رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده کشور در جشنواره ادبی و پژوهشی رامسر

تجلیل از 805 دانش‌آموز برگزیده کشور در جشنواره ادبی و پژوهشی رامسر

***

دبیر بیست و ششمین جشنواره ادبی دانش‌آموزان سراسر کشور از تجلیل از 805 دانش‌آموز برگزیده در این جشنواره خبر داد.


منوچهر علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس با اشاره به بیست و ششمین جشنواره ادبی و پژوهشی دانش‌آموزان برگزیده کشور که در رشته‌های شعر، داستان نویسی و مطالعه و تحقیق در رامسر برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حدود سه دهه یکی از فعالیت‌های مبنایی و محوری تربیتی بوده است که از نظر کمی و کیفی تأثیر فراوانی در جذب خیل عظیم و گسترده دانش‌آموزان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این، طی 7 سال گذشته نیز تعدادی از رشته‌های این مسابقات در قالب طرح فراخوان پرسش مهر، گذشته از دانش‌آموزان، جمع کثیری از معلمان مدارس کشور را نیز به صحنه‌ها و عرصه‌های فرهنگی و هنری کشاند.
علیپور به ترکیب دانش آموزان در مسابقه شعر و داستان نویسی اشاره کرد و اظهار داشت: پیشینه برگزاری این دو مسابقه به سال 1361 مربوط می‌شود. این مسابقات به منظور شناخت استعدادهای ادبی دانش‌آموزان و پرورش و هدایت این استعدادها برای تربیت نسلی متعهد و پایبند به اصول و ارزش‌های اسلامی طراحی و اجرا می‌شود تا اندیشه‌های ارزشمند انسانی و اسلامی در قالب شعر و داستان، نشر و ترویج پیدا کند و دانش‌آموزان به سمت خلق آثار مبتنی بر ارزش‌های اصیل دینی و ملی هدایت شوند.
وی اضافه کرد: مسابقات شعر و داستان‌نویسی همه ساله به صورت حضوری و غیرحضوری در 4 مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌‌شود و آثار دانش‌آموزان برگزیده در هر مرحله به مرحله بالاتر راه خواهد یافت. در مرحله استانی از هر پایه تحصیلی و به تفکیک جنسیت یک اثر (جمعا 4 اثر پسران و 4 اثر دختران) به مرحله کشوری ارسال می‌شود.
دبیر بیست و ششمین جشنواره ادبی دانش‌آموزان سراسر کشور افزود: در تداوم این حرکت که با هدف تربیت شاعران و نویسندگان متعهد انجام می‌شود، در سال تحصیلی 87 - 86 نیز مسابقات شعر و داستان برگزار شد و در نهایت تعداد 291 شعر و تعداد 297 داستان برگزیده استان‌ها به مرحله کشوری راه یافتند. به منظور ارزیابی و بررسی دقیق آثار دانش‌آموزان این رشته‌ها، گروه‌های داوری برای هر یک از رشته‌ها و به تفکیک پایه تحصیلی و جنسیت تشکیل و براساس ضوابط و معیارهای فرم داوری، ‌از آثار ارزیابی به عمل آمد که در مجموع از صاحبان 199 شعر (100 نفر دختر و 99 نفر پسر) و 201 داستان (101 نفر دختر و 100 نفر پسر) به عنوان دانش‌آموزان برگزیده این دو رشته برای حضور در بیست و ششمین جشنواره ادبی و پژوهشی دانش‌آموزان برگزیده کشور دعوت شد.
وی ادامه داد: این مسابقات از تاریخ اول تا چهارم شهریور ویژه پسران و از تاریخ ششم تا نهم شهریور ویژه دختران در اردوگاه میرزا کوچک‌خان رامسر برگزار شد.
علیپور به مسابقه مطالعه و تحقیق اشاره کرد و اظهار داشت: این مسابقه از سال 1372 تاکنون با هدف توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و پژوهش، همچنین ارتقای سطح آگاهی‌های علمی دانش‌آموزان برگزار می‌شود. در این مسابقه، دانش‌آموزان در قالب گروه‌های 2 تا 3 نفره ضمن حضور در کتابخانه‌های مدارس و دیگر مراکز علمی، با همکاری و راهنمایی دبیران، کتابداران و دیگر اساتید، مطابق روش‌های علمی تحقیق در راستای موضوع‌های کتاب‌های آموزشی خود به مطالعه و تحقیق می‌پردازند و به روش کتابخانه‌ای کار تحقیق خوش را ارائه می‌دهند.
وی اضافه کرد: این مسابقه به صورت حضوری و غیر حضوری و طی چهار مرحله (آموزشگاه، منطقه استان و کشور) برگزار می‌شود و در هر مرحله آثار برگزیده به مرحله بالار راه خواهند یافت و سرانجام در مرحله استانی از هر استان 8 اثر تحقیق برگزیده (به تفکیک پایه تحصیلی و جنسیت) به مرحله کشوری راه می‌یابد که تعداد این آثار در سرجمع کشور شامل 248 اثر پژوهشی است که توسط گروه‌های 2 تا 3 نفره تهیه شد.
دبیر بیست و ششمین جشنواره ادبی دانش‌آموزان سراسر کشور ادامه داد: در مرحله کشوری این مسابقه، به منظور ارزیابی دقیق از آثار تحقیقی دانش‌آموزان، گروه‌های داوری براساس پایه تحصیلی و به تفکیک جنسیت تشکیل و مطابق فرم‌ داوری نسبت به ارزیابی آثار اقدام شده است که در مجموع تعداد 151 اثر شامل 203 دانش‌آموز پسر و 202 دانش‌آموز دختر در بیست و ششمین جشنواره ادبی و پژوهشی شرکت می‌کنند.
وی افزود: مرحله حضوری مسابقه مطالعه و تحقیق مرحله کشوری از اول تا چهارم شهریور ویژه پسران برگزار شد و از ششم تا نهم شهریور ویژه دختران با تشکیل کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
سمانه مالمیر سه‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 09:42 http://www.samatnt.blogfa.com/

سلام
من میهمان شما در همین جشنواره در رشته ی شعر بودم
خسته نباشید
کارتون عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد