رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

پنجمین نشست توسعه پایدار و استانی شدن غرب مازندران در نور برگزار

 

 
 

خبرگزاری فارس: پنجمین نشست و هم اندیشی شوراها، نمایندگان و استادان دانشگاه غرب مازندران در خصوص توسعه پایدار و استانی شدن غرب مازندران پنج شنبه شب در دانشگاه تربیت مدرس شهرستان نور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از نور، در این همایش که با حضور نمایندگان مجلس شهرستان‌های محمودآباد و نور و نوشهر و چالوس، روسای شوراهای شهرستان‌های غرب مازندران، اعضای شوراهای شهر و جمعی از اساتید دانشگاه برگزار شد، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس گفت: انجام راهکارهای تخصصی لزوم رسیدن به توسعه پایدار است.
احمد ناطق نوری اظهار داشت: نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی وظیفه انعکاس درد دل‌های مردم و مشکلات آنها را به تصمیم سازان نظام دارند و در این راه نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.
وی اظهار داشت: انجام مطالعات و شناخت زیرساخت‌ها لازم و ضروری است، اما نباید در این فرصت محدود انجام امور اجرایی را فراموش کرد و با صرف وقت از اصل کار فاصله گرفت.
نماینده حوزه نوشهر و چالوس نیز بر اجرای مصوبات و تصمیمات این جلسات تاکید کرد و خواستار رسیدگی و هماهنگی و تعامل بیشتر بین نمایندگان، اعضای شوراها و عوامل تاثیرگذار در استانی شدن غرب مازندران شد.
انوشیروان محسنی با اشاره به فرصت چهار ماهه تقسیمات کشوری گفت: اگر در این فرصت که تقسیمات کشوری در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد، نتوانیم کاری از پیش ببریم با پایان این فرصت دیگر به اهداف خویش نمی‌ر‌سیم.
وی اظهار داشت: به عنوان یک فرد دانشگاهی مطالعات آکادمیک و زیرساختی را رد نمی‌کنم، اما لزوم و شرایط حال حاضر در غرب مازندران نباید دستخوش تلف کردن وقت شود و فرصت‌های ناب برای شناسایی ظرفیت های استانی شدن از دست رود.
کوروش برارپور، یکی از استادان دانشگاه نیز در این باره گفت: مجمع دانش به عنوان هموارساز و جاده صاف کن توسعه در غرب مازندران است.
این پژوهشگر علوم اجتماعی افزود: ایجاد سازمان مجمع دانش در بالابردن استراتژی و تعدیل رفتارهای شتابزده تاثیرگذار خواهد بود.
مدیر گروه مدیریت جهانگردی دانشگاه رویان و عضو هیئت علمی گروه جغرافیای دانشگاه آزاد واحد نور نیز در این نشست استانی کردن غرب مازندران را از دریچه نگاه جغرافیای سیاسی، تقسیمات کشور و برنامه‌ریزی منطقه‌ای مورد بررسی قرار داد.
جابر پارسایی گفت: در ماده 9 قانون‌های استانی شدن، محدوده مشخص از چند شهرستان همجوار که از لحاظ موقعیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و طبیعی همگن باشند، ملاک عمل خواهد بود.
وی شاخصه‌های لازم برای استان شدن یک منطقه را به لحاظ قانونی جمعیت، راه فاصله‌ای (دسترسی)هماهنگی‌های طبیعی، اجتماعی و سیاسی خواند و ادامه داد: شاید به لحاظ برخی پارامتر‌های لازم در این قوانین این قسمت از شاخصه‌ها برخوردار نباشد، اما مطالعات جزیی در سیر استانی شدن استان های دیگر نشان دهنده این است که علاوه بر مبادی قانونی تبصره های نانوشته ای برای این مهم وجود دارد که می‌توان با پرداختن به آنها به مقصود رسید.
وی جمعیت هشت استان ایلام، خراسان جنوبی و شمالی، بوشهر، سمنان، کهگیلویه و بویر احمد، زنجان و یزد را از یک میلیون نفر قانونی کمتر عنوان کرد و گفت: جمعیت 790 هزار و 622 نفری شهرستان‌های تنکابن، رامسر، نوشهر، چالوس، نور، محمود‌آباد و پل رود این توانایی را در این بخش به اثبات می‌رساند.
وی افزود: نفوذ سیاسی و معادلات قدرت تاثیر بسیار زیادی در به ثمر رسیدن این اهداف دارد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد