رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مدیر نهضت سوادآموزی مازندران: مازندران 300 هزار بیسواد مطلق دارد

 

 ***

مدیر نهضت سوادآموزی مازندران:

 ***

 مازندران 300 هزار بیسواد مطلق دارد 

*** 

خبرگزاری فارس: مدیر نهضت سوادآموزی مازندران گفت: حدود 300 هزار بیسواد مطلق در استان مازندران وجود دارد که 14 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.  

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، موسی امینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ‌از این تعداد 14 هزار و 804 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال قرار دارند و باید از طریق کلاس‌های نهضت سواد آموزی باسواد شوند.
وی بیان داشت: جشن شکرگزاری سواد در سال جاری در 9 شهر مازندران شامل چالوس، نوشهر، تنکابن، محمودآباد، نور، قائمشهر، سوادکوه، رامسر و جویبار برگزار می‌شود.
مدیر نهضت سوادآموزی مازندران تصریح کرد: در دهه فجر امسال ‌جشن شکرگزاری سواد در حدود 30 درصد از روستاهای مازندران که شامل ‌‌هزار و 500 روستای مازندران است، نیز برگزار می‌شود.
وی میزان بی‌سوادی در استان را بر اساس سرشماری سال 85 را 36 درصد در بین مردان و 64 درصد در بین زنان ‌عنوان کرد و اظهار داشت: 64 درصد از این تعداد در روستاها زندگی می‌کنند.
امینی از فعال بودن ‌صد مرکز یادگیری محلی در استان خبر داد و گفت: مازندران در این بخش تنها استانی است که توانسته این مراکز را حفظ کند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کل شهرهای ساری، بابل، بهشهر و نکا باید‌ در مدت چهار سال آینده باسواد شوند، افزود: برای دیگر شهرهای استان حدود دو سال در نظر گرفته‌ شده است.
مدیرنهضت سوادآموزی مازندران از کاهش 50 درصدی بودجه این مدیریت در سال جاری خبر داد.
وی در خصوص رجعت افراد سوادآموز بعد از گذشت چند سال ‌نیز اظهار داشت: تشکیل گروه‌های پیگیر با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و اختصاص بودجه استانی، آموزش از طریق رسانه ملی و استانی و تشکیل گروه‌های کتابخوانی نهضت سواد‌آموزی در این بخش راهگشا است.
امینی گفت: در صورت باسواد شدن همه افرادی که در گروه سنی که قابلیت فرا‌گیری سواد‌ دارند، نهضت سواد‌آموزی اقدام به تشکیل خانه‌های فرهنگ روستایی، آموزش مداوم مهارت‌های حرفه‌ای با توجه به شرایط زندگی افراد در روستاها می‌کند.
وی از عدم جذب نیروهای حق‌التدریس نهضت سواد‌آموزی در آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود: در حال حاضر 90 نفر از آموزش یاران نهضت سواد‌آموزی در استان بر اساس قانون باید جذب آموزش و پرورش شود که با مقاومت این سازمان در جذب مواجه هستیم.
مدیر نهضت سواد‌آموزی مازندران با اشاره به اینکه قانون در این مورد وظیفه جذب این نیروها را بر عهده سازمان آموزش و پرورش گذاشته است، گفت: در حال حاضر ‌هزار و100 نفر از آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در استان بیکار‌ند.
وی در پایان تصریح کرد: نخستین نمایشگاه عکس سوادآموزی منتخب کشور در استان مازندران از 16 تا 21 شهرماه در حوزه هنری مازندران برای بازدید علاقمندان دایر شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد