رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

قطبی که قطب نمای آن طور دیگری است !(داریوش فریاد رامسر)

The image “http://rcs-graph.persiangig.com/image/Ramsar%201.jpg” cannot be displayed, because it contains errors. 

قطبی که قطب نمای آن طور دیگری است! (داریوش فریاد رامسر)

موضوع : به جاهات توجه نشده قطب گردشگری .

رامسر به لحاظ موقعیت خاص جغرافیایی و آب هوایی و از نظر فرهنگی از دیر باز بعنوان یکی از مناطق بسیار مهم !! گردشگری بوده و در بسیاری از متون از این شهر رویایی بعنوان عروس شهرهای ایران گوهر خزر و بهشت زمین خدا یاد می شود .

رامسر به دلیل حد فاصله کمی که بین کوه و دریا مشرف است با کمبود زمین مواجع می باشد . بخش کشاورزی سمت و سوی آن بطرف صنعت گردشگری در حال تبدیل است . هیچ نگرانی برای مردم شهر ایجاد نمی کند ! یک روز فروش زمین درسنت آبا اجدادی رامسری ها ، گناه تلقی می شد ! امروز افتخار شده ! که قطعه قطعه می فروشند !!

بنظر می رسد قطب نمای گردشگری الفبای خود را فراموش کرده است ، آیا این نیست که :

حداقل از چند صد دستگاه تاکسی شهر و بیست چند ون کاروانی 5 نفرشان به زبان گویا دنیا مسلط نباید باشند ؟ ! ( جهان توریسم و قطب گردشگری مدعی این صنعت بزرگ هستند. تسلط به 3 زبان زنده دنیا نیستند  ) .

صنعتی که به کوهپایه ها هجوم می برد و زمین های آنجا را به سمن بخت ارزانی می شود . از کشاورزی ، از دامداری و ... رانده شده صاحبان آن ملک ، مالکان امروز رانندگان تاکسی شهر گردشگری را عهدار می شوند. !! اگر در خرید و فروش ناوگان های خدمات شهری نظارت نباشد ، بازنشتگان ادارات و نهادها از این موضوع مستثنی نیستند . آمدند تاکسی شهر را شغل جدید اختیار می کنند . گروه سنین این رانندگان محترم بالای 50 سال است .آیا حوصله ای برای سرویس دهی به شهروندان و مهمانان بخرج می دهند ؟ حالا زبانی که قرار است کمک تورسیم باشد کجاست ؟ . این الفبای در اول قطب نیست ؟ بماند مکان های اقامتی و یا تفریحی برای راه اندازی مهمانان و توریسم های خارجی اولیه چه معیاری را اتخاذ می کنند !

این دلنوشته فقط از روی احساس نبوده بلکه شاید برای کسی نوشته ام برای حل معضل بیکاری راهکاری باشد امیدوارم تآثیر گذار باشد .  

منبع: 

http://yellramsar.blogfa.com/post-278.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد