رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیکنام در نطق پیش از دستور:

ابوالفتح نیکنام در نطق پیش از دستور:
رانت‌خواری و زیاده خواهی بستر بسیاری از مشکلات جامعه است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تنکابن و رامسر گفت: رانت‌خوای و زیاده‌خواهی مفسدانه موجب آسیب جدی به جامعه شده و بستر بسیاری از مشکلات را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، ابوالفتح نیکنام در نطق دوم میان دستور جلسه امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رانت‌خواران مفسد با کشاندن برخی از به ظاهر مسئولان بی‌خرد و سست عنصرانی که هم دنیا و هم آخرت خود را فروخته‌اند به امکانات بادآورده و ناصواب دست یافته و با روی آوردن به زندگی نامتعارف و تجمل‌گرایانه و گاه گشاده‌ دستی‌های ریاکارانه، نظم زندگی متعارف مردم را بر هم می‌زنند و یاس و ناامنی را در جامعه ایجاد می‌کنند.
وی گفت: زیاده‌خواهی مفسدانه جلوه‌های مختلفی دارد از جمله آن مالی و اقتصادی و گاه تعالی و منصبی است.
نیکنام ادامه داد: نمونه بارز زیاده‌خواهی انتصاب یک فرد یک ریالی در جایگاه یک تشکیلات ده ریالی است، فرد یک ریالی یک رانت خوار مفسد است اما آثارش پرورش متملقین، منفعلین و یاغیان در جامعه است که بدون شک نمی‌توان انتظار یافتن مرواریدی از این جویبار حقیر به مرداب ریخته داشت.
نماینده مردم تنکابن و رامسر افزود: رسالت واقعی مجلس نظارت یعنی مقایسه واقع و حق است و چنانچه واقع بر حق منطبق بود زهی سعادت و اگر واقع از هم فاصله داشت، نمایندگان می‌بایست مسئولان را هدایت کرده و عوامل ایجاد فاصله واقع از حق را شناسایی و نسبت به اصلاح واقعی و حذف آنها اقدام کنند.
وی با اشاره به کلام ولایی حضرت امام (ره) در خصوص قرارگیری مجلس در راس همه امور، عنوان کرد: آنانی که سعی دارند مجلس را به حاشیه ببرند تیشه به ریشه نظام می‌زنند و این نگاه نشان از کوتاهی فکر آنهاست.
نیکنام در بخشی دیگر از سخنان خود به مشکلات سرمازدگی و خسارات وسیع آن طی سال 86 به کشاورزان منطقه شمال کشور اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس در عمل به وظیفه خود 4 میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی به این حوزه اختصاص داد اما بانک‌های عامل با برخورد نامطلوب با کشاورزان زمنیه نارضایتی آنها را فراهم می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد