رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

حشنواره «تی ته»در رامسر برگزار می شود

---

حشنواره «تی ته»در رامسر برگزار می شود

---

رامسر نیوز- با هدف ارج نهادن به نعمتهای خداوندی و نشان دادن جایگاه مرکبات در زندگی مردم مناطق شمالی کشور،جشنواره تی ته در رامسر برگزار می شود. 

به گزارش رامسرنیوز میثم نوایان باستان شناس و پژوهشگر مردم شناسی اهل رامسر با بیان خبر فوق افزود: 

در گذشته های دور و نزدیک ما شاهد برگزاری آیینهای مختلف بومی و سنتی با ارزشی در میان مردم مناطق شمالی کشور بوده ایم که متاسفانه این مراسم به مرور زمان یا از بین رفته اند و یا کم رنگ تر شده اند و نسل امروزی نیز با بسیاری از آنها آشنایی ندارد.   

وی گفت: وقتی بطور دقیق تر در باره این آیینها مطالعه می کنیم در می یابیم که طراحان و برگزارکنندگان مراسم آیینی در گذشته های این مرزوبوم، اهداف ارزشمند فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی را دنبال می کردند و از این طریق بسیاری از مشکلات احتمالی را حل می کردند. 

نوایان گفت:با توجه به جایگاه مرکبات در زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه مصمم شدیم تا برای ارج نهادن به این نعمت خداوندی و شناسایی دقیقتر محصولات مرکباتی،در زمان شکوفه دهی مرکبات جشنواره ای را تدارک داده و اجرا کنیم. 

این پژوهشگر رامسری ارائه اطلاعات دقیقتر را به آینده نزدیک موکول کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 10 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 19:06 http://www.30o.ir

سلام،
سال نو را به شما تبریک می گم... بلاگ خیلی، خیلی جالبی دارید.
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://www.30o.ir
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد