رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر:

 

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در رامسر:

بیماری‌های گوارشی شایع‌ترین بیماری عفونی مازندران است

 

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر شایع‌ترین بیماری عفونی در استان مازندران بیماری‌های گوارشی به ویژه اسهال، تب مالت، لپتوسپیروس، سل و هپاتیت‌های ویروسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر فرهنگ بابا‌محمودی بعد از ظهر امروز در همایش تب شالیزار در رامسر گفت: لپتوسپیروس از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که به دلیل شرایط جغرافیایی و شغل‌های دامپروری و کشاورزی در مازندران از شیوع بالایی برخوردار است.
وی افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های عفونی با علائم ساده و زودگذر همانند یک آنفلوآنزای ساده تظاهر می‌کنند افراد در این باره کمتر به پزشک مراجعه کرده و بنابر این آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست.
بابا‌محمودی اظهار داشت: در بررسی‌های به عمل آمده در خصوص بیماری تب شالیزار،30 درصد افراد در برخی از مناطق روستایی آنتی بادی علیه این بیماری را در خون خود دارند.
وی با اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با این بیماری‌ها بالا بردن سطح دانش افراد است، بیان کرد: افرادی که شغل‌های پرخطر مشترک با دام چون صیادی، کشاورزی و کشتارگاهی دارند، باید علم چگونگی رفتار در این محیط‌ها را داشته باشند.
وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: تا جایی که توانستیم میزان دانش جامعه پزشکی، کارشناسان و بهورزان را افزایش دادیم تا تشخیص به موقع در درمان آن موثر باشد.
وی چاپ یک کتاب در این خصوص و برگزاری این همایش را از دیگر اقدامات برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد