رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سد میجران و تأمین آب شرب رامسر، کتالم و سادات شهر

 

 سد میجران و تأمین آب شرب رامسر، کتالم و سادات شهر 

 

 

 به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، عزیزالله واحد ظهر امروز در بازدید از فعالیت‌های اداره آبفای شهرستان تنکابن افزود: استان مازندران به لحاظ دارا بودن منابع آب دارای رتبه 11 کشور است و به لحاظ تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج در رتبه اول کشور است.
وی تصریح کرد: پنج منبع آب مازندران برای مصارف کشاورزی، شرب ، صنعت و بهداشت وجود دارد.
واحد افزود: 9 سد در استان وجود دارد که 250 میلیون متر مکعب آب از طریق این سدها تامین می‌شود که سد میجران به تنهایی 15 میلیون لیتر آب استان را تامین می‌کند.
وی در مورد آب‌بندهای استان اظهار داشت: در غرب استان 9 قطعه آب‌بند داریم که 360 میلیون متر مکعب آب استان را تأمین می‌کند و آب‌های برگشتی نیز از طریق سدهای لاستیکی بازیافت می‌شود.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران بیان داشت: تاکنون سه سد لاستیکی در سطح استان اجر شده است و چهار سد لاستیکی دیگر در دست احداث داریم و یک سردهنه در منطقه ساری داریم که آب را به چرخه مصرف بر می‌گرداند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان تنکابن و رامسر دو سد در حال مطالعه است که یکی از آن‌ها سد روی رودخانه آزادرود که این سد آب شرب شهرستان تنکابن را تأمین می‌کند.
واحد در مورد سد شهیدان تنکابن اظهار داشت: سدی که روی رودخانه دوهزار احداث شده، سد شهیدان تنکابن نام گرفته است و برای تولید انرژی برق آبی استفاده می‌شود.
وی افزود: در رامسر سد میجران ساخته شده که طرح آب شرب رامسر، کتالم و سادات شهر را تأمین می‌کند و آب شهرستان‌های بابل، بابلسر و فریدون کنار از طریق سد البرز تأمین می‌شود.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران گفت: 86 درصد از روستاهای بالای 20 خانوار استان از آب بهداشتی و شرب استفاده می‌کنند و 4/73 درصد از جمعیت روستایی از آب لوله کشی و 23 تا 27 درصد از جمعیت روستایی آب مطمئن ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد