رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مصاحبه منتشر نشده مشایی با یک شبکه خارجی

 

 *** 

***

مصاحبه منتشر نشده مشایی با یک شبکه خارجی 

 *** 

***

س-در آغاز مایلم بدانم که پیش بینی شما از محتوای سوالات من چیست؟ 

ج-در مصاحبه شما پرسشگرید و من پاسخگو اما امیدوارم که شما بر اساس اصول اخلاق حرفه خبرنگاری دنبال حقیقت باشید نه مسائلی غیر از آن. 

س-آقای مشایی شما چند سال دارید و اهل کجا هستید؟ 

ج-من ۴۸ سال سن دارم  و زادگاه من رامسر یکی از شهرهای استان مازندران است. 

س-در آن زمان که رامسر زندگی می کردید آیا چنین روزهایی را می دیدید؟  

ج-اگر منظورتان رسیدن به این پست و مقام است که نه اما با تلاش و کوششی که همیشه داشته و دارم برایم دور از ذهن نبود. 

س-چرا این مسئولیت را قبول کردید؟ 

ج-نباید قبول می کردم؟ 

س-نه منظورم این نیست،با توجه به اعتماد و نزدیکی شما به رئیس جمهوری،پستهای دیگری هم در مقابل شما وجود داشت،چرا این مسئولیت؟ 

ج-من بارها گفته ام که این مسئولیت انتخابی نبود. من و امثال من تنها انتخابی که می توانیم داشته باشیم بودن یا نبودن است یعنی می توانیم انتخاب کنیم که آیا برای خدمت کردن به مردم و مملکت آمادگی داریم یا خیر؟ باقی مسائل جزء فرعیات محسوب می شود. 

س-پس به شما تحمیل شده است؟ 

ج-تحمیل واژه مناسبی برای این موضوع نیست.من قبول کردم که در خدمت هیئت دولت باشم چون با آرمانهای من تناسب دارد. 

س-آیا دولت آقای احمدی نژاد تاکنون موفق بود؟ 

ج-اگر یک بله یا خیر شما را قانع می کند پاسخم مثبت است. 

س-میزان سنجش موفقیت و یا عدم موفقیت یک دولت در ایران چیست؟ 

ج- از راههای مختلف می توان موفقیت یک دولت را اثبات  کرد که بهترین روش مراجعه به آمارها و تحلیلهای مربوط به آن است. 

س-می توانید به چند نمونه اشاره کنید؟ 

ج-برای من زحمتی ندارد اما خود شما گفتید که قرار نیست وارد این نوع موارد شویم ضمن اینکه من عقیده دارم وقتی دولت سخنگو دارد ضرورتی برای ورود من به مسائلی از این دست وجود ندارد. 

س-کاملا درست گفتید،من خودم گفتم که وارد این مباحث نخواهیم شد و فقط مسائل مربوط به شخص شما را مورد پرسش قرار خواهیم داد.همانطوری که شما می دانید در روزهای اخیر نام شما جنجال آفرین شده واین موضوع در رسانه های داخلی و خارجی حجم قابل توجهی را اشغال کرد،آیا این خواسته شما بود؟ 

ج-مسئولیت و جایگاه من تا حد بالایی مرا مشهور کرده،فکر نمی کنم نیازی به رفتاری خاص برای کسب شهرت داشته باشم. 

س- پس چرا این سخنان را مطرح کردید؟  

ج-ما ایرانیها یک ضرب المثل داریم که می گوید هر سخن جایی دارد وو هر نکته مکانی. در همایش صنعت گردشگری و نوآوری چارچوب سخنانم اقتضاء می کرد که به این موضوع نیز بپردازم. 

س-آیا شما نمی دانستید که بیان این مطالب برای شما هزینه تولید می کند؟ 

ج-هزینه؟ 

س-به نظر شما این همه اعتراض و مخالفت برای شما هزینه نیست؟ 

ج-قرار نیست انسان هر چه می گوید همه موافق باشند و نظر مخالف بوجود نیاید.هر سخنی بطور طبیعی گروهی موافق و گروهی مخالف بوجود می آوردو هر مخالفتی هم هزینه به حساب نمی آید،گاهی مخالفتها باعث کالبد شکافی یک موضوع می شود. 

س-ورود به بحث اسرائیل با تمام مسائلی که پیرامونش وجود دارد یک حرف ساده ای نیست؟ 

ج-موضع من در مقابل واژه اسرائیل کاملا روشن است. 

س-موضع شما در مقابل اسرائیل چیست؟ 

ج-اسرائیل غاصب است و جمعیتی که آنجا زندگی می کنند فریب خورده هستند. 

س-فریب خورده؟ 

ج-بله درست شنیدید. 

س-منظورتان از جمعیت فریب خورده چیست؟ 

ج-به نظر من صهیونیستها با طراحی و حمایت برخی قدرتها سرزمین فلسطین را اشغال کردند و جمعیت حاضر را با فریب و شعارهای گول زننده به مرور زمان از نقاط مختلف دنیا به آنجا کوچ داده اند و ما دیدیم که در سالهای گذشته در چند مرحله در سرزمینهای اشغالی،مهاجرت معکوس انجام شد که یکی از دلایل اصلی آن ،آگاهی یافتن مهاجرین از اهداف شوم صهیونیستها بود. 

س-بالاخره هدف شما از سخنانی که گفتید چه بود؟ 

ج-همانطوری که گفتم جمعیتی که در سرزمینهای اشغالی تحت سیطره صهیونیستها زندگی می کنند فریب خورده هستند و یکی از جنبه های فریب هم مخدوش نشان دادن چهره جمهوری اسلامی ایران به آنان است که صهیونیستها همواره مشغول به آنجام آنند.ما وظیفه داریم تا مردم دنیا را نسبت به واقعیتهای خودمان هوشیار کنیم و ماهیت جمهوری اسلامی ایران را آنگونه که هست و می خواهد باشد بر همگان آشکار سازیم و اتفاقا دولت نهم در این زمینه موفقیتهای چشمگیری را در سطح جهان بدست آورده است. 

س- شما گفتید قصد دارید چهره جمهوری اسلامی ایران را آنگونه که هست و می خواهد باشد  را بر همگان آشکار کنید.منظورتان از می خواهد باشد چیست؟ 

ج-ما برای رسیدن به آرمانهای ارزشمند اسلامیمان انقلاب کردیم که بخشی از آرمانها هنوز بدست نیامده است که بزرگترین دلیل آن هم مزاحمتهایی بود که از ابتدا تاکنون با آنها مواجه هستیم و این مزاحمتها از طرف قدرتهای استکباری برای ما ایجاد شده و می شود،بنابراین جمهوری اسلامی مورد نظر امام راحلمان این نیست که شما اکنون می بینید.ما برنامه های نا تمام و اجرا نشده ای داریم که با تمام سعی و کوشش به سمت آنها در حرکت هستیم و همانطوری که خودتان شاهد هستید در مقابل همه موانع و مزاحمتهای جهانی دولت و ملت ایران روزبروز مصمم ترند تا به اهداف عالیه انقلابشان دست یابند. 

س-آیا به اهدافتان خواهید رسید؟ 

ج-زندگی شامل دو بخش است:یک بخش عقیده و بخش دیگر جهاد.شما برای زندگی کردن عقایدی دارید و بر اساس عقاید خودتان برنامه ریزی می کنید و سپس به سمت اجرایی شدن برنامه ها گام برمی دارید.در اینجا من از شما پزسشی دارم: اگر در مسیر اجرایی شدن برنامه هایتان با مزاحمتهایی موجه شوید،چه عکس العملی انجام می دهید؟ جا می زنید یا در مقابل عوامل مزاحمت می ایستید و با آنها مبارزه می کنید؟ 

س-خب بستگی دارد به اینکه محتوای برنامه ها چه باشد؟ 

ج-برنامه های ما پس از انقلاب برگرفته از فرامین الهی است.آیا برای اجرای دستورات خداوند باید دچار تردید شد یا اینکه با قدرت پیش رفت؟ 

س-من کاملا متوجه منظورتان شدم. 

ج-خوشحالم که بین ما مفاهمه وجود دارد. 

س- برمی گردیم به موضوع صحبتهای شما و واکنشهای موجود.به نظر شما سرانجام این جنجال به کجا می رسد؟ 

ج-اینها جنجال نبود،در کشور ما هر کسی آزاد است بیان خودش را داشته باشد.من به همه آنهایی که در مقابل سخنانم مخالفت نشان داده اند گفتم که حاظرم با آنها مصاحبه و مباحثه داشته باشم زیرا برداشت آنها از سخنانم آن چیزی نبود که من مد نظر داشتم. 

س-آنها قبول کردند؟ 

ج-بالقوه بله اما هنوز به اجرا نرسیده است. 

س-شما چه مطالبی را قصد دارید به آنها بگویید؟ 

ج-من باور دارم که صهیونیستها با نیرنگ و فریب و استفاده از زور، سرزمینهای فلسطینیان را اشغال کرده اند و سپس با همین روش باعث مهاجرت جمعیت حاضر به آنجا شدهاند.اگر مخالفین صحبتهای من این مسئله را حتی در حد یک فرضیه هم قبول داشته باشند، آیا نباید برای آنها روشنگری کنیم و با بیان مطالب افشاگرانه علاوه بر جلوگیری از مهاجرت بیشتر یهودیان به آنجا، مهاجرت معکوس ایجاد کنیم؟همچنان که در سالهای گذشته این اتفاق افتاد. من با گفتمانی که کاملا قالب گردشگری داشت و با محوریت موضوع نوآوری و شکوفایی در صنعت گردشگری صورت می گرفت همه آنانی که چهره جمهوری اسلامی ایران را مخدوش می بینند را به این نکته جلب کردم که چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران را با سفر به کشورمان می توانند ببینند و بجای توجه به تبلیغات منحرف و دروغ، خودشان به ایران سفر کنند و در مورد ماهیت ایران از نزدیک به قضاوت بنشینند. 

در این صورت، فریب کاران جهان، خلع سلاح خواهند شد.آیا این حرف منطقی نیست؟ 

البته لازم به تذکر است که همکاران ما در ستاد تبلیغات و برگزاری نمایشگاههای سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با تلاش شبانه روزی مشغول این کارند و با پخش جاذبه های گردشگری کشورمان و ارائه توانمندیهای بالقوه و بالفعلمان در زمینه های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  در شبکه های خارجی و نمایشگاههایی که در کشورهای مختلف برگزار می شود، پاسخ دندان شکنی به سم پاشی های استکبار جهانی می دهند.  ادامه مطلب 

*** 

تذکر: این مصاحبه فرضی است 

 
نظرات 3 + ارسال نظر
یک آشنا پنج‌شنبه 14 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 15:21

به نظر میرسد برخی قسمتهای این مصاحبه در پاره ای اوقات تناقض رفتاری در مقاطع مختلف ایجاد کرده استُ. موضوع طرح بحث اسرائیل به عنوان یک تابو در سالهای گذشته از سوی هر شخصی موضوعی مجرمانه تلقی می شد حال آنکه ایشان با موقعیتی که دارند موضوع آزادی بیان را مطرح می کنند آیا این سوال برانگیز نیست!

مهدی حلاجیان چهارشنبه 13 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 08:55

سلام
آقای مشائی در مصاحبه استلال منطقی و قابل قبولی دارند.
هرچند نتوانستم ادامه ی مطلب را بخوانم. ( لینک شما رجوع نمی دهد )
اما یک نکته در آن سخنان مغفول مانده است : سیاست نظام جمهوری اسلامی ارتباط با کل جهان بجز دو کشور آفریقای جنوبی به علت نژادپرستی شدیدش و اسرائیل به خاطر ماهیت غاصب بودنش بوده است.
آفریقای جنوبی پس از فروپاشی دولت نژادپرستش ارتباط خود را با ایران شروع کرد.
اما آیا اسرائیل از خوی غصب و کشتار دست برداشته است ؟
اگر فرض را برصحت ادعای آقای مشائی بدانیم و بگوئیم با مردمش ما را کاری نیست و باید آنان را با تفکرات ایران آشنا کنیم. آیا ایشان می توانند پاسخ بگویند که چرا در المپیک و در ورزش دسته جمعی مثل شنا ؛ به علت حضور نماینده ی اسرائیل ؛ نماینده ی ایران در آن شرکت نمی کند؟
آیا یک بام و دو هوا می شود ؟
بطور ساده تر قسم حضرت عباس مورد قبول است یا دم خروس ؟
به هرحال چه بنده و چه خودشان و چه مردم ایران موافق یا مخالف نظر آقای مشائی باشند سیاست کلی نظام در قبال اسرائیل که تغییر نکرده است.
با سپاس.

داریوش فریاد رامسر سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 19:08 http://http://yellramsar.blogfa.com/

سلام
خسته نباشید منم با موضوع مهمانی سبک خدا آپم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد