رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

در سال‌جاری -حدود یک هزار و 352 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسر

 

 

در سال‌جاری ؛ 

حدود یک هزار و 352 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسری خریداری شد  

 

خبرگزاری فارس: رئیس اداره چای شهرستان رامسر گفت: از اول سال‌جاری تاکنون یک هزار و 352 تن برگ سبز چای از چایکاران رامسری خریداری شده است.  

اردلان بالابندیان امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: از این مقدار بیش از 572 هزار کیلو‌گرم برگ سبز درجه یک و بقیه را چای درجه دو تشکیل می‌دهد.
وی سطح زیر کشت چای منطقه رامیر را حدود دو هزار و 450 هکتار اعلام و افزود: این مقدار از 11 درصد باغات چای استان مازندران 7 درصد را به خود اختصاص داده است که از نظر پراکندگی جغرافیایی 30 درصد این باغات در جلگه و 70 درصد آن در کوهپایه ها واقع شده است.
بالابندیان ادامه داد: خرید برگ سبز چای از اردیبهشت ماه سالجاری آغاز و تا پایان مهر ماه ادامه دارد که از سوی سازمان تعاونی روستایی به صورت تضمینی به عنوان مباشر خرید انجام می گیرد.
وی تصریح کرد: مسئولیت کنترل محصول خریداری شده و انطباق آن با ضوابطی که در قیمت گذاری توسط شورای عالی مدیریت برنامه ریزی و اقتصادی تعیین شده است بر عهده اداره کل چای شمال است.
رئیس اداره چای شهرستان رامسر در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی و عدم بارش در اوایل فصل برداشت شاهد کاهش تولید نسبت با سال گذشته بودیم که با توجه به بارش مجدد باران تا حدودی این کاهش جبران شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد