رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

طرح های آبخیزداری غرب مازندران 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 

 طرح های آبخیزداری غرب مازندران 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد 

ساری - خبرگزاری مهر: طرح های آبخیزداری غرب مازندران به رغم تاخیر اجرایی در پروژه ها و بارش برف در ارتفاعات، 60 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قربانعلی حدادی در گفتگو با خبرنگار مهر در نوشهر اظهار داشت: اعتبار امسال پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات ملی و استانی 10 میلیارد ریال است که این میزان ناکافی است.
 
وی اظهار داشت: پروژه های ملی شامل حفاظت خاک و کنترل رسوب در حوزه سد صلاح الدین کلا رویان ، با اجرای عملیات مکانیکی - سنگ ملاتی و ایجاد سازه ها و پروژه آ بخیزداری و آبخوان داری در حوزه آبخیز فاقد سد در منطقه اشکورات رامسر با ایجاد عملیات گابیونی  و مکانیکی در حال اجرا است.
 
وی خاطرنشان کرد: امسال همچنین حدود هزار هکتار از عرصه های مرتعی منطقه از طریق عملیات بیولوژیکی علوفه کاری و کپه کاری می شود که 60 درصد کار اجرایی آن انجام گرفت.
 
به گفته حدادی، از محل اعتبارات استانی نیز پروژه آبخیزداری و پیشگیری و مهار سیل و اجرای عملیات پخش سیلاب و بهره برداری از روان آب های سطحی با شش میلیارد ریال اعتبار در مناطق  سه هزار تنکابن و سیاه بیشه چالوس در حال اجراء است.
 
وی همچنین از مطالعات تفصیلی اجرایی در سطح 18 هزار هکتار از حوزه "چالوس رود " خبر داد و افزود: این پروژه در حال نهایی شدن است.

وی یکی دیگر از پروژه های در حال اجرا را در منطقه دونا سیاه بیشه با 20 درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد و ادامه داد: به علت بارش برف در منطقه این پروژه تاکنون متوقف مانده است.
 
سرپرست معاونت آبخیزداری منابع طبیعی نوشهر، مشکلات اقتصادی - اجتماعی، فقر و کمبود درآمد ساکنان، بهره برداری نادرست از اراضی و قطع پوشش گیاهی را از معضلات پیشروی این نهاد در اجرای طرح های آبخیزداری بر شمرد و ادامه داد: عوامل طبیعی چون فرسایش خاک، حساسیت سازه ها، تغییرات اقلیمی، خشکسالی، بارندگی زیاد، اقدامات توسعه ایی نامناسب، جاده سازی غلط و بهره برداری نامناسب از معادن از دیگر مشکلات این بخش است.
 
بیش از 600 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی غرب مازندران پوشیده از جنگل و مرتع است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد