رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر:

 

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر:

 

بزرگ‌ترین مشکل طرح پزشک خانواده عدم هماهنگی وزارتخانه‌های رفاه و بهداشت است

 

خبرگزاری فارس: معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل اجرای کامل طرح پزشک خانواده عدم هماهنگی وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدرضا میرزایی در جلسه بعداز ظهر امروز همایش تب شالیزار در رامسر افزود: پس از چهار ماه از شروع به کار این طرح، هنوز تفاهمنامه‌ای بین پزشکان و ماماها امضا نشده است.
وی اظهار داشت: 2میلیون و 450هزار نفر جمعیت زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران هستند که از این تعداد یک میلیون و 135نفر در روستاها زندگی می‌کنند که با یک هزار و 10خانه بهداشت، 2 هزار بهورز مشغول به ارائه خدمات هستند.
معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: به ازای هر هزار مازندرانی یک خانه بهداشت فعال است و با 373 پزشک و 258 ماما برای اجرای طرح پزشک خانواده قرارداد بسته‌ایم.
وی طرح پزشک خانواده را موفق ارزیابی کرد و گفت: برآوردهای حاصله در سال با توجه به 23میلیون روستایی زیر پوشش، صرفه‌جویی به میزان 19میلیارد تومان است در صورتی که هزینه این کار تنها حدود 8 میلیارد تومان بوده است.
میرزایی در پایان بر لزوم بالابردن سطح آموزش‌های بهداشتی در خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: در هر خانواده حداقل یک نفر باید آموزش‌های مقدماتی بهداشتی و پزشکی را فراگیرد تا در بالا بردن آگاهی، فرهنگ و نگرش مردم در خصوص مسائل پزشکی مؤثر عمل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد