رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

گشایش نخستین کنگره کشوری تب شالیزار در رامسر

 

گشایش نخستین کنگره کشوری تب شالیزار در رامسر 

 

نخستین کنگره کشوری تب شالیزار" لیپتوسپیروز" روز چهارشنبه با حضور ‪۷۰۰‬ نفر استادان رشته عفونی، معاونین بهداشت و درمان دانشگاههای‌علوم پزشکی و جامعه پزشکی و ماماها و کارشناسان در هتل آزادی رامسر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا " احمد علیخانی " دبیر اجرایی این کنگره گفت: از مجموع ‪ ۶۰‬مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره، ‪ ۳۸‬مقاله برای سخنرانی و ‪۲۲‬ مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.

وی افزود : تب شالیزار بیماری تب داری است که به هنگام کار در شالیزار عامل بیماری از طریق ادار حیوانات که وارد آب می‌شوند از طریق خراش پوستی وارد بدن می‌شود که حدود پنج درصد این بیماری شدید و کشنده است.

" حمید محمدجعفری " رییس این همایش گفت : تب شالیزار از بیماری‌های باز پدید کشور ما است که به ویژه در شمال کشور شایع است.

وی ادامه داد : درصدی از این بیماری آنقدر شدید بوده که زیان اقتصادی در بخش درمان وارد و همچنین مرگ و میر در بیماران می‌شود.

" فرهنگ بابامحمودی " دبیر علمی کنگره کشوری تب شالیزار ، دیگر سخنران این همایش بود، گفت : کشاورزی سنتی ، استفاده از فضولات دامی و دفع غیر بهداشتی زباله، همجایی سکونت انسان و دام در شرایط غیر بهداشتی باعث‌ایجاد منابع متعدد عفونت و آلودگی می‌شود.

" حسن امامی رضوی " معاون سلامت وزارت بهداشت و درمان کشور گفت : برای اینکه سطح زندگی مردم ارتقاء یابد باید سطح آموزشهای و نوع مراقبتها افزایش یافته و بیماریها کنترل شود.

وی تصریح کرد : ما که خود را حافظ سلامت مردم می‌دانیم باید از مرزهای جاری فراتر رفته و از همه قسمتهای جامعه نقش آموزش‌دهنده داشته و ازتمام پتانسیل‌ها استفاده تا به حفظ سلامت جامعه و ارتقاء آن کمک نماییم.

وی خاطرنشان کرد : جابجایی جمعیت از مسایل مهمی است که در حال حاضر روی تلاشهای ما تاثیر می‌گذارد و علی رغم موفقیتها نتوانستیم نظام خود را کاملا در شهر مستقر نماییم.

وی تاکید کرد : اگر به این نکته توجه نشود و نیز نظام شبکه متحول نشود دچار آسیبهای جدی خواهیم شد.

این کنگره به مدت دو روز ادامه دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد