رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ساخت نیروگاه BOO در رامسر

ساخت نیروگاه BOO در رامسر 

براساس برنامه ریزیهای صورت گرفته 29 نیروگاه BOO (ساخت، بهره برداری، مالکیت) جمعا به ظرفیت 17 هزار و 589 مگاوات باید ظرف امسال و سال آتی به بهره برداری رسیده یا عملیات اجرایی آنها فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از اقدامات بنیادینی که طی برنامه سوم توسعه در کشور صورت گرفت تاکید بر فراهم ساختن زمینه های ورود بخش خصوصی به عرصه تولید برق بود که بر این اساس مقرر شد که بخش خصوصی در قالب استاندارد BOO (ساخت، بهره برداری، مالکیت) و BOT (ساخت، نگهداری، انتقال) به ساخت نیروگاه و تولید برق از آن بپردازند.

اگرچه در آن زمان نیروگاه جنوب اصفهان یا پره سر به عنوان اولین تجربه های حضور بخش خصوصی در ساخت نیروگاه ها با مشکلاتی نظیر اخذ ضمانتنامه ها و ... مواجه شد، اما وجود چارچوبها و استانداردهای بین المللی در زمینه ساخت نیروگاه به روش BOO یا BOT باعث شد تا سرمایه گذاران اندک اندک به تولید برق مشتاق شده و در این بخش حضور یافتند.

مطابق برنامه های از پیش تعیین شده وزارت نیرو، می بایست تا پایان سال 1388 در حدود 18 هزار و 500 مگاوات  قدرت عملی به شکلهای BOT و BOO وارد مدار شود. از این رقم، در حدود 8 هزار مگاوات مربوط به نیروگاه های پره سر، جنوب اصفهان، رودشور، سمنان، عسلویه، رامسر، کهنوج، اسلام آباد، ایلام، دوگنبدان، قشم، توس، علی آباد، زنجان3 و زنجان4 بوده که باید تا سال 1386 وارد مدار می شدند.

به هرحال با پیش بینی نیاز کشور به 60 هزار مگاوات برق تا سال 92 باید تسهیل کننده های بسیاری برای حضور و تامین این میزان از نیاز شبکه توسط بخش خصوصی از سوی وزارت نیرو به سرمایه گذاران ارائه شود، گام موثر در این قضیه اصلاح تعرفه های برق و تضمین های بسیار قوی و پایدار برای خرید برق آنها است.ادامه مطلب

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد