رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جلالی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی؛

 

جلالی در تشریح جلسه کمیسیون امنیت ملی؛

مشائی گفت "هزار بار" مرگ بر اسرائیل می‌گویم

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در این کمیسیون خبر داد و گفت: مشائی منفورترین واژه را اسرائیل دانست و گفت؛ من هزار بار می گویم "مرگ بر اسرائیل".  

کاظم جلالی مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پس از پایان جلسه امروز این کمیسیون در گفت و گو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس با بیان اینکه اسفندیار رحیم مشائی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در کمیسیون حضور یافت گفت: آقای مشائی در این جلسه در خصوص سخنان خود در سنندج و همچنین مواضع خود در خصوص رژیم غاصب اسرائیل توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.
وی افزود: گفت و گوی اعضای کمیسیون مذکور با آقای مشائی حدود 3 ساعت به طول انجامید که در این جلسه مواضع آقای مشائی مورد کنکاش قرار گرفت.
نماینده شاهرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش نخست جلسه مسئله اخیری که از قول مشائی در خصوص کردها و آذری ها توسط یک نشریه مطرح شده بود مورد اعتراض نمایندگان آذری زبان مجلس واقع شد و آقای مشائی نیز در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد و گفت این موضوع به سخنان وی در همایش سفرا در کردستان و در شهر سنندج مربوط می‌شود.
جلالی افزود: رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت برای معرفی ظرفیت‌های ایران در بخش‌های مختلف همایش از سفرا در مناطق مختلف به همت سازمان گردشگری برگزار می‌شود و تاکنون در اردبیل رامسر کرمان و سنندج برگزار شده است.
وی تصریح کرد: آقای مشائی برای نمایندگان توضیح داد که من در آن همایش صحبت کردم و ضمن تجلیل از قوم خود به عنوان یکی از قدیمی ترین و اصلی ترین قوم ایرانی بر نقش فرهنگ و تمدن ایرانی تاکید کردم، در ضمن سخنانم اشاره کردم که در بخشی از آذربایجان غربی نیز هموطنان کرد زندگی می‌کنند، کما اینکه در بخشی از کردستان هموطنان غیر کرد از جمله هموطنان آذری زندگی می‌کنند و خود این نشانه امتزاج اقوامی ایرانی است.
مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اضافه کرد:آقای مشائی تصریح کرد که من نگفتم که آذربایجان غربی سرزمین کردها است بلکه من پراکندگی را توضیح دادم.
جلالی با بیان اینکه در ادامه جلسه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را در خصوص نقطه نظرات مشائی در خصوص رژیم صهیونیستی نسبت به این سخنان بیان داشتند، گفت: اعضای کمیسیون بر این نکته تاکید کردند که نامبردن از ملت اسرائیل بدعتی غیر قابل پذیرش است و 220 نماینده مجلس مراجع اعزام و ملت ایران چنین اظهاراتی را محکوم کرده‌اند.
جلالی ادامه داد: معاون رئیس جمهور اشاره کرد که سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی نسبت به رژیم اشغالگر قدس کاملا شفاف است و من خودم را تابع کامل سیاست های نظامی می‌دانم، من به هیچ وجه واژه ملت اسرائیل را به کار نبردم عبارت من مردم اسرائیل بود.
مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در اینجا بسیاری از اعضای کمیسیون اعتراض کردند که ما مردمی را به نام اسرائیل به رسمیت نمی‌شناسیم همه مردم که صاحب این سرزمین هستند اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی صاحبان اصلی سرزمین اصلی فلسطین هستند که می‌توانند در یک رفراندوم آزاد با بازگشت همه آوارگان بنیاد یک دولت جامع را بگذارد.
وی اضافه کرد: مشائی کاملا این نظر را صائب دانست و اشاره کرد که منفورترین واژه اسرائیل است و من هزار بار می گویم "مرگ بر اسرائیل".
جلالی اظهار داشت: مشائی قائل است که موضع وی همان موضع ریاست جمهوری و دولت است و حتی یک درجه تفاوت ندارد. او تاکید کرد که طرح مسئله هولوکاست ضربه بزرگی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و هیچ وجه سیاست ما عوض نشده و و اتفاقا عده‌ای که حرف های مرا تحریف کرده اند به دنبال سست کردن موضع هولوکاست در رئیس جمهور بودند.
وی بیان داشت معاون رئیس جمهور تاکید کرد که سیاست قطعی دولت این است که باید مبارزات را با رژیم صهیونیستی ادامه دهیم؛ چرا که رژیم اشغالگر قدس در بدترین شرایط تاریخی خود قرار دارد و فلسفه وجودیش را از دست داده است.
مخبر کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: مشائی قائل است که ما باید فضای بین المللی را برای ایجاد یک رفراندوم از همه ساکنین سرزمین اشغالی فراهم کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد