رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خطبه های نماز جمعه – 15 شهریور

 

*** 

خطبه های نماز جمعه15 شهریور

حجه الاسلام باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را " بهار فرصتها " خواند و گفت: غنیمت شمردن فرصتها یکی از نشانه های عاقلان و افراد هوشیار است و از دست دادن آن نشانه خسران و ضرر جبران ناپذیر است.

وی افزود: ماه مبارک رمضان بهار فرصتهای طلایی چون فرصت تقویت اراده، آشتی با خدا؛ توبه و انابه، کسب حلاوت و شیرینی دعا و عبادت و ذکر الهی؛ انس با قرآن؛ توجه به نیازمندان و تقویت همگرایی و همدلی با دیگران ؛ تمرین قناعت و صرفه جویی؛ برنامه ریزی و نظم، رفع کدورتها ؛ انس با مساجد و کسب تقوا  می باشد و خوشا بحال آنان که بیشترین استفاده را از آن ببرند.

خطبه دوم

امام جمعه رامسر در خطبه دوم ضمن گرامیداشت خاطره شهید محراب آیه الله مدنی و مرحوم آیه الله طالقانی؛ با اشاره به سالروز حادثه 11 سپتامبر در آمریکا گفت: در این ارتباط دو مسأله مهم وجود دارد:

نکته اول این است که در این ماجرا هنوز ابهامات فراوانی بدون پاسخ به افکار عمومی دنیا  وجود دارد مثلا هنوز علت و عوامل اصلی این ماجرا اعلان نشده است. یا واقعا به عوامل اصلی دست نیافتند که این نشانگر ضعف دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی آمریکاست که متأسفانه ادعای رهبری دنیا را می کند.

و یا اینکه عوامل اصلی حادثه شناسایی شدند ولی بخاطر دخالت دستگاههای آمریکایی _صهیونیستی در آن حادثه تصمیم به اعلان آن ندارند که در نتیجه بیانگر مکر و حیله دستگاه استکباری آمریکاست.

البته گزارشاتی هم که در این رابطه منتشر شد کاملا غلط، مبهم و غیر قابل واقعی است. مثلا از کسانی بعنوان عاملان عملیات انتحاری در برجهای دو قلو نام برده می شود که هنوز زنده اند!!

نکته دوم این است که متأسفانه حادثه مزبور بهانه و دستاویزی برای دخالتهای جنون آمیز و تجاوز به کشورهای اسلامی افغانستان و عراق و اشغال آنها به بهانه مبارزه با تروریسم و ایجاد دمکراسی شده است.  حال آنکه امنیت منطقه به مخاطره جدی افتاده و نه تنها مبارزه ای با تروریست صورت نگرفته بلکه موجب تشدید خشونت و ترور در خاورمیانه گشته است. و خود متجاوزان نیز همچنان ناکام و دست خالی از از تجاوزات و ماجراجوییهای خود مانده اند.

امام جمعه رامسر با اشاره به اوضاع گرجستان، آن را در راستای منافع ابرقدرتها دانست که طبق معمول از ملتهای منطقه قربانی می گیرد و اعلان موضع بی طرفی از سوی جمهوری اسلامی ایران را بهترین موضعگیری ممکن دانست که خوشبختانه صورت گرفت هر چند نباید حمایت از مردم ستمدیده را از نظر دور داشت.

طرح تحول اقتصادی و موج گرانیهای اخیر

وی در ارتباط با موج جدید گرانیهای اخیر خصوصا درباره مایحتاج عمومی، آن را تأسف بار خوانده و نسبت به پیامدهای سوء آن هشدار داده و از مسئولین خواست بجای تزریق مقطعی ارزاق یارانه ای به بازار، به فکر حل اساسی مشکل باشند. البته کسبه عزیز هم باید با رعایت انصاف و قناعت به سود کمتر به حل این مشکلات مساعدت نمایند.

وی درباره طرح تحول اقتصادی ضمن انتقاد از ناکافی بودن اطلاع رسانی دولت درباره جزییات طرح، شتابزدگی و عدم پیشگیری از آثار فزاینده تورمی را دو مشکل جدی فراروی این طرح دانست و گفت: دولت محترم باید خبرهای دقیق تری از جزئیات طرح را در اختیار افکار عمومی و رسانه قرار دهد تا میدان برای اظهار نظر کارشناسان و ارزیابی دقیق تر آن فراهم آید.

استعفای شهردار رامسر

ایشان در ارتباط با مسائل شهری و استعفای شهردار محترم گفت: متأسفانه در اثر تصمیم نه چندان مطلوب سال گذشته شورای محترم شهر، کار به اینجا کشید که ماههای گذشته شاهد کشمکش فراوان؛ عدم پیشرفت در کارها؛ آشفتگی فراوان در امور شهری و در نتیجه عدم رضایت اکثر مردم از خدمات شهری باشیم.

لذا انتظار همگان بر این است که شورای محترم اولا خدا را بیشتر در نظر گرفته و متوجه مسئولیت سنگین خود در برابر خدا و مردم باشند و این بار با تدبیر و درایت بیشتر و استفاده از نظرات کارشناسان مختلف و بدور از تعصبات غیر منطقی کسی را بر امور مدیریت شهری بگمارند که دارای تعهد کامل، سابقه روشن و کار آمد در امور شهری، قادر به ایجاد تحول و در نتیجه رساندن رامسر به جایگاه مطلوب و جلب رضایت حدّ اکثری شهروندان محترم باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
gomnam دوشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 18:10 http://www.bia2shook.blogfa.com

با سلام
جای قلم توانای شما در تالار گفتگو و سایت ما خالیه
اگه افتخار دهید ومدیر یکی از قسمت های سایت ما شوید ممنون می شوم
مطمئن باشید مدیر می شوید نه کاربر..
حالا روش ثبت نام:
ابتدا به وبلاگ www.bia2shook.blogfa.com بروید ودر بالای صفحه در قسمت ثبت نام کلیک کنید وبعد سایت اصلی ما بالا می آید وشما در قسمت ثبت نام اسم خود وتالار خود را انتخاب می کنید و کار خود را به عنوان مدیر ادامه می دهید. متشکرم
2.راه دوم به سایت www.bia2shook.irbb.irمراجعه کنید وکار های بالا را از آنجا ادامه دهید
3. اگر علاقه به همکاری ندارید وطالب تبادل لینک هستید به ما خبر دهید(www.bia2shook.blogfa.com) اول ما شمارو با نام خودتون لینک می کنیم وبعد شما مارا با نام بیا تو شک لینک کنید
ولی من منتظر مدیریت لایقی مثل شما هستم. به امید همکاری...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد