رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مشایی در مراسم ثبت میراث معنوی نیمه شعبان:حرف‌های بنده عین آموزه

**مشایی در مراسم ثبت میراث معنوی نیمه شعبان:*

***

حرف‌های بنده عین آموزه‌های دینی است،

 برای بحث 100 ساعته آماده هستم

***

***

رحیم مشایی، صبح امروز در مراسم ثبت میراث معنوی نیمه شعبان اظهار داشت: میراث می‌تواند متنوع باشد و در این تکثر جلوه‌های متعدد زندگی بشری را تصویر کند. بدیهی است در این تکثر هر یک از مواریث از آن جهت که محصولی ممتاز‌تر در جریان زندگی است و می‌تواند منشاء تأثیرات عمیق‌تر برای حال و آینده باشد از اهمیت و ارجمندی بالاتری برخوردار است.
وی ادامه داد: دستگاه مسئول جهانی که به تازگی ثبت میراث معنوی را آغاز کرده است دوره و فصل جدیدی را در زندگی بشری رقم زده است. هر یک از این مواریث که به ثبت می‌رسد نشانه هم‌افزایی مردمان در جهان است اگر روزی انسانی در غاری زندگی می‌کرد و اطلاعات آن در حد همان غار بود و تعلقات محدود در زندگی او مطرح بود امروز دامنه اطلاعات انسان بسیار وسعت پیدا کرده است، انسان بزرگتر از جهان است هیچ نقطه‌ای از عالم نیست که به انسان مربوط نباشد هیچ نقطه از عالم نیست که در آن منظوری از انسان وجود نداشته باشد امروز ما جزء کوچکی از جهان هستیم.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: انسان متعلق به همه عالم است و همه عالم متعلق به انسان است انفکاک جهانی که به وجود آمده است تنها به دست قدرت‌ها بوده است در تمام تاریخ جنگی بین مردم و مردمی دیگر وجود نداشته است این موضوعیت ندارد منطق ندارد جنگ‌ها بین قدرت‌ها بوده است. تمام کسانی که در جهت تفکیک مردم کوشیده‌اند در نهایت شکست خورده‌اند.
رحیم مشایی افزود: انسان‌ها به سمت هم می‌آیند، انسانها همدیگر را می‌خواهند این فطرت انسانی است انسان‌ها خدا خواه هستند آنها که در تاریخ به دنبال صف‌بندی بین انسان‌ها بوده‌اند اگرچه در دوره‌ای به هدف رسیده‌اند اما سرانجام نتیجه‌ای نگرفته‌اند.
مشایی در ادامه گفت: تاریخ یکصد‌سال گذشته را اگر تحلیل کنید می‌بینید صف‌بندی‌های جنگ‌های جهانی الان چه شده است یکی از مبناهای دکترین این دولت این انتقاد بزرگ احمدی‌نژاد از مدیریت دنیاست با این مضمون که دنیای سیاست امروز مبانی‌اش، صف‌بندی‌های جنگ جهانی دوم است منطقی که در مدار جهانی سیاست دنبال می‌شود ادامه همان نگاه پیروزمندان جنگ جهانی دوم است.
وی اظهار داشت: جامعه جهانی دیگر این را برنمی‌تابد. بسرعت انسان‌ها به هم نزدیک می‌شوند و در این فضا است که مردم می‌خواهند آثاری را در مقیاس جهانی ثبت کنند به این معنا که این آثار متعلق به جهان است. منطق منشور ملل متحد نیز غیر از این نیست.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: می‌گویند صف‌بندی مومن و کافر وجود دارد این صف‌بندی وقتی اصالت دارد که فرصت‌ها را برای انتخاب انسان‌ها فراهم بیاورید و انسان‌ها به مفهوم واقعی آزادی انتخاب خود را انجام دهند این که مسلمان‌ها بگویند کار ما درست است بقیه اشتباه می‌گویند یعنی 5/5 میلیارد انسان را از دایره انسانیت خارج کنیم بنده افتخار می‌کنم پیرو مذهب امامیه جعفری هستم اینکه بقیه را از دایره خارج کنیم درست نیست ما در ارائه پیام به دنیا که صف‌بندی نمی‌کنیم آیا برای پیامبر ما بین یهودیت و مسیحیت تفاوت بود؟ این روشن است پیامبر خواستگاهش رحمةاللعالمین است.
رحیم مشایی افزود: در مقام ابلاغ پیام انسانی مرز نمی‌شناسیم مومن یا کافر نمی‌شناسیم اینکه پیرو کدام فرقه است نمی‌شناسیم آیا در جامعه اسلامی همه اندیشه‌ها یکسان است؟ به قول بعضی‌ها، بعضی مسلمان‌ها از نظر مبانی فکری شاید از ما دورتر باشند. در این سیر حرکتی که به جلو می‌آییم انسان است که به انسان نزدیک می‌شود.
وی تصریح کرد: این حرف‌هایی که بنده می‌زنم عین آموزه‌های دینی است هر کسی شک دارد برای بحث 100 ساعته آماده هستم صدا کنید بگویید مشایی چه می‌گویی؟ تا بگویم تو هم لذت می‌بری، این عین آموزه‌های دین است.
معاون رئیس جمهوری گفت: تاریخ را نگاه کنید آیا پیامبر برای انتقال پیامش به کسی زور گفت، کسی را مجبور کرد؟ به تمام نمازهایی که خوانده‌ام قسم می‌خورم منطقی که صف‌بندی می‌کند باطل است، باطل است، باطل است.
رحیم مشایی اظهار داشت: کسی که غیر از دین جعفری دارد نه آن است که نمی‌خواهد ایمان بیاورد، نه آن است که آن را دیده است و خوشش نیامده است، به پیر و به پیغمبر، ندیده، نفهمیده و نسنجیده است ما باید اینها را ارائه کنیم.
وی گفت: من گفته‌ام زمان آنکه دینی در دنیا جهانی شود گذشته است. گفته‌اند پس امام زمان چیست من امروز را می‌گویم من به آمریکا که مدعی است می‌خواهد دینش را در دنیا جهانی کند می‌گویم.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: بنده گفته‌ام که مردم آمریکا از نظر ارتباطات یکی از برترین‌های دنیا هستند منتهی کلمه ارتباطات از صحبت‌های بنده حذف شده است. اصلا ملت برتر در دنیا وجود ندارد ما به سمت یکی شدن می‌رویم. چقدر نفهمی‌، چقدر دروغ، ستم و ظلم. مشایی مهم نیست. چرا حقیقت مثله می‌شود تصویر من را بگیرید برای همه عالم پخش کنید همین اینترنت و ارتباطات بود که باعث شد صحبت‌های احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران برای 500 میلیون مخاطب بصورت آنلاین از دانشگاه کلمبیا در دنیا پخش شود.
رحیم مشایی گفت: فلسفه آفرینش با قیام حضرت مهدی (عج) محقق می‌شود. پرونده‌ای که برای مهدویت ثبت می‌شود از همه مواریث جهانی تعلقش به همه دنیا بیشتر است عین اکسیژن می‌ماند.
مشایی ادامه داد: منطق مهدویت منطق تحمیل خودمان به دنیا نیست اینکه کسی که این منطق را می‌پذیرد مثل من باید بشود خطای آشکار است همه ما باید بشویم.حضرت مهدی متعلق به همه دنیاست و با همگان گفت‌وگو می‌کند جنگ و خونریزی برای امام زمان نیست امام زمان زیباست است و زیبایی‌ها با کسی جنگ ندارند این جنگ که قبل از ظهور امام زمان مطرح می‌شود جنگ بین مردم و نامردم است و این جنگ‌ها مقدمات ظهور حضرت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد