رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نشست کمیته کارشناسی طرح اماکن استجاری وخصوصی کشور در رامسر

 

 نشست کمیته کارشناسی طرح اماکن استجاری وخصوصی کشور در رامسر

 

نوشهر - دهمین نشست کمیته‌کارشناسی طرح اماکن استیجاری و خصوصی کشور روز دوشنبه با حضور نمایندگانی از ‪ ۹‬استان کشور در رامسر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری داخلی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این نشست گفت: تاکنون ‪۱۴‬هزار و ‪ ۳۵‬واحداماکن استیجاری در سطح کشور شناسایی و دو هزار و ‪ ۹۶۴‬پروانه بهره‌برداری صادر و ‪ ۷۲‬دفتر نمایندگی در استان‌های مربوط به این طرح فعال شده‌اند.

"جمشید حمزه‌زاده" افزود: ‪ ۲۱۵‬مرکز رزرواسیون نیز از طریق جوامع محلی و افراد بومی فعال هستند و ‪ ۷۷۶‬نفربه طور مستقیم در این دفاتر اطلاع رسانی مشغول به کار شده‌اند.

به گفته وی طرح ملی شناسایی و ساماندهی اماکن خصوصی و استیجاری از تیر ‪ ۸۶‬به صورت پایلوت در شش استان مازندران ، گیلان ، گلستان، اردبیل، خراسان رضوی و قم اجرا شد و اکنون اجرای این طرح در ‪ ۱۱‬استان در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مازندران در این طرح از نظر شناسایی و ساماندهی اماکن استیجاری بیشترین میزان پذیرش را در سطح کشور داشته است.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح در استان مازندران چهارهزار و ‪ ۹۵۳‬واحد شناسایی و ‪ ۸۹۶‬پروانه بهره‌برداری صادرشد و ‪ ۱۶‬دفتر نمایندگی در سطح استان فعال شدند و ‪ ۱۵۰‬مرکز رزواسیون دایر برای و ‪ ۵۰۰‬نفر ایجاد اشتغال شد.

حمزه‌زاده ادامه داد: برای توسعه گردشگری بحث سفرهای همگانی ارزان در حال اجرا است که ‪ ۲۰۲‬شرکت خدماتی مسافراتی جهانگردی به عنوان کارگزاران اصلی این طرح در کشور مطرح هستند و بقیه دفاتر همکاری دارند.

وی تصریح کرد : تاکنون بیش از ‪ ۲/۵‬میلیون عدد سفرکارت صادر و تحویل داده شده و هزار و ‪ ۳۰۰‬دستگاه کارت‌خوان در مراکز خدمات گردشگری نصب و تخفیف لازم را به دارندگان کارت‌ها ارایه می‌دهند.

"رحمت عباس نژاد" رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: تابستان امسال در آمد حاصل از پذیرش مسافران توسط اماکن استیجاری شناسایی شده در این استان ‪ ۵/۵‬میلیارد تومان بود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد تاسیسات گردشگری در قالب ‪ ۲۵۰‬پروژه از طریق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و تسهیلات بانکی در مازندران در حال اجرا است.

وی یادآور شد: ‪ ۵۶‬منطقه نمونه گردشگری در سفر دوم دولت به مازندران به تصویب رسید که مجموع این مناطق در استان به ‪ ۱۱۶‬منطقه افزایش یافت.

به گفته او در سال جاری سه میلیارد و ‪ ۶۰۰‬میلیون تومان اعتبار برای ‪۶۰‬ منطقه نمونه گردشگری مصوب دور اول سفراستانی دولت برای تامین زیرساختها نظیر آب ، برق، راه‌های دسترسی و سرویس بهداشتی هزینه می‌شود.

عباس نژاد اعتبار سال جاری این نهاد را ‪ ۹‬میلیارد و ‪ ۱۰۰‬میلیون تومان اعلام کرد و گفت : ‪ ۶۵‬درصد این اعتبارات در بخش زیرساختها هزینه می‌شود.

"خسرو ایرانپور" دبیر جامعه هتلداران ایران گفت : انتظار ما حمایت از بخش خصوصی و رفع موانع مشکلات این بخش به ویژه در صنعت هتلداری است.

به گفته وی بهترین روش آن است که بخش خصوصی در تصمیم‌سازی‌ها دخالت داده شود.

وی ایجاد فرهنگ عمومی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری و سالیانه نمودن سفر را لازم دانست.

نظرات 1 + ارسال نظر
آشتی پنج‌شنبه 14 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:22 http://oftadamazpa.blogfa.com

آپم با :
مواظب چشمام باش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد