رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:رسانه‌ها در فضاسازی عمومی نقش عمده‌ای دارند

 

امام جمعه رامسر:
رسانه‌ها در فضاسازی عمومی نقش عمده‌ای دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر نقش رسانه‌ها را در فضاسازی عمومی نقشی عمده خواند و گفت: رسانه‌ها در دنیای امروز نقش کلیدی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری و تقدیر از خبرنگاران شهرستان رامسر اظهار داشت: یاد و خاطره شهید صارمی و سایر شهدای خبرنگار را گرامی می‌داریم.
وی بیان داشت: ما بیش از 244 شهید و 50 جانباز و 12 آزاده خبرنگار عرصه خبر را در دوران هشت سال دفاع مقدس اهدا کردیم و حال باید با گرامیداشت یاد و خاطره آن شهیدان و ادامه دادن راه آنان در جامعه اسلامی ادای وظیفه کنیم.
وی اظهار داشت: امروزه رسانه‌ها به عنوان یک اهرم فشار سیاسی در میان دولت‌ها عمل می‌‌کنند و از طرف دیگر ابزاری برای نزدیک شدن دولت‌ها هستند.
باقرزاده در ادامه با اشاره به دو سویه بودن نقش خبرنگاران تصریح کرد: رسانه‌ها هم می‌توانند فرهنگ‌ها و تمدن‌ها را تضعیف و تخریب کنند و هم در تعامل و نزدیکی بین ملت‌ها نقش ایفا کنند.
وی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه هجمه‌های فرهنگی رسانه به عنوان یک ابزار فوق‌العاده مهم نقش ایفا می‌کند و ابزارهای رسانه‌ای دنیا در میان ملت‌های بزرگ و به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شود، آنهایی که سابقه وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها را دارند.
وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ما نیاز به رسانه‌های کارآمد و روزآمد داریم که برای معرفی هر چه بهتر عملکردها تلاش کند.

* باید به دغدغه‌های خبری خبرنگاران احترام گذاشت
مسئول ستاد نمازجمعه رامسر نیز احترام گذاشتن به دغدغه‌های خبری خبرنگاران را الزامی دانست و رسالت آنها را رسالتی بزرگ عنوان کرد.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که تا حد امکان دغدغه‌های خبری خبرنگاران را حل کرده تا آنان بتوانند فعال‌تر از همیشه در عرصه‌های مختلف خبری فعالیت کنند.
وزیر مقدم تاکید کرد: با توجه به اینکه خطبه‌های نماز جمعه به صورت کامل در اختیار استاندار قرار می‌گیرد بیان شدن مشکلات خبرنگاران از تریبون نماز جمعه بسیار تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: ستاد برگزاری نماز جمعه برای برگزاری نماز جمعه نیست و این تنها یکی از وظایف آن است، ما افتخار می‌کنیم که در ستاد نماز جمعه فعالیت می‌کنیم زیرا در این ستاد علاوه بر برگزاری مراسم عبادی و سیاسی نماز جمعه هدف اصلی ما جذب نخبگان و فعالان و جوانان طیف‌های مختلف سیاسی است و ما باید تلاش کنیم نماز جمعه را بیش از پیش معرفی کنیم.
مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه رامسر در ادامه گفت: ما درصددیم از هر طریقی و با اجرای هر برنامه‌ای بتوانیم نماز جمعه را ترویج کنیم که اهدای هدیه به فرزندان و والدین فرزندانی که در تولد ائمه اطهار و پیامبران به دنیا می‌آیند یکی از این برنامه‌ها است.
وی در ادامه سخنان خود ستاد نماز جمعه را یک اهرم مشورتی برای امام جمعه دانست و خاطرنشان کرد: مدال افتخار نماز جمعه آن است که کمیته‌های دانشجویی و دانش‌آموزی را شکل داد است که خود به صورت خود جوش به تبلیغ نماز جمعه و اخبار آن می‌پردازند و امسال نیز برای اولین بار به مناسبت آستانه روز خبرنگار در خدمت خبرنگاران هستیم.
در ادامه این نشست خبرنگاران دغدغه‌های شغلی خود را مطرح کرده و عباس احمدی ماچیانی یکی از خبرنگاران رامسر گفت: مسئولان باید روحیه نقدپذیری داشته باشند و نباید نقدهای سازنده و درست را نادیده بگیرند.
وی افزود: اگر نقد را از خبرنگار بگیرند چیزی باقی نخواهد ماند.
احمدی در ادامه از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی امور خبرنگاران انتقاد کرد و گفت: اداره فرهنگ و ارشاد باید فعال‌تر عمل کرده و خبرنگاران را حمایت کند تا خبرنگاران رغبت به حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: اگر جایگاه خبرنگاران بالاتر از مسئولان ادارات نیست کمتر هم نخواهد بود.
احمدی در ادامه مسئله تبعیض بین خبرنگاران مرکز استان با سایر خبرنگاران را مطرح کرد و گفت : این مسئله باید پیگیری شود و نباید فرقی بین آنها باشد.
در ادامه این مراسم احمد برفی نیز امنیت شغلی را مطرح کرد و گفت: تا وقتی که خبرنگاران امنیت شغلی نداشته باشند انگیزه کار کردن نخواهند داشت.
در پایان از خبرنگاران تقدیر و تجلیل شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد