رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سرپرست شبکه بهداشت رامسر: چاقی مهم‌ترین معضل بهداشتی مازندران اس

 

سرپرست شبکه بهداشت رامسر:
چاقی مهم‌ترین معضل بهداشتی مازندران است

خبرگزاری فارس: سرپرست شبکه بهداشت و درمان رامسر گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده در استان، چاقی مهم‌ترین معضل بهداشتی موجود در مازندران است. 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، ابراهیم ناظریان یکشنبه شب در سومین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال جاری اظهار داشت: برنامه راهبردی معاونت بهداشتی از سال 1387 آغاز شده و تا پایان سال 1390 ادامه خواهد داشت‌ که هم اکنون در سال سوم اجرایی خود قرار دارد.
وی به اهداف این برنامه راهبردی اشاره کرد و بیان داشت: به جهت ارائه خدمات بهتر برای مردم مشکلات بهداشتی در استان بررسی و اولویت‌بندی شد که بر اساس این اولویت‌بندی سه هدف کلان و هفت هدف اختصاصی در نظر گرفته شده است.
ناظریان از مهم‌ترین اهداف کلان این برنامه را اصلاح شیوه زندگی و‌ کاهش میزان BMI (‌میزان توده بدنی‌) مردم از 26 در سال 86 به 5/25 در سال 90 دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه آمار چاقی در استان مازندران بسیار بالا بوده و خود چاقی عامل بسیاری از بیماری‌های دیگر از قبیل دیابت ‌و... است باید تلاش کنیم تا این معظل بهداشتی را کاهش دهیم.
‌وی از دیگر اهداف این برنامه را افزایش آگاهی 50 درصد مردم استان پیرامون عوامل اصلی تهدید‌کننده سلامتی همانند اعتیاد، ایدز، استرس و حوادث، افزایش میزان دانش بهداشت عمومی، افزایش دانش بهداشت مدارس، افزایش رضایت‌مندی و انگیزه شغلی پرسنل اعلام کرد.
وی بیان داشت: تاکنون 73 درصد فعالیت‌های پیش‌بینی شده در راستای اهداف فوق به انجام رسیده و انجام نشدن 27 درصد باقی‌مانده نیز به دلیل کمبود نیروی انسانی و امکانات لازم بوده است.
ناظریان بیان داشت: در شهرستان رامسر با توجه به همکاری‌های بسیار خوب آموزش و پرورش و ادارات ذی‌ربط پیشرفت خوبی داشته‌ایم و انتظار ما نیز از ادارات این است که در بحث اصلاح شیوه زندگی که مشکل عدیده مردم است با ما همکاری داشته باشند.
‌در ادامه این کارگروه بیماری آنفلوانزای پرندگان مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد از عرضه پرندگان به صورت زنده در بازارهای سنتی جلوگیری شده و اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع این بیماری انجام گیرد و همچنین مقرر شد فضا و امکانات لازم برای معدو‌م‌سازی احتمالی پرندگان آلوده فراهم شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد