تسلیت عام الحزن و تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: نیمه ماه مبارک رمضان ولادت امام حسن مجتبی(ع) را داریم که در دستگیری از فقرا شهره بود و کریم اهل البیت(ع) معروف شده است.
وی افزود: ماه رمضان ماه تاسی به این امام بزرگوار است، در نظام اسلامی ما مردم ما نوع‌دوستی را به حد اعلا به نمایش گذاشته‌اند که نمونه‌های بارز آن کمک‌های وافر آنان به مراکزی از قبیل بهزیستی و کمیته امداد است که دو مرکز مطمئن برای کمک‌رسانی به خانواده‌های آبرومند و نیازمند در جامعه‌اند.
باقرزاده تصریح کرد: آمار کمک رسانی‌ها در این بخش افتخارآفرین است.
وی در ادامه یکی از زیباترین جلوه‌های نظام اسلامی را وحدت و انسجام دانست و گفت: وحدت و انسجام جلوه زیبای نظام جمهوری اسلامی است که ما را همیشه و در همه جا پیروز میدان قرار می‌دهد.
امام جمعه رامسر گفت: در طول 20 سال گذشته همیشه دشمنان ما عربده و نعره می‌کشند و انتظار دارند که جمهوری اسلامی از در ضعف وارد شده و عقب‌نشینی کند با انواع و اقسام تحریم‌ها ما را تحت فشار قرار داده‌اند، ولی می‌بینند که ما نه تنها از در ضعف و سستی وارد نشدیم بلکه قوی‌تر و قدرتمندتر از همیشه وارد عرصه‌های نبرد شده‌ایم و پیروز میدان بوده‌ایم.
وی به استناد سخنان مقام معظم رهبری افزود: همه دنیا می‌دانند که ما اهل منطق و مذاکره هستیم اما کسانی که دم از مذاکره و منطق می‌زنند، باید بدانند که مذاکره در فضای تحریم معنا ندارد، دشمنان ما باید بدانند که در میز مذاکره طرف پیروز جمهوری اسلامی خواهد بود، زیرا ملت‌ها نگاه به دولت‌های ترسو نمی‌کنند.
وی بیان داشت: دنیا دنیای بیداری است و می‌داند که نمی‌توان از یک طرف تحریم کرد و طرف دیگر دعوت به مذاکره کرد، شرکت‌های بین‌المللی و اروپایی امروزه خود اعتراف کرده‌اند که در تحریم‌های ایران این کشور ایران نیست و ضرر خواهد کرد بلکه این ما هستیم که ضرر می‌کنیم و دستمان از سرمایه‌گذاری در ایران کوتاه شده است، نمی‌توانیم از فرصت سرمایه‌گذاری در ایران استفاده کنیم.
وی ادامه داد: دشمنان اعلام کردند حال که ایران می‌تواند سوخت خود را از روسیه تامین کند، نیازی به غنی سازی اورانیم ندارد اما دولت باید قدرتمندانه 20 هزار مگابایت برق هسته‌ای را آینده در تولید داشته باشد، ما چگونه می‌توانیم به شما اعتماد کنیم وقتی که ما می‌توانیم خود سوخت هسته‌ای تولید کنیم چرا محتاج شما باشیم.
باقرزاده تصریح کرد: چرا ما تولیدکننده و شما خریدار نباشید، ملت‌های دنیا این حیله شما را متوجه خواهند شد.
وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن روز پزشک گفت: تلاش‌های این عزیزان متعهد جامعه را نباید نادیده بگیریم البته درآمدهای نامشروع برخی این افراد نیز سبب شده است که مردم به آنها بی‌اعتماد شوند که باید تلاش کنیم این شرایط را از بین ببریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد