رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نجات رامسر: گردشگری یا صنعت

***

نجات رامسر: گردشگری یا صنعت

***

از: سینا افتخاری

***

چندی است در محافل و اجتماعات و همچنین سخنان برخی از مسئولین صحبت از احداث شهرک صنعتی در رامسر است . اینجانب حدود 12سال در صنعت و بصورت خاص در صنعت خودرو سازی این کشور مشغول فعالیت میباشم با شرکتهای کوچک قطعه ساز نیز در ارتباط هستم .
1-شهرک صنعتی مربوط به شهرهایی ایست که زمینهای بیابانی ویا خارج از شهر بسیار ارزن قیمت دارند و با تسهیلات دولت اقدام به ساخت شرکتهای کوچک و زود بازده مینمایند .
در حالی که در رامسر زمین محدود و برای فعالیتهای صنعتی بسیار هم گران میباشد.
2- شهرک صنعتی وابستگی کامل به موقعیت جغرافیایی محل و همچنین بازار مصرف محصول تولید شده دارد . برای مثال شرکتهای قطعه ساز خودرو مستقر در شهرکهای صنعتی قم ، کرج و یا قزوین در اولویت بستن قرار داد با شرکتهای خودرو سازی می باشند
3- مشکل پسماندهای صنعتی در شهرکهای احداث شده در سایر شهرهای شمالی تبدیل به معزلی بزرگ شده که اکثر این شرکتها را به تعطیلی کشانده است
4- در حال حاضر تولید و صنعت در کشور وضعیت مناسبی ندارد و بسیاری از این شرکتها در حال تعدیل نیرو و یا فروش کارخانجات خود هستند .
5- تعمیر و نگهداری دستگاهها در مناطق شمالی کشور بدلیل رطوبت زیاد و شرایط خاص آب و هوایی بسیار پر هزینه می باشد
6- اگر منظور دوستان صنایع تبدیلی مرکبات باشد که در حال حاضر دو شرکت ور شکسته(کوثر و افشره ) در منطقه داریم و عاقب آنها را نیز مشاهده می نمایید
دوستان ، مسئولین و بزرگواران شهر ما شهر صنعتی نمی باشد وما پتانسیل خوبی در گردشگری داریم .طبیعت زیبای خدادای ، مناطق بکر گردشگری ، جواهر ده با شهرت جهانی . هریک از اینها می تواند به تنهایی درامد یک استان را تامین نماید اگر مدیریت صحیح منابع داشته باشیم و همچنین شاهد این نباشیم که ریاست محترم شورای شهر برای پرداخت حقوق کارمندان شهرداری منتظر معجزه و کمک دولت باشد.
با آرزوی توفیق .

***


نظرات 1 + ارسال نظر
حلاجیان چهارشنبه 16 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 13:00

سینای نازنین !

سلام و خدا قوت

...استفاده کردیم از مطلب علمیت . مطمئن باش که این شهرک به نبیره هایت هم وصال نمیدهد!! ساخت یک پل و مجتمع فرهنگی در رامسر ،بیش از 8سال به درازا کشیده شد!!
امثال من و شما که فرزند ؛نداشتیم ،حالا بچه دارهم شده ایم و این پل ؛آیینه دق شده است! یکی نیست به آقای مشایی بگوید که بیایید و آنرا "ثبت جهانی "کنید!!

چندروز قبل در ییلاق شاهد فوران مسافربودم.یادم افتاد که دوسال قبل قراربود چند واحدبهداشتی در مسیرییلاق افتتاح شود ولی هنوز "کلنگ" آن هم زده نشده ! موبایلها همه قطع بودند و ترافیک ؛امان مردم را بریده بود! این هم اوضاع شهر توریستی ما!

همکلاسی دلسوز!

خواب شهرک را هم نباید دید! ما هنوز یرای یک "شهردار" و انتخاب آن در مانده ایم . ..به هر حال ممنون از تحلیل زیبایت .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد