رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

موانع احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران در رامسر برطرف شد

 

موانع احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران در رامسر برطرف شد

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفت‌وگو با فارس:
موانع احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران برطرف شد

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رفع موانع احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران پس از گذشت 3 سال از زمان کلنگ‌زنی پروژه خبر داد. 

به گزارش خبرنگار فارس، اردیبهشت سال 1386 اسفندیار رحیم مشایی،‌ رئیس وقت سازمان میراث فرهنگی کلنگ نخستین هتل 7 ستاره کشور را در روستای سفید تمشک شهرستان رامسر به زمین زد. عموم پروژه‌های هتل‌سازی در کشور معمولاً‌ دوره ساخت 5 ساله‌ای را پشت سر می‌گذارند که مشایی نیز زمان اتمام این پروژه را 5 سال پس از زمان کلنگ‌زنی اعلام کرد و تا به امروز که بیش از 3 سال از زمان مراسم کلنگ‌زنی این پروژه می‌گذرد این پروژه هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

حسین فاضلی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال تعیین تکلیف پروژه احداث نخستین هتل 7 ستاره ایران در شهر رامسر است، به همین دلیل با پیگیری‌هایی که انجام شد، مشخص شد این پروژه در بخشداری منطقه با مشکل مواجه شده است.

وی در ادامه افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در حال حاضر بخشداری به سرمایه‌گذار پروژه اعلام کرده است که مستندات را به بخشداری ارائه کند و پروانه ساخت را دریافت کند.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره یکی دیگر از دلایل پیشرفت کند پروژه گفت: در بخش فنی، سرمایه‌گذار در مرحله خاک‌برداری برای احداث فوندانسیون به رگه رسی برمی‌خورد که مقرر شد این رگه نیز برداشته شود و کار را برای احداث فوندانسیون آغاز کنند.

فاضلی اظهار داشت: قرار است اواخر تابستان بازدیدی از روند پیشرفت پروژه داشته باشیم و سرمایه‌گذار باید تا آن ‌زمان فوندانسیون را احداث کرده باشد.

رحمت عباس‌نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران نیز درباره پروژه احداث نخستین هتل 7 ستاره کشور (سماموس) به خبرنگار فارس گفت: سرمایه‌گذار هتل سماموس در منطقه گردشگری سفیدتمشک رامسر بنابر تشریفات قانونی و اخذ استعلام‌ها و تأیید نقشه‌های معماری در کمیته تخصصی بررسی نقشه‌های معماری در سال 85 موفق به اخذ پروانه ساختمانی هتل 5 ستاره شد اما متقاضی تقاضای واگذاری 4 هکتار از اراضی منابع طبیعی را داشت و به دنبال احداث هتل 7 ستاره بود.

وی در ادامه افزود: این موضوع در کمیته فنی بررسی طرح‌های گردشگری استان مازندران بررسی شد و با واگذاری 21 هکتار به صورت مجتمع تفرجگاهی و هتل 7 ستاره موافقت شد و موضوع در کارگروه شهرسازی و معماری مطرح و با تعیین کاربری اراضی واگذار شد و الحاق آن به روستای سفیدتمشک موافقت شد و طی آن مقرر شد نحوه دسترسی به سایت، تهیه گزارش زیست محیطی و بهره‌برداری از چشمه‌های موجود در اراضی مزبور با مراجع ذی‌صلاح هماهنگی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان مازندران تصریح کرد: در نهایت نقشه‌های معماری هتل 7 ستاره با مساحت زیربنای 175 هزار متر مربع در 52 طبقه و تاسیسات جانمایی به مساحت 25 هزار و 440 متر مربع و پارکینگ 5 طبقه به ظرفیت 480 واحد به تصویب رسید.

عباس‌نژاد ادامه داد: سرمایه‌گذار تاکنون موفق به اخذ پروانه ساختمانی هتل 7 ستاره از سوی بخشداری رامسر نشده است و با استفاده از تعداد محدودی ماشین‌آلات در حال خاکبرداری در منطقه است.

سید علی‌اکبر طاهایی، استاندار مازندران طی ماه‌های اخیر درباره آخرین وضعیت پیشرفت پروژه احداث هتل 7 ستاره "سماموس " در رامسر به خبرنگار فارس گفت: استانداری مازندران این موضوع را در دست پیگیری دارد و در همین راستا ضرب‌الأجلی را برای سرمایه‌دار ایرانی مقیم خارج از کشور این پروژه لحاظ کرده است و سرمایه‌دار پروژه باید مشخص کند که این پروژه را تا چه زمانی تحویل خواهد داد و از سوی دیگر اگر تمایلی به سرمایه‌گذاری در این پروژه ندارد هر چه زودتر اعلام کند تا سرمایه‌گذار دیگری جایگزین شود.

وی بخشی از تأخیر در پروژه را به علت تأمین مصالح و مواد ویژه، طبیعی عنوان کرد و علت آن را تجربه تازه ایران در احداث هتل 7 ستاره دانست.

وعده‌های ساخت آکواریوم 8 طبقه، باند هلی‌کوپتر و... در هتل "سماموس "
-----------------------------------------------------------------------------------------

نام هتل 7 ستاره "سماموس " از نام بلندترین کوه منطقه رامسر با ارتفاعی بیش از 3600 متر الهام گرفته شده است که در تمام فصول سال پوشیده از برف است و در امتداد دریا بر شهرهای رودسر, کلاچای, چابکسر و رامسر اشراف دارد.

محمود طالبی،‌ مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای سماموس زمانی که کلنگ این هتل 7 ستاره را بر زمین می‌زند وعده ساخت این هتل را در 7 سال می‌دهد که شامل 2 برج است و برج اصلی آن هزار واحد اقامتی را شامل خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در 10 طبقه که هر طبقه آن گنجایش 100 ماشین را دارد و امکانات ارتباطی از طریق فیبرنوری است. 12 سالن همایش خواهد داشت که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAD هلیکوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است.

سرمایه‌دار این پروژه با اشاره به این مطلب که معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی، ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است، می‌گوید: از مهمترین ویژگی‌های این هتل آکواریوم 8 طبقه است که از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه خواهد شد که از آب دریا تغذیه می‌کنند.

وی هزینه بهره‌برداری کامل این هتل را 100 میلیارد تومان عنوان کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد