رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

میزان بارندگی در مازندران 44 درصد افزایش یافت

میزان بارندگی در مازندران 44 درصد افزایش یافت 

------------------------------

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بیشترین میزان بارندگی طی روزهای گذشته در شهرهای رامسر و نوشهر اظهار داشت: میزان بارندگی سه ماهه سوم سال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته 44 درصد افزایش داشته است.

یدالله افشار مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این میزان بارندگی پاییز امسال از نظر نرمال دراز مدت نیز رشد 15 درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود میزان بارندگی دو ماهه آخر فصل زمستان با توجه به بارش کم باران در دیماه، افزایش چشمگیری یابد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه خشکسالی سال گذشته سبب اتمام آب آب بندانها و سدهای استان شده بود، تصریح کرد: بارش پاییزی امسال بخشی از سدها و آب بندان های استان را آبگیری کرده است.

افشار مقدم بیان داشت: امیدواریم با بارندگی شدید دوماهه آخر زمستان در ارتفاعات، بهار آینده با مشکل خشکسالی و کمبود آب مواجه نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبه سفر دوم دولت مبنی بر احداث پژوهشکده هواشناسی کشاورزی در مازندران افزود: این اداره کل هم اکنون از نظر ساختار، تشکیلات نیروی انسانی، وجود ایستگاههای مادر هواشناسی ، رادارهای هواشناسی  و بویه هواشناسی از پتانسیل های بالایی برخوردار بوده که برای پژوهش در هر کدام از موضوعات فوق نیاز به ایجاد پژوهشکده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران نیاز استان با توجه به پتانسیل های موجود، ایجاد پژوهشکده های هواشناسی کشاورزی، هواشناسی دریایی، هواشناسی جاده ای، هواشناسی هواپیمایی در استان را برای پزوهش محققان و کارشناسان هواشناسی و مراکز پژوهشی استان ضروری دانست.

وی گفت: در صورت اخذ مجوز از وزارت علوم استان آمادگی جانمایی پژوهشکده هواشناسی کشاورزی را داشته و می تواند بسیاری از طرح های پژوهشی مربوط به هواشناسی را در مازندران اجرا کرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد