رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اتحادیه نمایندگان ناحیه شمال کشور: از تفکر تا واقعیت

 

 *********************

اتحادیه نمایندگان ناحیه شمال کشور: از تفکر تا واقعیت 

********************* 

دکتر میلاد محقق 

********

 شمال نیوز: سرزمین‌های شمالی ایران که مابین رشته کوه‌های البرز و بزرگترین دریاچه جهان قرار گرفته‌اند، دارای منابع ارزشمند خدادادی است و مردمان این ناحیه از کشور پهناور ایران در مقابل نعمت‌های فراوانی که به آن‌ها داده شده، مسئولیت سنگینی را برعهده دارند.

بهینه‌سازی مصرف نعمت‌های خداوندی در این بخش از جغرافیای ایران، با افکار و عقاید سطحی و کم‌عمق میسر نیست و برای استفاده هرچه بهتر از منابع خدادادی، بایستی به افکار و ایده‌های سنگین و عمیق مراجعه کرد. آن‌چه تاکنون در این مناطق اتفاق افتاده، نه تنها رضایت‌بخش نیست، بلکه بسیار هم نگران‌کننده است و برای رفع این نگرانی، همه باید دست به‌کار شده و چاره‌ای اندیشیده و برای ساماندهی اوضاع ناگوار آن، اقدامات مفید و مؤثری را انجام دهند؛ زیرا زمان برای جبران خسارات ناشی از مصرف بی‌رویه و غلط نعمت‌های داده‌شده از طرف پروردگار، بسیار محدود است و اگر به سرعت به سمت برنامه‌های کارآمد و اجرایی حرکت نکنیم، جبران کمبودها شاید غیرممکن نیز تلقی شود.
در سال‌های گذشته، افراد زیادی آمدند و در قالب‌های مختلف مسئولیت را برعهده گرفتند و در ابتدای راه شعارهای امیدوارکننده‌ای را هم مطرح کردند و مردم را به خود و آن‌چه در افکار خود داشتند امیدوار ساختند، اما نتیجه با آن‌چه انتظار می‌رفت برابری نداشت و همین موضوع باعث بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان‌شان شد.
اکنون ما علاوه بر نابسامانی‌های موجود در مقابل مشکلی به مراتب بزرگتر از آن‌چه فکرش را بتوان کرد قرار گرفته‌ایم و آن، عبارت است از: "بحران مشروعیت مسئولان منطقه‌ای."... ادامه مطلب

نظرات 1 + ارسال نظر
رامسری پنج‌شنبه 3 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:27

سلام
طرح ائتلاف توسعه محور شمال " که در برگیرنده ی نمایندگان سه استان شمالی گیلان - مازندران و گلستان بود را بار اول مهندس مهدی حلاجیان از کاندیداهای شهرستان تنکابن و رامسر بیان داشت و ظاهرا جلساتی را نیز با برخی از کاندیداها برگزار نموده بود. تا پس از پیروزی در انتخابات با تشکیل این اتحادیه یا مجمع در چند محور مشترک مشکلات خطه ی شمال را تا رسیدن به نتایج مثبت و نهائی پیگیری کنند.
البته ایشان در انتخابات موفق نشدند اما ایده ی این طرح و هم چنین ایده ی تشکیل اتاق فکرهای محلی را به نماینده ی منتخب منتقل کردند و اعلام همکاری همه جانبه را نیز دادند. ظاهرا هنوز این کار عملیاتی نشده است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد