رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:‌خبرنگاران باید هزینه‌های بیت‌المال را زیر ذره‌ب

 

امام جمعه رامسر:
‌خبرنگاران باید هزینه‌های بیت‌المال را زیر ذره‌بین داشته باشند 

 

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: خبرنگاران باید هزینه‌های بیت‌المال را زیر ذره‌بین داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر به مناسبت روز خبرنگار رسالت خبرنگاران را رسالت بزرگی دانست و افزود: خبرنگاران رسالت بزرگی دارند و باید با صراحت، صداقت و شجاعت فعالیت کنند.
‌وی اظهار داشت: خبرنگاران باید هزینه‌های بیت‌المال را زیر ذره بین داشته و موشکافی کنند و اگر زمانی که لازم باشد، آن را به مردم انعکاس دهند.
‌امام جمعه رامسر ادامه داد: در دنیایی که حرفه خبر‌نگاری به عنوان پیشه‌ای تاثیرگذار و کارآمد در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است، باید تلاش کنیم تا قداستی را که خبرنگاران متعهدی چون شهید صارمی و ده‌ها شهید، جانباز و آزاده خبرنگار این مرز و بوم با استفاده متعهدانه از ابزار مقدس قلم به این حرفه بخشیده‌اند، حفظ کرده و رسالت خود را به انجام رسانیم.
‌باقرزاده در ادامه با تاکید بر هجمه‌های فرهنگی دشمن خاطرنشان کرد: رسانه‌ها مهم‌ترین ابزار مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن هستند و باید تلاش کنند تا توانمندی‌ها و سرمایه‌های ملی ما را بهتر از همیشه معرفی کنند.
وی افزود: در بحث افکار عمومی رسانه‌ها جایگاه دو سویه دارند، از یک طرف بلندگوی افکار عمومی و انتقال‌دهنده مشکلات مردم به مسئولانند و از طرف دیگر از آنجایی که رسانه‌ها می‌توانند رهبری افکار عمومی را بر عهده داشته باشند، باید افکار عمومی را به سمت و سوی درست هدایت کنند.
‌باقرزاده تصریح کرد: ما کشوری هستیم که در عرصه‌های مختلف تحول بنیادی داشته‌ایم و رسانه‌ها در انعکاس این تحولات نقش کلیدی دارند و می‌توانند دو نقطه امروز و گذشته را با هم مقایسه کنند.
‌امام جمعه رامسر بیان داشت: جامعه در حال یک جهش بزرگ علمی است و رسانه‌ها باید علاوه بر انعکاس آن، ایده‌های کارگزاران نظام را با اصول درست به افکار عمومی منتقل کنند.
وی بیان داشت: مسئولان ما باید خبرنگاران را فعال، جویا، پرسشگر و انتقادی ببینند و خبرنگاران نیز باید همان طوری که ضعف‌ها و کاستی‌ها را به نقد می‌کشند، خدمات را نیز برای افکار عمومی به تصویر بکشند.
‌وی در ادامه فرهنگ‌سازی را از دیگر وظایف خبرنگاران دانست و گفت: خبرنگاران باید در بحث فرهنگ‌سازی مشارکت داشته باشند و در عین حفظ فرهنگ و تمدن از ورود فرهنگ‌های بیگانه جلوگیری کنند.
وی در ادامه خواستار ترویج فرهنگ نماز جمعه در بین مردم شد و گفت: ما از خبرنگاران انتظار داریم که در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند.
‌وی در پایان گفت: خبرنگاران باید سرمایه‌های علمی رامسر را نیز به مردم بشناسانند.
باقرزاده افزود‌: شما می‌توانید با شناساندن سرمایه‌های علمی شهرستان از خود بیگانگی مردم شهرستان جلوگیری کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد