رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خطبه های نماز جمعه - پنجم مهرماه – روز جهانی قدس

 

خطبه های نماز جمعه  

 پنجم مهرماه – روز جهانی قدس 

حجه الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و دعوت نمازگزاران به حفظ دستاوردهای بزرگ ماه مبارک رمضان و نیز تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم مومن و انقلابی در راهپیمایی روز قدس گفت:

روز قدس، روز تجلی شکوه و عظمت امت اسلام و نمایش وحدت و قدرت مسلمین است. روزی که به تعبیر رهبر عزیز انقلاب،" لیله القدر تاریخ اسلام" بوده و باید به "مطلع الفجر" نجات ملتهای مسلمان مخصوصا نجات فلسطین عزیز و مردم غیور آن ختم شود.

متأسفانه علیرغم گذشت بیش از شش دهه از اشغال فلسطین و آوارگی ملت مظلوم آن، نه تنها عزم جدی از حکومتهای اسلامی برای رهایی آن مشاهده نمی شود بلکه شاهد خیانتهای بزرگی به آرمان فلسطین از سوی بعضی از کشورهای اسلامی هستیم.

این در حالی است که کشورهای مسلمان از ظرفیتهای فراوانی مانند انرژی برای تحت فشار قرار دادن رژیم غاصب صهیونیستی و حامیان زورگوی آن در اختیار دارند. در این شرایط حساس، این عزم ملتهاست که بی اعتنا به حکومتهای وابسته خود، امید به آزادی را در دل ملت مسلمان فلسطین زنده می کند و راهپیمایی روز قدس در سراسر دنیا نمایش این عزم و اراده است که ابتکار امام راحل و عظیم الشأن ماست.

وی اعتراف اولمرت نخست وزیر مفتضح و مستعفی رژیم صهیونیستی مبنی بر "توهم بودن اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات" را نشانه استیصال اشغالگران و نتیجه مقاومت و ایستادگی انتفاضه، پیروزی حزب الله و بیداری ملتهای مسلمان دانست و گفت: اگر دولتهای اسلامی به اندازه حزب الله لبنان، مردم غزه و ... صاحب غیرت بودند، ما امروز شاهد حضور رژیم اشغالگر در نقشه سیاسی – جغرافیایی در میان کشورهای مسلمان منطقه نبودیم. البته ما معتقدیم ناقوس نابودی اسرائیل و محو آن از نقشه جغرافیایی منطقه به صدا در آمده و هیچ قدرتی قادر به نجات این رژیم از منجلاب خودساخته نخواهد بود.

امام جمعه رامسر جنایات و فشارهای روزافزون رژیم صهیونیستی بر مردم مناطق مختلف از جمله محاصره غزه و اعمال تحریمهای مختلف غرب بر دولت قانونی حماس را نشانه دیگر استیصال آنان و زنده بودن آرمان فلسطین و پایمردی جوانان مبارز آن در این راه دانست.

ایشان ضمن تبریک مجدد هفته دفاع مقدس و گرامیداشت ایثارگریهای آن دوران با شکوه گفت: دفاع مقدس در کنار درسها و پیامهای مختلف، عبرتهای فراوانی را هم بهمراه داشت که شاید مهمترین آن، سرنوشت شوم متجاوزان باشد که مردم منطقه و سران کشورها باید از آن عبرت بگیرند. همانطوری که تمام دنیا شاهد بودند، صدام نگون بخت و متجاوز، مهره سوخته ای بود که نهایتا بعد از انقضای تاریخ مصرف، توسط اربابان خود و مهره چینان اولیه سرنگون شد. لذا احزاب، گروهها و رهبران بعض کشورهای اسلامی باید بخود آمده و بجای سرسپردگی و تکیه بر ابرقدرتها، به خدا و بعد از او به ملتهای خود متکی باشند. چرا که قدرتهای مستکبر، دیر یا زود آنان را به سرنوشت صدام مبتلا نموده و پاسخ خوش خدمتی و بعضا خوش رقصی آنها را خواهند داد.

وی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به نیویورک و سخنان مقتدرانه ایشان، این اقتدار را برگ زرّینی در کارنامه نظام اسلامی و دیپلماسی فعال دولت نهم شمرده و آن را  نمونه ای از اراده پولادین دولتهای مستقل خواند که با تکیه بر قدرت الهی، عزم استوار و حمایت و پشتیبانی آحاد ملت حاصل شده است.

ایشان مواضع قاطع، شجاعانه و افتخار آمیز جناب آقای دکتر احمدی نژاد در این سفر را مایه عزت و مباهات خوانده و گفت: یقینا هر ایرانی با شنیدن این مواضع احساس غرور کرده و بخود می بالد.

امام جمعه رامسر با اشاره به گزارش اخیر البرادعی و ادعای عدم پیشرفت در مطالعه ادعایی، این گزارش را  سیاسی و تحت فشار ابرقدرتهای زورگو و در تناقض آشکار با اعترافات قبلی آژانس خوانده و گفت: همانطور که در موضعگیری روشن رییس جمهور محترم اعلام شد گزارشهای غیر فنی و مطابق میل مستکبران صاحب سلاحهای مخرب اتمی، در روند روبه رشد و قانونی فعالیتهای هسته ای ما تأثیری نخواهد گذاشت و ابرقدرتهای انحصار طلب هم باید بدانند که قطعنامه هایی هم که بر این مبنا در شورای امنیت صادر شده یا خواهد شد، مورد اعتنای ملت ما نبوده و تأثیری در اراده ملّی و همگانی ما نخواهد داشت.

وی با اشاره به برقراری " جشن عاطفه ها" تقارن و همزمانی آن با دهه آخر ماه مبارک رمضان را به فال نیک گرفته و از همگان خواست با تأسی به سیره امیرالمومنین و سایر ائمه طاهرین (ع) و نیز به پیروی از روش همه ساله رهبر معظم انقلاب، در این امر خداپسندانه مشارکت جسته و زکات فطره خود را نیز بعد از رسیدگی به نیازمندان نزدیک، به این امر مهم اختصاص داده و در اختیار نهادهای امداد رسان مانند کمیته امداد و بهزیستی قرار دهند.

وی در پایان نسبت به گسترش فعالیتهای انحرافی فرقه ضاله بهائیت در منطقه هشدار داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد