رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران وارد ژاپن شد

 

معاون رییس جمهوری اسلامی ایران وارد ژاپن شد
توکیو- "اسفندیار رحیم مشایی" معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی روز پنجشنبه در صدر هیاتی برای شرکت در همایش بزرگ ایرانیان مقیم ژاپن وارد توکیو پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر "بهروز علیشیری" معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران،"سید محمدجواد رسولی" مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه و "سعید فانیان"، معاون رییس جمهور را در این سفر همراهی می کنند.
در همایش یکروزه ایرانیان که قرار است 29 نوامبر سال جاری میلادی (نهم آذر ماه) در توکیو برگزار شود، ایرانیان مقیم ژاپن از جمله تجار ، بازرگانان فعال در عرصه های مختلف و همچنین دانشجویان و اساتید ایرانی فعال در بخشهای مختلف علمی مقیم این کشور حضور خواهند داشت.
در این همایش یکروزه همچنین قرار است کارگروههای علمی در بخشهای مختلفی از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و گردشگری برگزار شود و در آن ظرفیتهای ایرانیان مقیم ژاپن در بخشهای مختلف مورد بررسی و تبادل نظر قرار گیرد.
به گفته دکتر سید "عباس عراقچی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن، در این همایش همچنین راههای افزایش همبستگی ایرانیان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
"بررسی مشکلات فراروی ایرانیان مقیم ژاپن در زمینه های مختلف" ، "بررسی مشکلات ایرانیان زندانی در ژاپن"، حمایت از نهادها و سازمانهای مرتبط با امور گردشگری"، " بررسی مشکلات حقوقی ایرانیان مقیم ژاپن و دانشجویان شاغل به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاههای ژاپن" از دیگر محورهای مورد بررسی در همایش بزرگ ایرانیان اعلام شده است.
با توجه به این که ژاپن در نظر دارد تا سال 2010 میلادی آمار شهروندان ژاپنی را که به خارج از این کشور سفر می کنند به سطح 20 میلیون نفر در سال برساند و از سوی دیگر بر اساس بررسیهای جهانی این کشور مودب ترین گردشگران را در سطح جهان دارد که به قوانین و آداب و رسوم کشورهایی که به آن سفر می کنند، احترام می گذارند، این کشور به عنوان یکی از بازارهای هدف جذب گردشگر در ایران معرفی شده است.
بر این اساس نیز یکی از محورهای اساسی در همایش بزرگ ایرانیان بررسی راههای جذب گردشگران ژاپنی برای سفر به ایران و فراهم کردن زمینه های حضور این گردشگران در کشورمان است.
فقط در سال گذشته میلادی (2007) بیش از 17 میلیون گردشگر ژاپنی به سفرهای خارجی رفته اند و کشورهای بسیاری از جمله اندونزی و مالزی به دنبال جذب این گردشگران در کشورهای خود هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد