رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

راه اندازی دفتر بورس مازندران در رامسر

 

راه اندازی دفتر بورس مازندران در رامسر

 

ساری - خبرگزاری مهر: عضو هیئت مدیره بورس اوراق بهادار کشور گفت: در سال گذشته 56 هزار میلیارد ریال سهم در بورس اوراق بهادار کشور معامله شد.

به گزارش خبرنگار مهر در بابل، قاسم محسنی ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح دفاتر کارگزاری بورس در شهرستان بابل افزود: ارزش بازار اوراق بهادار کشور حدود 45 هزار میلیارد تومان است.

معاون نظارت بر نهاده های مالی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها یک شرکت بورس اوراق بهادار در کشور سهامی عام است و بخشی از سهام آن به مردم عرضه شده است.

محسنی با اشاره به راه اندازی قریب الوقوع بازار خارج از بورس در کشور تصریح کرد: استانداردهای پذیرش آن متفاوت بوده و سهامی که در بورس پذیرفته شده در این بازار معامله می شود.

این مسئول بورس کشور ادامه داد: ارزش بازار بورس ایران حدود 45 هزار میلیارد تومان است و بیش از 400 شرکت در زمینه های مختلف فعالیت در بورس حضور دارند.

به گفته محسنی، پارسال 56 هزار میلیارد ریال معامله در بورس کشور صورت گرفته است که بخشی از این معاملات توسط سازمان خصوصی سازی عرضه شده است.

وی از فروش سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ارزش 30 میلیارد ریال در بورس خبر داد و گفت: 90 شرکت کارگزاری و بالغ بر 432 شعبه در تهران و شهرستانها در حال فعالیت هستند.

مدیر بورس منطقه ای مازندران نیز در سخنانی گفت: از آغاز تاسیس بورس منطقه ای مازندران تاکنون 500 میلیارد تومان سهام در بورس ساری مبادله و داد و ستد شد.

علی جعفری افزود: در این مدت بیش از 12 هزار نفر به مجموع سهامداران بورس ساری پیوسته و بیش از 10 هزار نفر در کلاسهای آموزشی رایگان هر روزه بورس شرکت کردند.

وی با اشاره به راه اندازی نخستین شعبه بورس مازندران در بابل در روز جاری از افتتاح دو تالار بزرگ بورس در ساری، دفاتر بورس در قائمشهر، نور، تنکابن، آمل و رامسر در سال جاری خبر داد.

مدیر بورس منطقه مازندران ادامه داد: 9 شرکت کارگزاری در بورس منطقه ای مازندران فعالیت دارند که دو شرکت به دلیل وارد نمودن زیان مالی در طول سالهای گذشته اخراج شدند.

جعفری، میزان بازار معاملاتی بورس مازندران را بالغ بر 250 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تنها چهار درصد منابع مالی کشور در مازندران است و از این میزان یک درصد در مازندران انباشت شده و سه درصد باقیمانده در استانهای دیگر هزینه می شود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد