رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در رامسر:

 

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت در رامسر:

 

فعالیت‌های صنعتی کنترل نشده فرایند سوخت‌های فسیلی را افزایش می‌دهد

 

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: با افزایش فعالیت‌های صنعتی کنترل نشده در جهان شاهد افزایش بی‌رویه فرایند سوخت‌های فسیلی هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدمهدی گویا امروز در نخستین کنگره کشوری تب شالیزار در شهرستان رامسر اظهار داشت: پیامدهای این مسئله باعث افزایش و روی کار آمدن برخی بیماری‌ها می‌شود و در آینده این افزایش کماکان ادامه دارد.
وی افزود: تغییرات آب و هوایی حتی بر جمعیت حیوانات هم تأثیر‌گذار است و جا به جایی حیوانات پیامد آن است و این جا به جایی باعث انتقال بیماری از یک منطقه به منطقه دیگر می‌شود.
‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز در این همایش گفت: گیاه معجزه بزرگ خلقت است و حیوان از گیاه تغذیه می‌کند و انسان از هر دو که این روابط برای زندگی و حیات لازم است، اما این روابط در کنار خود مسائلی از قبیل انتقال بیماری‌ها و ایجاد بیماری‌های نو پدید را به همراه دارد.
عنایت‌الله تورنگ اظهار داشت: اکثر بیماری‌ها در قرون گذشته مهار شدند اما دامی نبودند زیرا ریشه‌کنی و پیشگیری این بیماری‌ها بسیار دشوار است و شاید بتوان گفت ریشه‌کنی آنها ممکن نیست.
وی افزود: نحوه برخورد با عوامل بیماری‌زا و اجرای برنامه‌های بهداشتی باید متناسب با فرهنگ و آداب و رسوم مردم هم باشد و مهم‌ترین مسئله شناخت چگونگی بروز و شیوع بیماری است.
دبیر علمی این کنگره نیز در این همایش از لپتوسپیروز یا تب شالیزار به عنوان یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام یاد کرد و گفت: اهمیت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این است که این بیماری‌ها با مرگ حیوانات و کاهش تولیدات بخش کشاورزی ارتباط مستقیم دارد.
فرهنگ بابا محمودی افزود: لپتوسپیروز به صورت بالقوه بیماری جدی است اما درمانپذیر است.
‌رئیس کنگره لپتوسپیروز (تب شالیزار) نیز در این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش توجه به بیماری‌های مشترک بین انسان، دام و از همه مهم‌تر شناخت بیماری‌های زئو نوز در عرصه نو پدیدی و باز پدیدی بیماری‌های عفونی است.
محمد جعفری بیان کرد: هدف دیگر تشکیل این کنگره جهانی در منطقه گیلان و مازندران، افزایش این بیماری در این استان‌ها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد