رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گردهمایی دانشگاههای شهرستان رامسر

گردهمایی رؤسا و مسولین پیگیری شاهد

دانشگاههای شهرستان رامسر

رامسرنیوز- گردهمایی روسا و مسولین پیگیری شاهد دانشگاههای شهرستان رامسر به میزبانی دانشکده فنی ملاصدرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، در این همایش که با حضور دکتر صمیمی رئیس سازمان بنیاد شهید استان مازندران برقرار شد، رؤسا و مسئولین پیگیری شاهد دانشگاهها نقطه نظرات خود را بیان داشتند به طوری که در ابتدای جلسه دکتر سید یوسف هاشمی رئیس آموزشکده ملاصدرا ضمن عرض سلام و خیر مقدم و آرزوی توفیق برای حضار نکاتی را یادآور شدند.

 تعلق گر نباشد خوش توان مرد**تملق گر نباشد خوش توان زیست

وی گفت : افتخار ما این است که اولا انسان هستیم جرا که خداوند همه موجودات را خلق کرد آفرین نگفت اما همین که موجودی به نام انسان را آفرید فرمود: فتبارک احسن الخالقین . و ثانیا مسلمان هستیم و شیعه و اگر بتوانیم این افتخارات را به منزله پلی برای رسیدن به سعادت قرار دهیم می توان باب خدمت را گشود و جای بسی خوشحالی است که الگوی ما شخصیت هایی چون پیامبر (ص) و علی (ع) است .

وی در ادامه به ماه مبارک رجب اشاره کرد و گفت : رجب ماه امام علی (ع) است و شیعه علی بودن یعنی عدالت ، گفتن حقیقت و امانت داری و هرگاه تیک تیک ضربان قلب ما علی علی شد آنگاه می توان ادعا کرد که شیعه علی هستیم. تا جایی که آن شخصیت مسیحی گفت : نباید علی را با عدل سنجید چرا که خود او الگوی تمام عیار عدل است و ان شخصیت انگلیسی گفت : دیگر در گیتی فرزندی چون علی به دنیا نخواهد آمد .

 وی در ادامه افزود : پس برای اینکه علی (ع) الگوی ما باشد باید رفتار و کردار ما نیز علی وار باشد وی گفت : یکی از کارهایی که می توان در دانشگاهها انجام داد رسیدگی و حفظ امانت های شهدا و ایثارگران است و اگر توانستیم به نسل جوان و یادگاهای دفاع مقدس خدمت کنیم آن وقت شهدا از ما راضی خواهند شد.

وی در ادامه نکات قابل ذکری را بیان نمود که به شرح ذیل است:

  • ارتباط با دانشجویان شاهد و ایثارگر از طرف مدیر کل و ریاست بنیاد شهید و رؤسای دانشگاهها بیشتر شود و با توجه به حجم کاری زیاد دکتر صمیمی حداقل ترمی یک بار و از طرف بنیاد شهید ترمی 2-3 بار اقدام شود.
  • با توجه به جو موجود و فضای مسموم جامعه و تبلیغات سوء دشمن ، نیاز به انجام کار فرهنگی بیشتری می باشد که در قالب اردویی ، ورزشی ، تفریحی و انواع مسابقات هنری و غیره می توان برگزار کرد .
  • برنامه ریزی درست نسبت به فعالیت های انجام گرفته و انجام هزینه هایی که صورت می گیرد یعنی یک برنامه اجرایی و کاربردی داشته باشیم.
  • دیدار مرکز بنیاد شهید به همراه رؤسا ی دانشگاهها با خانواده شهدا به صورت برنامه ریزی شده.
  • تشکیل ستاد اجرایی و پشتیبانی  با عضویت فرماندار ، امام جمعه و رؤسای دانشگاهها و مرکز بنیاد شهید.
  • به کار گیری دانشجویان شاهد و ایثار گر در کارهای دانشجویی به منظور پر کردن خلاء و اوقات بیکاری آنها.
  • برنامه ریزی برای برگزاری ازدواج دانشجویی.

در ادامه این همایش دکتر خلعتبری از دانشگاه آزاد ، دکتر سمائی از دانشگاه پیام نور و نمایندگان دانشکده پرستاری و مامایی و موسسه آموزش عالی رحمن نقطه نظرات خود را بیان نمودند. در ادامه آقای فتوکیان رئیس بنیاد شهید شهرستان رامسر و دکتر صمیمی  رئیس سازمان بنیاد شهید استان مازندران مطالبی را بیان نمودندو دکتر صمیمی  همچنین به سوالات  رؤسا پاسخ گفت که اهم مطالب آن بدین شرح است:

  • جلسات رابطین و مسئولین پیگیری شاهد دانشگاهها با همدیگر بیشتر شود.
  • ستاد شاهد در دانشگاهها تشکیل شود و هر ترم حداقل سه جلسه گذاشته شود.
  • برای دانشجویان شاهد ، استاد مشاور الزامی است .
  • سرانه دانشجویان در قسمت فرهنگی ، حدود 50 هزار تومان می باشد که رؤسای محترم با اضافه کردن سرانه دانشجویی دانشگاههای خود می توانند برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.
  • گردهمایی دانشجویان شاهد این شهرستان را برای ورودی های جدید در ترم اول و برای سایر دانشجویان در اواسط ترم داشته باشیم.
  • برنامه ریزی در دانشگاهها عملیاتی و اجرایی شود.
  • در بحث پرداخت هزینه به خادمین دانشگاههای شاهد و اساتید مشاور مشکل خاصی ندارد.
  • در مورد اطلاع رسانی به دانشجویان شاهد بیشتر کار شود یا به صورت کتابچه در اول ترم یا قبل از ورود به مراکز اطلاع رسانی شود .
  • هرگونه سرویس دهی و خدمات به این دسته از دانشجویان برای ما فراهم است و تا جائیکه بتوانند پیشرفت کنند ما در خدمت عزیزان هستیم.
نظرات 1 + ارسال نظر
movie دوشنبه 14 مرداد‌ماه سال 1387 ساعت 02:45 http://fdvd.mihanblog.ir

سلام.خسته نباشید.یه سری به ما بزنید خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشیم.

Fdvd.mihanblog.ir

#فروش فیلم دی وی دی (سایت جدید)#
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد