رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تکلیف سهمیه ویژه بنزین «تابستان»، تیرماه مشخص می‌شود

 

مهندس رحیم مشایی در جمع خبرنگاران:

 

تکلیف سهمیه ویژه بنزین «تابستان»، تیرماه مشخص می‌شود

 

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان گردشگری درباره سهمیه بنزین سفر برای تابستان امسال گفت: هنوز تابستان نیامده است که تکلیف سهمیه بنزین آن مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسفندیار رحیم مشایی که به مناسبت کلنگ زنی پروژه‌های گردشگری مازندران پنجشنبه به این استان سفر کرد در جمع خبرنگاران با اشاره به مشخص نبودن متولی دریا و استقبال بی شمار گردشگران از این مواهب خدادادی گفت: یکی از مشکلات ما تعدد دستگاه های تصمیم گیر در این زمینه است.
وی با اشاره به اینکه برای استفاده از دریا کمک های دولت باید در حد زیر ساخت باشد اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که نوار ساحلی باید برای بهره برداری عمومی آماده شود.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: به منظور توسعه زیرساخت ها در بخش گردشگری امسال پنج درصد اعتبارات عمرانی استان ها برای توسعه زیر ساخت های گردشگری اختصاص خواهد یافت.
رحیم مشایی افزود: فقط مازندران در این بخش نه میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت که با پیگیری های مسئولان قابل افزایش نیز است.
وی درباره ثبت جهانی دماوند با عنوان یک اثر طبیعی گفت: کارهای اداری آن در استان مازندران به اتمام رسید و امیدواریم کار ثبت جهانی آن در تابستان امسال به اتمام برسد.
رئیس سازمان گردشگری کشور درباره سفر کارت و توسعه سفرهای ارزان قیمت بیان کرد: در گام اول با محدودیت صدور سفر کارت روبرو بودیم ولی با همه محدودیت‌ها، تاکنون دو میلیون و 200 هزار سفر کارت صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه های مختلف باید برای توسعه سفرهای ارزان قیمت همکاری بیشتری کنند اضافه کرد: سازمان گردشگری آمادگی دارد تا صدور سفر کارت را در بین تمامی افراد جامعه افزایش دهد.
رحیم مشایی در پاسخ به سئوالی درباره آخرین اقدام در برگرداندن الواح گفت: اعتقاد ما بر این است که باید مسیر حقوقی طی شود ولی دولت آمریکا علیرغم اینکه به استقلال قوه قضاییه بر اساس اعلام خود اعتقاد دارد ولی مسائل مربوط به دادرسی این پرونده را به تاخیر می‌اندازد.
وی اشاره کرد: براساس کنوانسیون بین المللی که ایران نیز عضو آن است این شی تاریخی قابل انتقال نیست و دانشگاه شیکاگو نیز در این زمینه مخالف دستگاه قضایی است.
رحیم مشایی با اشاره به استقبال سازمان گردشگری از سرمایه گذاری برای توسعه این صنعت یادآور شد: با توجه به اتمام مطالعات مناطق نمونه گردشگری، ورود سرمایه گذارن خارجی در این زمینه بهترین فرصت خواهد بود.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: به همین منظور در همایش بین‌المللی گردشگری که قرار است پاییز امسال در یکی از استان‌ها برگزار شود تمام ظرفیت های گردشگری کشور عرضه خواهد شد.
وی از ثبت بیست و سه هزار اثر تاریخی به عنوان فهرست آثار ملی کشور خبر داد و گفت: همه این آثار فرسوده است و نیاز به مرمت دارد.
به گفته مشایی ثبت هر اثر تاریخی 200هزار تومان هزینه خواهد داشت.
مشایی با اشاره به کاهش حفاری های غیر مجاز در کشور بیان کرد: ارزش گذاری آثار تاریخی و افزایش توانمندی سازمان گردشگری در برخورد با حفاران غیر مجاز میزان حفاری ها را نسبت به گذشته کاهش داده است.
وی با اعلام اینکه موضوع گردشگری در کشور داغ است افزود: رئیس قوه مجریه با توجه به اعتقاد راسخ به توسعه صنعت گردشگری در تمامی شهرستان‌های که در سفر های استانی حاضر شد درباره گردشگری صحبت کرد.
مشایی در پایان از انتخاب حدود چهارصد روستای گردشگری در کشور خبر داد و گفت: 17 روستا متعلق به مازندران است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد