رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خطبه های نماز جمعه رامسر (۸/۶/۱۳۸۷)

***

خطبه های نماز جمعه رامسر

 (۸/۶/۱۳۸۷)

***

رامسرنیوز- حجه الاسلام و المسلمین باقرزاده امام جمعه رامسر در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، آن را فصل ویژه عبادت و خودسازی دانسته و همگان را به کسب آمادگیهای لازم برای ورود به ضیافه الله دعوت کرد.

به گزارش خبرنگار ما از وبلاگ ستاد برگزاری نماز جمعه رامسر، وی در ادامه به سالروز شهادت شهیدان دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرده و آنان را الگوی برتر برای همه کارگزاران نظام اسلامی خواند و گفت: اگر چه عمر دولت شهید رجایی بسیار کوتاه بود ولی چون سرشار از اخلاص و معنویت و تلاش در راه آرمانها و دلدادگی به محرومین و نیازمندان و پابرهنگان و نیز همراه با ستیز با استکبار و مزدوران آنان بود، جاودانه ماند و زبانزد همگان شد.

وی باور عمیق به دین و آرمانهای انقلابی و مذهبی و پایبندی عملی به شرع مقدس، عدم دلبستگی و وابستگی به مناصب دنیا و مسئولیتها؛ مشی متواضعانه و ساده زیستی به معنای واقعی کلمه؛ صرفه جویی در مصرف بیت المال و دوری از تشریفات را از دیگر خصوصیات برجسته این دو شهید عزیز دانست که باید مسئولان نظام اسلامی بصورت جدی آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

امام جمعه رامسر با اشاره به بیانات حکیمانه رهبر معظم  انقلاب در دیدار با هیأت محترم دولت، آن را فصل الخطاب راه آینده دولت دانسته و گفت: رهبر حکیم انقلاب از طرفی بار دیگر رویکردهای اصلی دولت نهم را مورد تأیید مجدد قرار دادند و از طرف دیگر با یادآوری بعضی از نکات، نشان دادند که به برخى‏ عملکردها انتقاد داشتند تا همه عملکرد دولت دقیقا مطابق خواست رهبرى نظام معرفى نگردد و این نشان می دهد که دولت محترم تا جلب رضایت کامل رهبری از عملکردها فاصله دارد.

امام جمعه رامسر ضمن گرامیداشت روز بانکداری اسلامی و با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری؛ « افزایش ثروت ملى» و «توزیع عادلانه ثروت و رفع محرومیتها» را دو رکن و پایه اصلی اقتصاد دانسته و تأکید کرد: تمام تلاش و همت دولتمردان در نظام اسلامی در عرصه اقتصادی باید در همین راستا بوده و هر نسخه ای که تضمین کننده این دو رکن نباشد، غیر قابل قبول و محکوم به شکست است.

وی افزود: هر چند سیستم بانکی در کشور ما خدمات خوبی تاکنون ارائه نموده ولی از سیستمی ناکارآمد و غیر پاسخگو برای نیاز امروز جامعه ما برخوردار است که اتفاقا یکی از محورهای طرح بزرگ تحول اقتصادی نیز، اصلاح سیستم بانکی معرفی شده است.

البته سیستم بانکی علاوه بر کمک سازنده به سرمایه گذاری و تولید ثروت ، باید در جهت گره گشایی از زندگی امروز مردم هم تأثیرگزار باشد که علیرغم تلاشهای صورت گرفته در این راستا، هنوز با نقطه مطلوب، خیلی فاصله داریم.

وی همچنین با اشاره به سالروز ربوده شده امام موسی صدر بدست ایادی استکبار در لیبی، خواستار پیگیری جدی مسئولان امنیتی برای روشن شدن سرنوشت این شخصیت ممتاز جمهوری اسلامی شد.

امام جمعه رامسر در پایان با اشاره به اجلاس مجلس خبرگان و دیدار خبرگان با رهبر معظم انقلاب، این مجلس را از ستونهای انقلاب دانسته و خواستار حضور بیشتر خبرگان محترم در شهرهای حوزه انتخابیه جهت تقویت ارتباط با مردم شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد