رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نماز جمعه رامسر - ۸ آذر ماه

 

 نماز جمعه رامسر - ۸ آذر ماه 

 

حجه الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های نماز با تسلیت سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (ع) به شرح مختصری از زندگی آن امام بزرگوار پرداخت.

وی با تبریک اول ذیحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) این ازدواج را نمونه و الگوی کامل ازدواج الهی دانست که عالیترین ملاکها را محور قرار داده است. ازدواجی که به ساده ترین وجه شکل گرفته و از همه پیرایه ها و تشریفات دست و پا گیر پیراسته بود.

ایشان در همین راستا، افزایش سن ازدواج در جامعه اسلامی را فاجعه خوانده و خطاب به خانواده ها گفت: بیاییم از مرحله شعار وارد میدان عمل شده و عملا به پیروی از بزرگان دین خود، ازدواجهای ساده و سادگی در این امر مقدس را برای جوانان گسترش دهیم و از سختگیریهای بی مورد جدا بپرهیزیم.

وی همچنین با اشاره به کیفیت عروسی امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) که در عین سادگی، از شادی لازم هم برخوردار بود، گفت: اسلام با شادی مخالف نیست و مجالس عروسی هم بهترین مناسبت برای بروز شادی خصوصا از سوی جوانان است. ولی نکته مهم رعایت چارچوبها و ارزشهای دینی در این شادیهاست.

متأسفانه بعضی فکر می کنند که در مجالس عروسی می توان هرگونه کار خلافی را مرتکب شد. هتک حرمتها، مردم آزاریها و خلافهای مختلفی مانند اسراف و افزایش چشم و هم چشمیها از آفاتی است که دامنگیر مجالس عروسیهای امروز در جامعه ما شده است که به هیچ وجه مورد تأیید اسلام نیست.

امام جمعه رامسر سپس به دهم آذر سالروز شهادت شهید آیه الله مدرس و روز مجلس اشاره نموده و گفت: ویژگیهای مهم شهید مدرس خداباوری، خداترسی، سیاست آمیخته به دیانت، شجاعت کم نظیر، صراحت لهجه، مخالفت با امتیاز طلبی و ویژه خواری، عدم وابستگی به دنیا، آزادگی و صلابت بود که از او بعنوان چهره ای ماندگار ساخت.

مدرس هرگز عاشق زرمداران و مرعوب زورمداران و قدرتهای استکباری نبود و همین امر باعث شد که رضا شاه را به ستوه درآورد.

لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید آن بزرگوار را الگوی عملی خود قرار داده و در مسیر نمایندگی این ملت، مدرس گونه در مقابل زیاده خواهیها و مفاسد مختلف با شجاعت ایستادگی کنند.

ایشان با یادآوری این مطلب که " نظارت از مسئولیتهای مجلس است" اظهار داشت: متأسفانه در مجالس قبل این موضوع چندان جدی گرفته نمی شد. امیدواریم مجلس فعلی به این مقوله توجه قابل قبولی نشان دهد. دیوان محاسبات که مجموعه ای مهم برای اعمال نظارت مجلس در چگونگی هزینه بودجه عمومی کشور می باشد، باید دقیقتر از گذشته عمل کند. البته به تعبیر مقام معظم رهبری " با دستمال کثیف نمی توان شیشه را پاک کرد" لذا نمایندگان محترم باید مراقب دامهای شیطانی باشند تا دامن پاکشان، آلوده نگردد.

وی در همین راستا به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی اشاره داشته و گفت: همانطوری که امام راحل فرمودند مجلس در رأس امور است، پس باید در تمام تصمیم گیریهای کلان کشور، نقش کلیدی مجلس ملموس و مشهود باشد و نمایندگان با حفظ استقلال و درایت و تدبیر لازم به ایفای نقش مثبت پرداخته و از بروز مشکلات سیاسی و اقتصادی پیشگیری نمایند.

امام جمعه رامسر در ادامه با تبریک روز نیروی دریایی، از شهدای گرانقدر ناوچه پیکان و نقش ارزنده این نیرو در دوران دفاع مقدس و پس از آن در حفظ مرزهای دریایی کشور تجلیل و تقدیر نمود.

حجه الاسلام باقرزاده همچنین با اشاره به حوادث تلخ تروریستی روزهای گذشته در هندوستان آنرا محکوم کرده و گسترش پدیده تروریسم در جهان را دستاورد سیاستهای نادرست و چندگانه مستکبران خصوصا آمریکا در منطقه دانست.

وی در پایان انتخاب شهردار جدید رامسر را بفال نیک گرفته و بر همکاری همه مردم عزیز و نهادها برای همکاری جهت عمران و آبادانی شهری و استفاده از تمام ظرفیتها از سوی شهردار محترم را مورد تأکید قرار داده و گفت: امیدواریم شورای اسلامی شهر هم با استفاده بیشتر از نظر کارشناسان و وحدت و یکدلی اشتباهات احتمالی گذشته خود را جبران کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد