رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جوابیه سازمان میراث فرهنگی درخصوص یک خبر + توضیحات "جهان"

 
جوابیه سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگی 
 درخصوص یک خبر + توضیحات "جهان" 
 
علیرغم تکذیب مسئولان سازمان میراث فرهنگی، فیلم مذکور در اختیار سایت "جهان" بوده و در صورت تکذیب مجدد مسئولان آن سازمان، این فیلم منتشر خواهد شد.
به گزارش "جهان" سازمان میراث فرهنگی در واکنش به خبر "جهان" اقدام به انتشار جوابیه قابل تاملی کرد که در ادامه به همراه توضیح سایت جهان می آید.
 
 
مدیر سایت جهان نیوز
باسلام
 
 پیرو درج خبری در آن سایت با عنوان "حرکتی عجیب در همایش گردشگری" لطفاً توضیحات ذیل جهت روشنگری افکار عمومی در همان صفحه و ستون درج گردد.
 
بار دیگر و با امید کمرنگ نشان دادن خدمات و دستاوردهای خادمان ملت، سایت جهان نیوز اقدام به انتشار خبری کرد که توضیحات ذیل کذب این خبر را آشکار می سازد .
 
1- نخستین نکته مبنی بر کذب و ساختگی بودن خبر مذکور این که نویسند، محل برگزاری همایش را برج سفید اعلام کرده که استحضار می رساند محل برگزاری همایش برج میلاد بوده است.
 
2- دومین نکته در خصوص کذب و ساختگی بودن خبر مذکور این که نویسنده خبر مذکور حتی علت و عنوان گردهمایی در این نشست را نمی دانسته و آن را "همایشی " نام برده حال آنکه همایش مذبور با عنوان "دومین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران " برگزار شد که این عنوان در جای جای سالن محل برگزاری قابل رویت بوده که این امر نشان از عدم حضور نویسنده خبر مذکور در محل و کذب بودن خبر ایشان دارد.
 
3- اشتباه سوم خبر اینکه بانوان محجبه که قرآن را تحویل قاری داده و پس از تلاوت بازپس گرفته اند اصلاً روی سن نرفته اند که بخواهند آنرا ترک کنند که این موضوع نیز دلیل دیگری بر عدم حضور نویسنده خبر در این مراسم است.
 
4- اولاً خبر حرکات ریتمیک اصلاً صحت نداشته وندارد و برنامه مذکور تواشیحی براساس سنت های کهن هموطنان غرب کشور (از جمله کردستان) است که اجرای آن با ذکر اسماء الله و مدح حضرت رسول الله (ص) همراه می باشد. لیکن آیا القای قصد ناشایست نویسنده سایت مذکور ، به منزله توهین به باورها، سنت ها و آئین های مذهبی و مردمی غرب کشور که اتفاقاً بارها از رسانه ملی نیز پخش شده تلقی نمی گردد.
 
5- اشتباه پنجم خبر مذکور اینکه به دلایل یاد شده، هیچ یک از حاضران از دیدن صحنه تعجب نکردند، زیرا دیدن صحنه‌ای که در آن تعدادی بانوی محجبه ملبس به لباس کردی قرآن را در یک سینی به نشانه احترام به قاری تحویل می دهند تعجب ندارد.
 
6- جهت استحضار، اثر روانی و حال و هوای خاصی که به این مراسم حاکم بود به حدی بود که بعد از اجرا،تعدادی از میهمانان خارجی حاضر در همایش از جمله یک خانم اتریشی در ان لحظه خواستار ترجمه انگلیسی آیات قرائت شده و تقاضای دریافت نسخه ترجمه انگلیسی قرآن را اعلام کرد.
 
خاطر نشان می شود سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از طریق مراجع قضایی و قانونی نسبت به پیگرد خبر کذب آن سایت اقدام لازم را بعمل خواهد آورد.
 
سید رضا موسوی
مدیر کل روابط عمومی
 
 
 
توضیح جهان نیوز :
 
پیرو انتشار جوابیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به خبر سایت جهان نیوز با عنوان "حرکت استثنایی در همایش گردشگری" و ارائه مطالب متناقض و بعضاً نادرست از سوی آن سازمان، توضیحات و مطالب ذیل جهت تنویر افکار عمومی ارائه می گردد:
 
1- از 6 بند جوابیه تهدید آمیز سازمان میراث فرهنگی، 5 بند آن به حواشی مراسم پرداخته و مسئولان آن سازمان ترجیح داده اند تا به جای پرداختن به اصل خبر، به حواشی نچندان مهم این همایش بپردازند.
بدیهی است پرداختن به این موضوع که همایش مذکور در کجا برگزارشده و یا اینکه عنوان دقیق همایش چه بوده است، در اصل اهانت انجام شده، تغییری ایجاد نمی کند.
 
2- مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آوردن قرآن به سالن همایش  با حالت ریتمیک را تکذیب کرده و به دف زنی ریتمیک حاملان قرآن اشاره ای نکرده و مدعی شده اند که این مراسم تواشیح بوده و بر اساس سنت های کهن هموطنان غرب کشور بارها از رسانه ملی پخش شده است؟!
شایسته بود تا مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از مراسمی که به اصطلاح آنان تواشیح بوده و بارها از رسانه ملی پخش شده و در آن زنان با دف زدن قرآن کریم را به مراسم آورده و تحویل قاری می دهند را به عموم معرفی و پخش می نمودند تا مخاطبان، بیشتر با افکار و منویات مسئولان اسلام شناس آن سازمان آشنا شوند.
 
3- مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادعا نموده اند که هیچ یک از حاضران از دیدن صحنه تعجب نکرده اند؟!
اما در این مورد نیز شواهد حاکی از مسائل دیگری است.  به عنوان مثال قاری مراسم مذکور در مصاحبه با خبرنگار ما بیان نمود که مراسم مذکور بدون هماهنگی با ایشان به اجرا درآمده و وی نیز از برنامه به شدت متعجب و ناراحت شده و تنها به دلیل احترام به قرآن و بین المللی بودن همایش، مراسم را ترک ننموده است!
 به هر حال علیرغم تکذیب مسئولان سازمان میراث فرهنگی، فیلم مذکور در اختیار سایت "جهان" بوده و در صورت تکذیب مجدد مسئولان آن سازمان این فیلم منتشر خواهد شد.
 
لازم به ذکر است پایگاه خبری تحلیلی "جهان" از شکایت آن سازمان محترم استقبال نموده و آمادگی کامل دارد تا با ارائه مستندات از حقوق خود دفاع نماید.
 
انتظار بر این بود که تنظیم کنندگان این جوابیه، به اندازه حرفه ای بودنشان در تکذیب اشتباهات مکرر، در تنظیم جوابیه یک سازمان رسمی دقت بیشتری می کردند تا بانی انتشار چنین بیانیه های ناشیانه نمی شدند.
نظرات 1 + ارسال نظر
مسعود یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 20:14

من کرد هستم و وقتی این ویدئو رو دیدم واقعا متاسف شدم برای اونایی که اینکارو مصداق بی احترامی به قرآن میدونن.
دف بین کردها یه ساز آیینیه نه و تقریبا تو تمام مراسم آیینی کردها چه مسلمان و غیر مسلمان و شیعه و سنی استفاده میشه(مثل همین تواشیح که تو این همایش اجرا شد).
متاسفم برای کسایی که هیچی از موسیقی آیینی نمیفهمن و موسیقی قومهای ملت خودشونم نمیشناسن.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد