رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مسئله این است: شورا و شهرداری- از: فرشید کریمی(ناله رامسری)

***

مسئله این است: شورا و شهرداری

***

از: فرشید کریمی(ناله رامسری)

***

***

به نامِ باعثِ نام ها
به گِل یکباره نتوان زد درِ امیدواران را
اگر ما را نمی خواهی، نامهء ما خواندنی دارد

نامهء اوَّل :
رسمِ شهردار کُشی!!...
از سریال نامه هایِ سرگُشادهء
فرشید (یعغوب) مسگرانکریمی
((ناله رامسری))
به
شورایِ اسلامیِ شهرِ رامسر
و...
1

به عنوانِ مُقَدَّمه :

اولِ آخرِ چرا همیشه
سَر گشاده بودنِ نامه هایم :

• آیا اکنون، یکنفر دارد این مطالب را می خواند یا جمعیتی؟!... .
• البته، اگر هم آن یکنفر - یکنفری باشد که، همیشه به فکر رتق و فتقِ امور و مناسباتِ جمعی است وَ سودِ فردی را جدایِ از منافعِ جمعی نمی داند؛ پس همانا، جمعیتی دارد این نوشته را می خواند... .
• و آیا این یکنفر، بهتر از افرادِ آن جمعیتی نیستند که حتی به فکرِ خود نیستند، چه رسد به اینکه فکرِ جمغیت شان باشند؟!...
• من از آدمی و آدمیزاد؛ که یکنفرِ جدایِ از جمعِ انسانی است – حرف نمی زنم... .
• من از یکنفری حرف می زنم که به جمع پیوسته باشد... به پندار – گفتار وَ رفتارِ جمعی رسیده باشد...

• من از انسان و انسانیت حرف!!... می زنم .
• من از دموکراسی ای که ؛ حکومت مردم بر مردم تعریف گردیده است؛ هرگز دم نزده ونخواهم زد بلکه؛ در حال تمرین و درکِ دموکراسی ای که؛ محبتِ مَردُم بر مَردُم و نه!... حکومت مَردُم بر مَردُم تعریف شده است؛ می باشم تا ایمان آوریم که واقعیتِ ادیان و ماندگاری اقوام؛ رابطه ای ماورایی با این عطیهء الهی یعنی محبت دارد.
• و اگر در مقابل دموکراسی از دیکتاتوری حرفی به میان نمی آورم چون اعتقادم بر این است که دیکتاتوری ساخته ذهن خود مردم است ولا غیر... و تا زمانی که مردم مقداری از فضای ذهنی شان را به باور حتی واژهء دیکتاتوری پُر می کنند دیکتاتوری خواهد بود وماندگار.
• آیا شما فکر می کنید دیکتاتوری در زمین های کشاورزی می روید؟!...چگونه؟!...
• بنابراین من بایداز محبت و انسانیت انسان فقط حرف هم شده بزنم ؛ تا انسانی که از طریقِ تجربیاتِ فردیِ خویش در راهِ خدمتگذاری وَ محبَّتِ به همهء انواع وَ سطوحِ آدمی و آدمیَّت آنهم بدونِ وارد کردنِ اجباریِ گرایشاتِ اعتقادی – سیاسیِ خویش، مشعوفِ جمعِ انسانی وَ خدمتگذاریِ به آن شده باشد را ؛ در مقامِ راهنما دَریابَم تا به کاهشِ غلط املاییِ دانشی وَ بینِشی در امرِ خدمت رسانیِ حَدَّالمَقدور قلمی ؛ وسرعت و دقَّت بخشیدنِ به آن، اقدام نمایم... .
• وَنَه از یکنفری حرف می زنم که از جمع گرایی به دلیلِ حفظِ غیرِ معمولِ منافعِ فَردی وَ تأمین آسودگیِ طیفی خاص ،گریزان است... .
• امّا چرا سَرگُشاده نویسی را برایِ حرف زدن انتخاب کرده ام؟...
• بدونِ شک بعضی ها بر این عقیده اند که : هدف از نشر و پخشِ نامه هایِ سَرگُشاده پَرده دَری... وَ اعلامِ وضعیتِ خَطَر... وَ ایجادِ فضایِ عدمِ امنیتِ روانیِ جامعه... وَ تَخریبِ مَواضع وَ شخصیتها بوده... وَ نِگارَندهء آن نیز عِیبجویِ قلم بدست می باشد . دَر حالی که صفاتِ فُوقُ الذِکر بیشتر به خاصیتِ شَبنامه ها وَ دیگر اقسامِ گُفتارها و نِوِشتارهایِ بی نام و نِشان نزدیک است .
• بنابراین بجاست این شاه بیتِ ((  کلیمِ کاشانی  )) را تقدیمِ این بعضی ها بنمایم :

خود  را  چُنان  که  هستی، بِنما  به  عِیب  جویان
چون  پَرده  ای  نَداری ،  کَس  پَرده  دَر  نَباشَد

• امّا هَدَفَم از نَشرِ سِریالنامه هایِ سَرگُشاده، دعوت از خیر خواهانِ اَندیشمندِ عرصه هایِ مُختَلِف به رویکردِ نوشتاری؛ به جهتِ ایجادِ ((فضایِ حضورِ قلمیِ نظرات وَ پیشنهاداتِ شهروَندی )) دَر جَهتِ مشارکتِ فکریِ همسو با توسعهء همه جانبه، در امورِعلمی- فرهنگی- ورزشی- هنری- اجتماعی- عقیدتی و سیاسی- اقتصادیِ (  وَ...  ) شهرِ رامسر می باشد.
• در این راستا چه بسا نامه های سرگشاده، مخاطبین پایتخت نشین نیز داشته باشد و از مطبوعات محلی و کشوری نیز سردر آورد ؛ این امر مهم بستگی مستقیم به حسن نظرِ اهل مطبوعات به انعکاس نظرات وپیشنهادات و انتقادات و طرح پرسش های مردمی و درجِ پاسخ هایِ مسؤلین داشته و دارد .
• در این حال مخاطبینِ محترمِ نامه های سَرگُشاده می توانند امرِ خیر را حتی از تُندتَرین وَ لَجوجانه ترین مقالات نیز استخراج و نسبت به آن اقدام نمایند.
• در پایانِ این بخش، از تمامِ یکنفرها حتّی از یکنفرهایِ حاضر در شعرِ (( یکنفر)) که در پایین این مرقومه آورده شده است؛ نیز تقاضامندم برایِ شروعِ با هم اندیشی، دَرپوشِ قَلَمهایشان را گُم کُنَند تا شایعهء بی تفاوتیِ جامعهء شهروندیِ رامسر به امورِ داخلی وَ بیرونیِ شهرشان رامسر، به قُوَّتِ توان وَ دِرایَتِ قَلَمیِ تان عملاًً تکذیب گردد.
• باشد اینکه سایهء قَلَمتان چَشمِ ناظِرِ مَردُمی، بَر رَوَندِ شکل گیریِ اُمورِ توسعهء همه جانبهء شهریِ رامسر گردد... .
• وَ نِگارَنده نیز قُول داده است همچنانکه با توَّجه وَ تَشویقِ همشهریانِ محترم ((ناله))یِ شعرهایشان شده است در این عرصهء پیکارو عَمَل همچون مردِ جَنگی پادویِ نَشرِ سَرگُشاده نویسی هایِ با نام و نشانِ تان باشد.
• وَ خلاصه مِثلِ اینکه؛ برایِ رسیدنِ به آرامش، باید لذَّتِ تَرکِ آسایش را چِشید وَ بجایِ اینکه ببینیم ((  که؟!  )) می گوید بفهمیم ((  چه؟!  )) می گوید :

تََََرکِ آسایش اَگر لذَّت ندارد پس چرا ؟!
گُل به آن نازُک تَنی از خار بستر می کُنَد
عقل اگر داری به چشمِ کَم مَبین دیوانه را
یِکتَن اقلیمِ بیابان را مُسَخَّرمی کُنَد
به امید روزی که همه بنویسند .
پس :
بنویسید
بنویسید
بنویسید

                        باتقدیم احترام :
                                                فرشید مسگران کریمی
                                                  (( ناله رامسری ))
یکنفر
یکنفر مشغولِ آتش بازی اَست
بی شک او در حالِ دُشمَن سازی اَست
چوب لایِ چرخِ عالَم می کند
او زِ نَسلِ اصلِ سنگ اندازی اَست

یکنفر دارد تَماشا می کند
آنچه می بیند- حاشا می کند
دَر لِباسِ دیگری دَر جَمعِ ما
مهربانی هایِ بی جا می کند

یکنفر بلبل زبانی می کند
بی رضایت زندگانی می کند
بَر خَلافِ ادعایِ اصلی اَش
فکرهایِ آنچنانی می کند

یکنفر می سوزَد امّا ساکت است
شمعِ خاموشِ سراپا ساکت است
إِدِّعا دارد نمی ترسد عَجَب...
آری آری بی مُحابا ساکت است

یکنفر زیرََک مآبی می کُنَد
آبتنیِ زیرِآبی می کُنَد
لذت دنیا برای او نکوست!
رهنمون های سرابی می کُنَد

یِکنَفَر هَم کَمکَمَک لِه می شود
خونِ مورَگهایِ لالِه می شود
وقتِ پیکار و عمل چون مردِ جَنگ
دَر درونِ شِعر (( نالِه )) می شود

شعر از :
(( ناله رامسری ))
........................................................................

رسمِ شهردار کُشی!!...

باسلام :
حکایت کرده اند ؛ حاکمی در حالِ مرگ بود . فرزند او از پدر تقاضایِ تاج و تخت و جانشینی نمود . و حاکم چون فرزندِ خویش را بیشتر از حکومتش!! دوست می داشت دلِ فرزند شاد نمود و حکومت به شرطی به فرزند بخشید...
و اما آن شرط :
حاکم چون از بی کفایتیِ فرزند در امرِ حکومت و حاکمیّت آگاه بود سه پاکتنامهء مشکِل گُشایِ شماره گذاری شده از (1) تا (3) به فرزند داد تا خدایِ نکرده چنانچه فرزند در امرِ حکومت دُچارِ ضعف شد وَ نابسامانی باعثِ اوج گرفتنِ صدایِ اعتراضِ مَردُم گردید به ترتیبِ شماره ؛ پاکتنامه های مشکِل گُشا را برای رفعِ مشکل بگشاید... .
حاکم دارفانی را وداع گفت وفرزندش حاکم شد... .
چندی گذشت وپیش بینیِ پدر درست از آب دَر آمد و فرزندِ گرفتار به یادِ پاکتنامه ها افتاد... .
پاکتِ اوّل را گشود ؛ پدر چنین نوشته بود :
(( فرزندم می دانم اکنون روزگار بر تو سخت آمده است امّا نگران نباش و برایِ ساکت کردنِ مردم یکی از وزرا- را بدونِ محاکمه به دارِ مجازات!! بیاویز و در یک نطقِ جانانه وزیر را به عنوانِ عاملِ اخلال گر و نابسامانی در نظمِ کشورداری اعلام کن تا سر و صدایِ مَردُم فروکش کند... ))
...و فرزند چُنان کرد که پدر نوشته بود و ملَّت نیز از این اقدامِ شجاعانهء حاکم جوانِشان به وَجد آمده و دلگرم شدند... .
چندی بعد نابسامانی شدتِ دوباره گرفت و فرزند پیِ پاکتنامهء دوّم رفته ونتیجهء نامه وبه عبارتی دیگر سفارشِ پدر در نامهء دوّم را اینگونه به مردم ابلاغ نمود :
ملَّتِ غیور!! و صبور!! و... حَقّ باشماست. نابسامانی بیداد می کند امّا آنقدر وسعت و عمقِ ویرانیِ وزیرِ اخلال گرِ اعدام شده زیاد بود که تاکنون مشغولِ جبرانِ آن ویرانی بوده ایم و اکنون به صبر و استقامتِ شما نیازمندم... .
بدین ترتیب فرجه ای دیگر از طرفِ مَردُم برایِ ادامهء حاکمیَّت یافت.
چندی بعد دیگر بار نیز اعتراضاتِ مردمی به نهایتِ خود رسید وپاکتنامهء سوّم گشوده شد .
حاکمِ فقید در پاکتنامهء سوّم با ادبیاتی دستوری فرزند خویش را سفارش نمود که حاکمیّت بر زمین گذارده ودر جهت نجات جانِ خویش بگُریزد... . امّا فرزند که دستش به خونِ وزیر آلوده وَ طعمِ حکومت بر دهانش شیرین نشسته بود به جهتِ بقاءِ خود و حکومتش شرطِ پدر شکست وَ فقط پاکتنامهء اوّل را سرلوحهء حکومتِ خویش قرار داد تا در تاریخِ حکمت (( حاکمِ وزیر کُش )) لقب گرفت... .
به اعتقادی ؛اگر چه در شهرمان وزیر نداریم خوشبختانه همیشه ((شهردار)) خواهیم داشت ومن با این نامه قصد ندارم سنتِ دیرینهء ((وزیر کُشی)) را منسوخ نمایم تا متفاوت خوانده شوم بلکه فقط می خواهم اینبار سنتِ ((وزیر کُشی!)) نَه!... بلکه((شهردار کُشی)) را با انجامِ ((محاکمهء مقایسه ای)) منطبق بر منابعِ معتبرِ ((قیاس و سنجشِ محاکمه)) از جمله؛ ((مجموعهء بیاناتِ مقامِ محترمِ رهبری)) مرسوم نمایم تا ((شهردار کُشی)) به شیوهء ((محاکمهء مقایسه ای)) بانی و باعثِ  حفظ- تقویت و افزایشِ سطحِ آگاهی؛ وحفظ و ارتقاءِ روحیهء حقیقت جویی و حقیقت طلبیِ جامعهء شهروندیِ رامسر که با حضورشان در اغلبِ صحنه هایِ فرهنگی - اجتماعی- اقتصادی- عقیدتی و سیاسی- وغیره... بارها با اتخاذِ دیپلماسیِ صبوری!!... خواستارِ توسعهء همه جانبهء شهرِ خویش ((رامسر)) نیز بوده اند – گردد...
در حالی که ((وزیر کُشیِ بدونِ محاکمه)) در جهتِ اغفالِ مَردُم و نجاتِ خویشتن از بحران هایِ حاصل از اندیشهء بیحاصل است وَ نَه نجات و امانتداریِ مَردُم... .
حِکمَتِ شیوهء جدیدِ  ((رسمِ وزیر کُشی))تحتِ عُنوانِ ((شهردار کُشی با محاکمهء مقایسه ای)) و... نه بدونِ محاکمه... از مقایسهء دو شیوهء حاکمیَّت زمانهء ((حاکم وزیرکش)) وحاکمیت زمانهء ((شوراهای شهردارکُش)) نشأت گرفته است .
اگر که در زمانهء ((حاکم وزیرکش بی محاکمه)) امر حاکم فقید در پاکتنامه ها برای فرزند دیکته شده بود در جهت اغفال مردم و نجاتِ فرزند و... نه نجات ملت و میهن ...
در عوض و خوشبختانه در زمانهء (( شوراهای شهردارکش )) منابعِ گوناگون و معتبرِ (( قیاس و سنجشِ محاکمه مقایسه ای )) از جمله؛ (( کتابچهء منشورِ خدمت رسانی : مجموعهء بیاناتِ مقامِ محترمِ رهبری در دیدار اعضای اولین و دومین دورهء شورای اسلامی شهر تهران)) در راستای خدمت گذاری به آحاد مردم به ویژه قشر آسیب دیده و آسیب پذیر و (( قانون شرح وظایف اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار)) و ((اقسامِ قوانینِ شرحِ خدماتِ تشکیلاتِ شوراها و شهرداریها)) و بسیاری دیگر از این دست منابع وجود دارد...
اما...
1 - چون هر یک از اعضای محترم شورای اسلامی در (( التزام عملی )) به (( مقام و راه عظمای ولایت مطلق فقیه )) – (( سوگند )) یاد نموده اند... .
2 – و...چون دستیابی به قانون شرح وظایف شوراها و اعضای آن - همچنین ؛ شرح وظایف شهرداریها و شخص شهردار؛ به اندازهء عدول از همین قوانین آسان است!!... اما؛ دسترسی به متن بیانات رهبری کمی دشوار تر است...
بنابراین برای ارزیابی شهردار در مراسم و مراحلِ مرسومِ اغلبِ شوراهایِ اسلامیِ شهر در سراسر کشور به هنگامِ انتخاب، انتصاب ودر نهایت عزل های بجا وگاهی هم نابجا و به شیوهء شهردار کشی به مجموعه سخنان مقام رهبری به عنوان منبع قیاس لازم الإِجراء رجوع می کنیم .
ایشان در مورد خصوصیات یک شهردار چهار خصیصهء ذیل را تشریح نموده اند که پس از ذکر هریک؛ می پردازیم به طرح سؤالات همان خصیصه در راستای خبرهای متفاوت تغییر مدیریت شهرداری رامسر که امیدوارم اعضای محترم شورای اسلامی شهرمان رامسر خصوصاًً مسؤلیت محترم کمسیون فرهنگی – امور اجتمایی شورا و به صورتی مجزا شهردار مستعفی متعاقباً به جهت تنویر افکار عمومی شهروندان در امور مستقیم خویشتن اقدام فرهنگی پاسخگویی را مبذول و مرحمت دارند.



خصوصیات شهردار :
((از بیانات مقام محترمِ رهبری))

1-لیاقت و کفایت :
(( به نظر من در شهردارانی که انتخاب می کنیم، چند چیز خیلی مهم است: در درجه اول ، لیاقت و کفایت لازم است؛ افرادی باشند که عرضهء این کار را داشته باشند و بتواند بارهای سنگین را بر دوش بگیرند؛ آدمهای ضعیفی نباشند که نمی توانند کارها را پیش ببرند.))

سؤالات مربوط :

 از نظر اعضای محترم شورای اسلامی شهر رامسر لیاقت و کفایت یک شهردار یعنی چه؟
 اگر شهردار منتخب سومین دورهء شورای اسلامی شهر رامسر دارای لیاقت و کفایت تعبیر شدهء مقام معظم رهبری نبود اصرار شورا به انتخاب وی تحت چه مناسباتی انجام پذیرفته بود؟
 بارهای سنگینی که در پی تصمیمات شورا بر دوش شهردار گذاشته شد تا عدم کفایت و لیاقت وی آشکار گردید  کدام یک از تصمیمات شورا بود ؟
 آیا امکانات و ابزار مناسب تصمیم گیری جهت بروز کفایت و لیاقت شهردار؛ بدون دخالت سلایق شخصی و سفارشی در امور مدیریت اجرایی وی از طرف شورا فراهم آورده شد؟
 آیا جناب مهندس قربانی شهردار مستعفی!! شهر رامسر.به احترام مردم صبور شهر رامسر و برای زنده نگه داشتن روحیهء حقیقت جویی شان مطلبی نخواهند نوشت ؟
2-متدین، امانت و پاکدامنی :
(( در کنار این لیاقت و کفایت، صلاح و پاکدستی و پاکدامنی مورد نظر است. اگر کسی با لیاقت باشد، متدین و صالح و با گذشت از انگیزه های مادّی نباشد، لیاقت او به ضرر تمام خواهد شد. هر چه آدم ناباب، لایق تر باشد، بهتر می تواند از راههای نا مشروع برای خود یا برای کسانی که خودش می خواهد، کسب درآمد کند. بنابراین تدین و امانت و پاکدامنی هم در شهردارانی که در سراسر کشور انتخاب می شوند، یک شرط بسیار لازم است.))
سؤالات مربوط:
 آیا شهردار مستعفی!! و منتخب سومین دورهء شورای اسلامی شهر رامسر خصایص برشمردهء تدین، امانت و پاکدامنی را بر خوردار نبوده است؟
 جناب مهندس قربانی آیا خصایص برشمردهء فوق نزد شورا از درجهء اهمیت و توجه لازم برخوردار بود ؟
3-شجاعت :
(( شرط بعدی شجاعت است. شهردارانی که انتخاب می شوند، باید مردمان شجاعی باشند. بعضی اوقات شهرداری باید کاری را انجام بدهد که با جوسازی هایی مواجه خواهد شد. وقتی شوراها کار صحیح را تشخیص دادند وبنا شد شهردار آن کار را بکند ،آن را با شجاعت انجام دهد. قرآن می فرماید : (( وشاور هم فی الأمر فاذا عزمت فتوکل علی اللّه )) : مشورتت را بکن ؛ اما وقتی به نتیجه رسیدی و عزم کردی، به خدا توکل کن؛یعنی منتظر هیچ چیز دیگر نباش. اگر بعضی ملاحظات در کار شهرداران راه پیدا کند، مطمعنن کار ها متوقف خواهند ماند.))

سؤالات مربوط :

 اعضای محترم شورای اسلامی شهر رامسر آیا شهردار انتخابی شما از شهامت تعریف شده برخودار نبود ؟ چرا؟
 آیا اعتقاد شهردار مستعفی!! جناب مهندس قربانی این است که شهامتش لیاقت و کفایتش را زیر سؤال برده است؟ چگونه؟!
4-ساده زیست، دارای انضبات مالی و توجه ویژه به اقشار محروم :
(( نکتهء دیگری که  در خصوص شهرداران لازم است، این است که هم خودشان مردمان ساده زیست و دارای انضباط مالی در امورشان باشند، هم به قشرها وطبقات محروم توجه ویژه داشته باشند  شما ملاحظه کنید ببینید خدمات شهری- بخصوص در شهرهای بزرگ – بیشتر به سمت چه کسانی جاری می شود ؟.ما خیلی از شهرهای  بزرگ را می شناسیم که خدمات شهری در آنها برای طبقات محرومی که در محلات به اصطلاح پایین شهر زندگی می کنند،بمراتب کمتر از خدمات شهری  در محیط های مرفه است.))
سؤالات مربوط:

 نمرهء ساده زیستی شهردار مستعفی!! و انضباط مالی وی در امور شهرداری از دید شورای اسلامی شهر رامسر چند است؟
 آیا شهردار مستعفی باند پرور و مافیا اندیش بوده؟ و به اقشار و طبقات محروم شهروندی توجهی نمی نمود؟
 آیا شهر ما از آن دسته از شهرهای بزرگ تعریف شدهء مقام محترم رهبری است؟
 جناب مهندس قربانی نظر شما در خصوص ساده زیستی چیست؟
 نحوهء اجرای انضباط مالی در امورتان چگونه بود؟
 جناب مهندس قربانی آیاتوجه به اقشار محروم جزء برنامه های شما نبود؟
مقام محترم رهبری همچنین در خصوص وضعیت شهرداریها و امین بودن شهردار فرموده اند:
((توجه داشته باشید که رابطهء مردم با شهرداریها، چندان حسنه نیست. البته نمی گوییم در همه جا این طور است – بعضی جاها انصافا شهرداریها خدمت کرده اند – اما در بسیاری از جاها شهرداریها مظهر کاغذ بازی و اذیت کردن و بازی کردن  با اعصاب و وقت مردم شناخته شده اند. ما در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی باید طوری عمل کنیم که شهردار از نظر مردم مطمعن ترین و امین ترین فرد به حساب بیاید؛بدانند به آدمی که در امر ادارهء شهرستان اعتماد می کنند، امین و مطمعن است.))
سؤالات مربوط:
 آیا رابطهء مردم رامسر با شهرداری شهر رامسر رابطه ای حسنه است؟ و آیا پاسخ شورا به این سؤال از باور مردمی نشأت می گیرد؟
 آیا شهرداری شهر رامسر مظهر کاغذبازی و اذیت کردن و بازی کردن با اعصاب و وقت مردم نیست؟ وآیا در پاسخ به این سؤال نیز باور مردمی لحاظ می گردد ؟
 از نظر شورا  شهردار امین و مطمعن چگونه شهرداری است؟
 جناب مهندس قربانی به نظر شما و با توجه به سابقهء تان در شهرداری رامسر و بنا به تعبیر مقام محترم رهبری؛شهرداری رامسر نیز  مظهر کاغذبازی و اذیت کردن و بازی کردن با اعصاب و وقت مردم می باشد ؟

مصداق کامل امانتداری :
مقام محترم رهبری در خصوص مصداق کامل امانتداری از سوی شوراهای اسلامی سرار کشور فرموده اند :
(( در امانتداری، هیچ ملاحظهء سیاسی نکنید. یکی از قلمهای مهم امانتداری رأی مردم این است که؛ شهردار خوب انتخاب کنید؛ این مصداق کامل امانتداری است. در همه جا – چه در تهران و چه در شهرهای دیگر – برای انتخاب شهردارها انگیزه ها و تمایلاتی برای فشار آوردن وجود دارد که هر آدم ذی نفوذ و هر جریانی تمایلی به یک جهت و طرفی دارد. این فشارها نباید در رأی و انتخاب شما تأثیر بگذارد. نگاه کنید ببینید چه کسی برای این کار مناسب است ، او را انتخاب کنید؛این مصداق کامل امانتداری یی است که می تواند به معنای واقعیِ کلمه استیفای حقوق مردم بکند.))
 آیا اعضای محترم شورای اسلامی شهر رامسر با انتخاب و متعاقباً عزل شهردار منتخب خویش مصداق امانتداری مشروحه را به شکل کامل آن ادا نموده اند؟
 آیا در انتخاب و عزل شهردار مستعفی!! و انتخاب شهردار آینده انگیزه ها وتمایلاتی برای فشار آوردن وجود داشته و دارد؟
 جناب مهندس قربانی آیا فشارهای مزبور در تسلیم استعفاء شما به شورای اسلامی شهر رامسر نقش داشته است ؟
 و اگر به میل و اختیار فردی اقدام به استعفاء نمودید؛ انگیزهء شما از قبول تصدیِ امورِ شهرداریِ رامسر در مدت اندک چه بوده است ؟
 اگر انگیزهء حساب شده ای داشتید عوامل درون و برون سازمانی ای که، باعث برهمریزی محاسباتتان شده است را از منظر آسیب شناسی ساختاری و محتوایی منشور خدمات رسانی شهرداری رامسر و رفتار شهروندی مرتبط با حیطهء شهرداری را روشن نمایید.؟
خاصیت پرسش های بالا و پاسخ های آتیِ اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار مستعفی!! شهر رامسر:
بطور کلی خاصیت سؤالات برشمردهء فوق و درخواست صدور پاسخ سؤالات از منبع موثقی چون شورای اسلامی شهر رامسر همچنین از سوی شهردار مستعفی در روشن سازی افکار عمومی شهر و شناخت توانمندیها و خصوصیات شهردار آتی شهر رامسر نهایت تأثیر را خواهد گذاشت. و امید است پاسخ های مزبور به ما نشان دهد که تحرکات اخیر کاملاً بر اساس تعقُّل ونه اجبار و حاصل از اندیشهء بی حاصل بوده و آنچه که ما از آن به عنوان (( شهردار کُشی )) بیان داشته ایم، در این مورد جایی از اِعراب ندارد.
به امید روزی که اگر نانتان نبود نامتان باشد.
یا حق و یا باعث
با احترام :
فرشید (یعقوب) مسگران کریمی
(( ناله رامسری ))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد