رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:مجالس عزای امام حسین(ع) عامل بیداری اسلامی است

امام جمعه رامسر:
مجالس عزای امام حسین(ع) عامل بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر گفت: مجالس سوگواری امام حسین(ع) عامل مهمی در راستای حفظ شیعه و ایجاد شور و نشاط در میان آنان و بیداری همه جانبه جامعه اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و با اشاره به اهمیت عزاداری‌ها و مجالس سوگواری امام حسین (ع) گفت: بی تردید این مجالس و محافل در طول قرون متمادی رمز حیات سیاسی و بالندگی تشیع بوده است‌سین (ع) از طریق قیام خونین به همگان داده و تکرار این درس در محافل حسینی باعث قیام‌های استکبار ستیز فراوان مانند انقلاب اسلامی ایران و خوف و هراس در دل دشمنان دین شده است.
باقرزاده از همه هیئت‌های مذهبی خواست با حفظ هوشیاری در قبال این ترفند دشمنان، مجالس سوگواری را از آلوده شدن به خرافات محفوظ داشته و با رعایت سفارش مراجع عظام تقلید و در رأس آنان مقام معظم رهبری مجالس حسینی را به شیوه‌ای مناسب برقرار کنند.
وی به موضوع جنایات قرون وسطایی و وحشتناک رژیم صهیونیستی در نوار غزه پرداخت و گفت: این جنایات از ابعاد مختلف قابل بررسی است، از یک طرف اوج ددمنشی صهیونیست‌ها را به نمایش گذاشته است و از طرف دیگر سکوت معنادار بعضی از کشورهای عربی و حمایت گستاخانه تعداد دیگری از سران عربی را در این کشتار بیرحمانه شاهد هستیم و از طرف سوم بی‌عرضگی مجامع بین المللی در جلوگیری از این جنایات، بیش از پیش موجب رسوایی آنها شد.
امام جمعه رامسر بیان داشت: نکته مهم اینجاست که این بار رژیم غاصب صهیونیستی جنایات خود را به‌منظور نابود کردن توان دفاعی دولت قانونی حماس شدت بخشیده و مردم بی‌دفاع غزه هم تاوان مقاومت، ایستادگی و حمایت از دولت قانونی اسماعیل هنیه را می‌پردازند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با وجود این همه حملات زمینی، هوایی و دریایی، رعب و وحشت از حملات موشکی حماس تمام مناطق صهیونیست نشین را فراگرفته است.
خطیب جمعه رامسر تصریح کرد: اطمینان داریم همان‌طور که رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان شکست خورد، مقاومت مردم غزه این بار هم رژیم غاصب و وحشی اسرائیل را مفتضحانه با شکست مواجه خواهد ساخت.
وی اظهار داشت: البته دولت‌های خائن عربی هم برای جلوگیری از شکل‌گیری جبهه مبارز در داخل کشورهای خودشان و حفظ حکومتشان از سرکوبی مردم مبارز فلسطین و حماس حمایت می‌کنند، ولی باید بدانند که از ناحیه این حمایت‌ها و تکیه بر آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌توانند پایه‌های قدرت خود را تقویت کنند بلکه مطمئن باشند که اسرائیل در صورت تقویت، دیر یا زود به‌سراغ آن‌ها خواهد آمد و تاوان حمایت‌های خود از آنان و خیانت به آرمان فلسطین را خواهند دید.
باقرزاده با اشاره به پیام مهم مقام معظم رهبری ابراز امیدواری کرد امت اسلامی‌- عربی این بار به‌مبارزه جدی با وجود منحوس این غده سرطانی و کافر حربی در قلب جهان اسلام پرداخته و منطقه را از لوث این رژیم غاصب و فاسد پاک کنند.
امام جمعه رامسر با اشاره به سالروز کشف حجاب توسط رضاخان در ایران گفت: مأموریت رضاخان مبارزه با اسلام در این سرزمین بود و مبارزه با عزاداری‌های حسینی و جریان کشف حجاب در راستای همین مأموریت بود.
وی گفت: متأسفانه جامعه اسلامی ما در اثر تبلیغات مخالفان داخلی و خارجی و ضعف تبلیغی دستگاه‌های تبلیغی از جمله صدا و سیما در ارائه الگوهای شایسته و بعضاً ارائه الگوهای ناشایست در فیلم‌ها، سریال‌ها و نمایش‌ها به‌سمت سست حجابی پیش می‌رود و سا‌لهاست که زنگ خطر آن به‌صدا درآمد و امیدواریم مسئولان از کنار این مسأله به‌سادگی نگذرند، چرا که بدحجابی زمینه بسیاری از مفاسد اخلاقی، اجتماعی و عامل انحطاط و اضمحلال خانواده‌ها و بروز جرایم مختلف است.
باقرزاده در پایان با اشاره به ارائه لایحه تحول اقتصادی در مجلس گفت: هر چند اصل اصلاح زیربنایی در اقتصاد و ساماندهی یارانه‌ها و بسط عدالت در این راستا یک ضرورت انکار ناپذیر است، ولی آنچه که مهم است و مورد تأکید رهبر عزیز انقلاب نیز بوده است، پرهیز از شتابزدگی و جلوگیری از آثار خطرناک تورمی آن است که دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و حتی کارشناسان اقتصادی از همین ناحیه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد