رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

فرمانده پلیس مازندران خبر داد آمادگی پلیس مازندران برای الکترونی

 

 

 

فرمانده پلیس مازندران خبر داد

آمادگی پلیس مازندران برای الکترونیکی کردن کلانتری‌ها 

 

 

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان مازندران از آمادگی پلیس مازندران برای الکترونیکی کردن کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها در مازندران خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی توکلی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته ناجا اظهار داشت: نیروی انتظامی در کشور از سازمان‌های پیشگام در ایجاد دولت الکترونیک بوده است و راه‌اندازی پلیس 110 در راستای همین هدف بوده است.
وی افزود: واگذاری بخشی از ماموریت پلیس در قالب دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی از جمله تلاش ناجا برای رایانه‌ای کردن مسئولیت‌ها و ماموریت‌ها بوده است که در آینده نزدیک خدمات مربوط به وظیفه عمومی و تشخیص هویت نیز به این دفاتر واگذار می‌شود.
توکلی از راه‌اندازی این دفاتر در 13 شهرستان مازندران خبر داد و خاطر‌نشان کرد: در بقیه شهرهای مازندران نیز نظیر رامسر و گلوگاه تا چهار ماه آینده دفاتر خدمات الکترونیکی انتظامی به بهره‌برداری می‌رسد.
فرمانده پلیس مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره ضرورت توجه به مراکز خدمات درمانی معتادان گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در راستای همگام‌سازی درمان معتادان امور مقابله، پیشگیری و درمان معتادان را با همکاری دستگاه‌های مسئول آغاز کرده است.
وی از مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی برای امور پیشگری و درمان معتادان خبر داد و اظهار داشت: برای انجام این مسئولیت، متادون درمانی در دستور کار است و به این منظور کلینیک مورد نیاز نیز در مازندران راه‌اندازی خواهد شد.
توکلی با اشاره به حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در این ستاد گفت: تا پایان امسال کلینیک‌های مورد نیاز برای درمان معتادان در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد.
وی عملکرد نیروی انتظامی را عملکرد تعاملی دانست و افزود: رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در موفقیت ماموریت‌های ناجا خواهند داشت.
فرمانده پلیس مازندران با اشاره به اینکه انضباط اجتماعی با مشارکت مردم میسر است، گفت: سرمایه‌گذاری در مقوله فرهنگ‌سازی به بیراهه نخواهد رفت.
وی مازندران را از استان‌های موفق در انجام ماموریت عنوان و تصریح کرد: این موفقت به فرهنگ غنی اجتماعی و مذهبی مردم بر می‌گردد.
توکلی با تاکید بر این نکته که نیروی خود کنترلی در مردم ما وجود دارد، ادامه داد: این مشخصه مهم، نیروی انتظامی را در انجام ماموریت کمک می‌کند.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، جلب مشارکت عمومی، اعتماد‌سازی، کاهش فاصله بین مطالبات مردم و پلیس و آگاهی‌بخشی از تهدیدات اجتماعی را از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری برنامه‌های هفته نیروی انتظامی دانست.
فرمانده پلیس مازندران از اجرای 97 برنامه فرهنگی، اجتماعی در این هفته خبر داد و یادآور شد: مهم‌ترین برنامه این هفته برپایی نمایشگاه دستاوردهای نیروی انتظامی استان با همکاری 25 دستگاه دولتی است.
وی تاکید کرد: شهروندان در نمایشگاه‌های نیروی انتظامی فقط به تشکر از پلیس اکتفا نکنند و در کنار آن به پیشنهادهای سازنده نیز توجه کنند.
توکلی با اشاره به تشکیل اتاق فکر در پلیس مازندران از فعال کردن دفتر تحقیقات کاربردی در فرماندهی انتظامی استان خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان این دفتر نقطه نظرها و پیشنهادهای شهروندان را مورد بررسی قرار خواهند داد.
وی افزود: همانطور که حضور فیزیکی پلیس در شهر موجب امنیت نمی‌شود به همان میزان عدم حضور پلیس نیز دلیلی بر ناامنی نیست.
توکلی تاکید کرد: امنیت در درون خانواده‌ها شکل می‌گیرد و احساس مسئولیت تمام افراد جامعه در تولید امنیت کمک‌کار ناجا خواهد بود.
فرمانده پلیس مازندران با اشاره به اینکه انتظار مردم حضور ظاهری پلیس در اجتماع است، گفت: برنامه امسال ناجا تبیین امور فرهنگی برای حضور معنوی پلیس در جامعه است به طوریکه کارشناسان بر این عقیده هستند که برای نظارت اجتماعی حضور فیزیکی پلیس ضرورتی ندارد.
وی با اشاره به برخی آمار دستگیری مجرمان در سال گذشته گفت: 90 درصد دستگیری مجرمان توسط پلیس نامحسوس انجام می‌شود.
توکلی با اشاره به اجرای ساختار جدید نیروی انتظامی در مازندران گفت: در یک ‌سال گذشته تعدادی از نیروهای زیر دیپلم بازنشسته شدند.
وی ادامه داد: در راستای این ساختار 460 دستگاه خودرویی امسال به سازمان ناجا در مازندران تزریق شد.
توکلی با اشاره به اجرای موفق طرح ارتقای امنیت اجتماعی اظهار داشت: هدف نهایی این طرح برگرداندن مجرمان به متن جامعه است و در این راستا از سال گذشته تاکنون 229 نفر از اراذل و اوباش مازندران با اجرای دقیق این طرح به جامعه برگردانده شدند.
فرمانده پلیس مازندران افزود: در حال حاضر در مازندران چیزی به نام شرارت نداریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد