رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

توسعه گردشگری کشور به سرمایه گذاری در مازندران نیاز دارد

 

رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور:

 

توسعه گردشگری کشور به سرمایه گذاری در مازندران نیاز دارد

 

 

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان گردشگری کشور، مازندران را قطب گردشگری کشور عنوان و گفت: توسعه سرمایه گذاری برای بخش گردشگری مازندران به توسعه صنعت گردشگری کشور منجر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فاس از ساری، اسفندیار رحیم مشایی امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفر استان مازندران گفت: هیچ منطقی وجود ندارد که گردشگری توسعه نیابد.
وی با اشاره به روند بیکاری در کشور مان اظهار داشت: مخالفان مانع توسعه باید در روز قیامت پاسخگو باشند.
رحیم مشایی تصریح کرد: ملت ایران افتخار دارد که پرچمدار عدالت و معرفت دینی است و ایران به همین واسطه سرزمین نور بوده است.
وی با اشاره به اینکه ملت ایران همیشه مسئولیت های بزرگ و تاریخی داشتند تصریح کرد: ایران یکی از پایه گذاران تمدن در دنیا بوده و اعتقاد داریم که نام ایران یک نوع سرمایه گذاری است.
رئیس سازمان گردشگری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این نکته که مازندران برای توسعه همه جانبه به توجه ویژه ملی نیاز دارد اظهار داشت: مشکلاتی در سر راه توسعه است ولی نباید طوری فکر کنیم که این مشکلات مانع توسعه است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه حکایت مردم مازندران در کشور حکایت ماهی در دریا است گفت: نگاه منفی گذشته مبنی بر کشاورزی بودن استان باعث عقب ماندگی این استان شده است.
وی با تاکید براین نکته که دولت نهم در دور اول سفر هیات دولت به مازندران گام مشوق های صنعتی را برای اقتصادی کردن صنعت در استان برداشته است بیان کرد: صنعت باید برای توسعه مازندران تعریف شود.
رحیم مشایی به ضرورت محافظت از جنگل و دریا برای نسل های آینده اشاره کرد و گفت: اگرچه محیط زیست از نظر محیط زیست مانع توسعه است ولی دنیا امروز با روش های مختلف از این ظرفیت ها استفاده می کند.
وی اضافه کرد: هیچکس مدعی نیست که برای توسعه باید جنگل را نابود کرد ولی باید قبول کرد که نگاه های سنتی و قدیمی برای محافظت از جنگل ها پذیرفتنی نیست.
رحیم مشایی با اشاره به اینکه دور کردن مردم از جنگل ها خطرناک است بیان کرد: مردم به جای سودجویان بهترین محافظان جنگل خواهند بود.
وی از توسعه راه ها در استان های شمالی کشور خبر داد و افزود: دولت در این زمینه به دنبال جبران عقب ماندگی ها در شمال کشور است.
معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دولت به شدت از پروژه کنارگذر شمال که پیشنهاد گردشگری کشور بوده است و پایان مطالعات خود را طی می کند، حمایت می کند.
وی گفت: علیرغم مسایل سیاسی کشورهای مستکبر بر علیه کشورمان، مراجعه سرمایه گذاران خارجی در ایران رو به افزایش است.
رحیم مشایی تاکید کرد: استارت این کار از سال گذشته زده شد و پیش بینی می شود ورود سرمایه گذاران خارجی در بخش گردشگری در سال آینده افزایش یابد.
وی در پایان مازندران را گل سرسبد گردشگری کشور دانست و گفت: از اینکه رئیس سازمان گردشگری کشور از مازندران انتخاب می شود انتخاب عادلانه است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد